سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۱
تصادف مرگبار بین یک خودروی خودران اوبر و یک عابر در نزدیکی شهر فونیکس باعث برانگیخته شدن مخالفت‌ها و موافقت‌های مختلف شده است.

شعارسال: پلیس شهر تمپی در ایالت آریزونا می‌گوید که زن عابر در تاریکی شب از جلوی خودروی شاسی بلند اوبر عبور می‌کرد، و نه سیستم خودکار و نه فرد راننده پشتیبان به موقع نتوانستند خودرو را متوقف کنند. مسئولان محلی مقصر را تعیین نکرده‌اند، و مراجع حمل و نقل فدرال می‌گویند که تا زمانی که تحقیقات کامل شود نمی‌توانند اطلاعاتی درباره این تصادف ارائه نمایند.

فارغ از اینکه پلیس در سانحه اخیر اوبر را مقصر اعلام کند یا عابر را، مقررات موجود، حامیان و مخالفان خودشان را دارند.

حامیان مقررات سبک، از جمله وزارت حمل و نقل دولت ترامپ، می‌گویند که این تکنولوژی می‌تواند 40 هزار نفر تلفات رانندگی سالانه در آمریکا را کاهش دهد. دولت می‌گوید که 94 درصد از این سوانح ناشی از خطای انسانی هستند که سیستم‌های اتومات می‌توانند آنها را کاهش دهند چرا که مست، خواب‌آلود یا غفلت‌کار نیستند.

ولی حامیان افزایش تمهیدات ایمنی و دیگران می‌گویند که شرکت‌ها بیش از حد عجله دارند، و نگرانند که تجربیات آتی نشانگر خلاءهایی باشند که سیستم‌های خودکار نمی‌توانند از عهده آنها بربیایند.

برخی می‌گویند که سنسورهای لیزری و راداری نصب شده بر روی خودروی شاسی بلند دخیل در تصادف تمپی باید فرد متوفی را در تاریکی تشخیص داده و ترمز کرده یا برای جلوگیری از تصادف با او تغییر جهت می‌دادند.

آنها می‌گویند که رشد بکارگیری این خودروها باید کند شود، و استانداردهایی برای اینکه سنسورها تا چه مسافتی را باید ببینند و با چه سرعتی واکنش نشان دهند.

سام ابوالسامید، یک تحلیلگر Navigant Research، انتظار دارد که سانحه آریزونا روند تحقیقات را کند کند.

وی گفت «شرکت‌های مسئولیت‌شناس از این فرصت برای مرور مجدد رویه‌های تستشان استفاده خواهند کرد

تویوتا از هم اکنون یک گام به عقب گذاشته، و تست کاملا خودکارش با پشتیبان‌های انسانی را چند روز متوقف نموده تا رانندگان سانحه آریزونا را بررسی نموده و به گفته این کمپانی «به آنها کمک شود که کارشان را با نگرانی کمتری انجام دهند». این کمپانی می‌گوید که مداما در حال پالایش روش‌هایش است.

لی مکنایت، دانشیار مطالعات اطلاعاتی دانشگاه Syracuse، می‌گوید که بدون وجود استانداردهایی برای کیفیت کدینگ نرم‌­افزار و امنیت سایبری، تلفات بیشتری در تست جاده‌ای خودروهای خودران رخ خواهد داد

مکنایت گفت: «ما می‌توانیم بگوییم که آنها نهایتا یاد خواهند گرفت که ما را نکشند. اما تا آن زمان انسان‌هایی را به کام مرگ خواهند برد

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری ایتنا، تاریخ انتشار: 5اردیبهشت1397 ، کدخبر: 52616 : www.itna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
بیایم.منطقی باشیم که خودرو های خود ران خطرناک تر هستن یا ما مردم
در ایران که قطعا ما مردم خطر بیشتری داریم برای خود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین