پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۹۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶
رئیس شورای شهر تهران برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب مانند خودرو را در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر تهران غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.

شعار سال: محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در شهر تهران و ایجاد ترافیک در شهر اظهار کرد: طی سال‌های گذشته نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار نمی‌شد، زیرا متولیان امر معتقد بودند نمایشگاه بین‌المللی تهران قادر نیست بار ترافیکی ناشی از حضور خیل عظیم مردم را مدیریت کند.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: به همین دلیل در شورای شهر دوم برای کنترل ترافیک‌های طولانی مدت، قانونی تصویب شد که به موجب آن برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محدوده ترافیکی پایتخت ممنوع اعلام شد.

وی ادامه داد: در این ماده واحده عنوان شده بود که «با توجه به مسائل و مشکلات ترافیکی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران برای ساکنان محلی و مسافرت‌های درون‌شهری در این منطقه و جهت جلوگیری از مشکلات عدیده و روزافزون دیگر در طول سالیان متمادی ناشی از این امر، شهرداری تهران مکلف است از تاریخ اول مردادماه سال جاری یعنی سال ۱۳۸۳ از برگزاری نمایشگاه در محل مذکور جلوگیری کند».

رئیس شورای شهر تهران افزود: با همکاری دولت یازدهم با شهرداری تهران در سال‌های گذشته این امر رعایت شده است. در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت بار‌ها مخالفت خود را با برگزاری این نمایشگاه در محدوده ترافیکی پایتخت نیز اعلام کرده بود و نمایشگاه‌های پرمخاطبی همانند خودرو، به خارج از این محدوده و در شهر آفتاب برگزار می‌شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب عنوان کرد: به نظر می‌رسد نمایشگاه شهر آفتاب زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را داشته باشد و تجربه سال‌های قبل موید همین موضوع است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ایجاد ترافیک در اتوبان تهرانقم در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل استقبال مردم از نمایشگاه خودرو شاهد ترافیک در اتوبان قم بودیم و حال تصور کنید این جمعیت به داخل شهر منتقل شود.

وی در واکنش به اظهارات مسئولان نمایشگاه خودرو که مدعی شده اند نمایشگاه در ساعات پایانی روز پذیرای شهروندان است، گفت: چنانچه این نمایشگاه در ساعات پایانی روز آغاز شود، به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و ترافیک منتهی به ساعت افطار، روزه داران با مشکل مواجه خواهند شد و نباید شهر را دچار چالش‌هایی غیر ضروری کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 6511424، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
اقدام خوبیه چون برگذاری این نمایشگاه ها در داخل شهر برای ارامش مردم مزاحمت ایجاد میکند
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
این طرح هی لوکس و تشریفاتی اصلا برای چی باید در تهران برگذار بشه؟؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین