پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: سه‌شنبه‌های مهدوی طرحی است که می‌گوید به خودتان بیایید و قصد دارد غیبت امام زمان (عج) را در میان زندگی روزمره مردم جا بیندازد.

شعار سال: سه‌شنبه‌های مهدوی طرحی خودجوش است که دانشجویان پیام نور اصفهان از مهرماه سال گذشته در این دانشگاه هر سه‌شنبه برگزار می‌کنند. این طرح دو سال پیش از تهران آغاز و پس از گذشت مدتی برای سایر شهرها نیز الگو شد. مخاطبان آن از طبقه خاصی نیستند و عموم مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند چراکه غیبت امام زمان(عج) خلأ وجودی همه آحاد و اقشار مردم است اما در فضای دانشگاه بودن آن قطعاً رنگ و بویی دیگر دارد.

اعتقاد به مهدویت و مفهوم انتظار پشتوانه می‌خواهد و تکرار و استمرار یاد امام عصر(عج) تلنگری است که به خاطرمان بیاورد در برهوت گمشده‌ای داریم و منتظر جرعه‌ای آب از بیکران معرفت وجود حضرتش هستیم.

اگر قرار است نسل ظهور باشیم باید هیاهو و غوغا کنیم و یکی از این غوغاها، «سه‌شنبه‌های مهدوی» است که دانشجویان این دانشگاه را با امام پیوند می‌دهد هرچند در محفلی کوچک.، محفل «سه‌شنبه‌های مهدوی» اگرچه کوچک اما پررونق است و دانشجویان را با هر نوع تفکر و سلیقه خاص جذب می‌کند و این خاصیت جامعه آرمانی مهدوی است.

سه شنبه های مهدوی طرحی که می‌گوید به خودتان بیایید/

خانم زهرا قنبری دانشجوی رشته روانشناسی و مسئول کانون مهدویت بسیج خواهران دانشگاه پیام نور اصفهان و مجری طرح در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجو در اصفهان می‌گوید: برپایی سه‌شنبه‌های مهدوی به این جهت است که خالی بودن جای امام زمان در جامعه حس شود و به این فکر کنیم که امام فقط متعلق به قشر خاصی نیست.

این فعال فرهنگی ادامه می‌دهد: اجرای این طرح که نذر سلامتی امام عصر(عج) است در دانشگاه با نیت پاک جوانان شکل‌گرفته، تعداد زیادی از افراد از آن حاجت گرفته‌اند و با آن احساس نزدیکی می‌کنند. برای سلامتی حضرت نذری می‌دهیم که ایشان نیز ما را فراموش نکند و البته در کنار پذیرایی کوچکی که در هفته داریم، مطالب فرهنگی متناسب با مناسبت همان هفته‌ای که در آن قرار داریم به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی بیان می‌کند: در شرایطی زندگی می‌کنیم که همه‌چیز رنگ دنیایی و مادیات به خود گرفته و مهدویت به فراموشی سپرده‌شده است اما باید به این موضوع توجه داشت که در دنیا باید رنج‌های بکشیم تا امام زمان ظهور کند.

قنبری درتبین این نکته که استقبال دانشجویان و مسئولان دانشگاه از این برنامه چگونه است ، افزود: با توجه به این‌که قبلاً چنین طرحی و به این شیوه در دانشگاه نداشتیم ، برای دانشجویان و حتی مسئولین دانشگاه جالب بوده است و هر هفته شاید استقبال بیشتر از هفته‌ی قبل از آن بوده و بسیاری هم از این طریق جذب کانون مهدویت شده‌اند. و البته به دلیل این‌که طرح از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، هر دفعه کمک‌های بیشتری انجام می‌پذیرد و به توفیق الهی این استقبال به حدی رسیده است که اگر یک هفته به دلایلی قادر به برگزاری آن نباشیم ،دانشجویان پیگیر آن هستند که چرا این جلسه برگزار نشده است.

سه شنبه های مهدوی طرحی که می‌گوید به خودتان بیایید/

این فعال فرهنگی – مذهبی با تأکید بر نهادینه کردن تفکر مهدوی در میان دانشجویان اظهار می‌کند: «سه‌شنبه‌های مهدوی» طرحی است که می‌گوید به خودتان بیایید و قصد دارد غیبت امام زمان را در میان زندگی روزمره مردم جا بیندازد، هر هفته گوشزد می‌کنیم و تلنگر می‌زنیم که غیبت امام زمان بزرگ‌ترین یتیمی است و تا به اضطرار نرسیم امام زمان ظهور نمی‌کند.

وی بابیان اینکه «سه‌شنبه‌های مهدوی» بادل آدم سروکار دارد، خاطرنشان می‌کند: کسانی که در محفل «سه‌شنبه‌های مهدوی» شرکت می‌کنند از تفکر خاصی نیستند و این برنامه با نیت پاک جوانان پیش می‌رود و درواقع هدف اصلی ما از برگزاری چنین طرحی زنده کردن یاد امام زمان در دانشجویان بوده چراکه دانشجویان با ا ین هجمه‌هایی که از همه طرف وجود داره و همه را به خودش مشغول کرده باعث شده است که از صاحب اصلی جهان غافل شویم و مهم این است که حضرت را بیش از گذشته بشناسیم.

مسئول کانون مهدویت بسیج خواهران دانشگاه پیام نور اصفهان درپایان با اشاره به اینکه حسن اجرای این طرح حضور بی‌تکلف جوانان است، می‌گوید: دانشجویان باید خالی بودن جای امام زمان را حس کنند و این برنامه توانسته تا حدودی این مسئله را تبیین کند و این موضوع نشان می‌دهد که سه‌شنبه‌های مهدوی نتیجه‌بخش بوده است.

سه شنبه های مهدوی طرحی که می‌گوید به خودتان بیایید/

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۰۱۴۷، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین