پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش 8 درصدی فوتی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

شعارسال: کامران اصغری گفت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و طبق اعلام پزشکی قانونی تا پایان سال 96 هم شاهد کاهش هشت درصدی حوادث منجر به فوت ناشی از کار بوده ایم و این مهم نشان از این دارد که اقدامات گسترده ای در راستای افزایش آگاهی ایمنی در استان انجام شده است.

وی افزود: 81 نفر فوتی در سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار داشتیم که نسبت به سال قبل از آن کاهش محسوسی داشته است و این مهم نشان می دهد شدت این نوع حوادث سیر نزولی پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاههای استان با هدف کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و افزود: باید از حوداث ناشی از کار عبرت گرفته و کاستی‌ها را برطرف و نسبت به کاهش حوادث اقدام شود.

اصغری با اشاره به اینکه اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاهها، کارفرمایان و کارگران به ویژه کارگاههای ساختمانی است که با شدت بیشتری باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: مسئولین ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و آرایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و... را باید انجام دهند.

وی از اجرای بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر استان به صورت گسترده توسط بازرسان این اداره ‌کل خبر داد و گفت: با اجرای برنامه های آموزشی، نظارت و کنترل ساخت و سازها میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: مجموع حوادثی که بر اثر کار رخ می دهند و خسارات جانی و یا مالی و درمانی سنگینی در پی دارند ضرورت آگاهی، ایمنی و آموزش در کارگاهها و ارتقای ایمنی ماشین آلات و تجهیزات را بیشتر می کند.

اصغری تصریح کرد: در سال گذشته تعداد کارگاه به دلیل نبود ایمنی پلمپ شده است و در سال جاری نیز با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز ما بر روی آموزش کارگران، پیمانکاران و مهندسین بوده و خواهد بود، گفت: با اجرای این طرح در سال های اخیر در استان مازندران شاهد تغییر و توسعه بسزایی در بحث ایمنی کار به ویژه در کارگاه های ساختمانی هستیم و می‌توان این مهم را در استان لمس کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به دوره های آموزشی ایمنی در کارگاههای ساختمانی برای کارگران و مهندسین گفت: در 5 سال گذشته بیش از 100 هزار نفر ساعت آموزش ارائه گردید.

اصغری با تأکید بر اینکه کارگاههای نا ایمن تعطیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: تعداد 30 کارگاه در سال 96 پلمپ گردید که قطعا این روند در سال 97 با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی در پایان بیان داشت: هر ساله با برنامه ریزی های موثر در پی افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اقدامات شبانه روزی سیر نزولی این حوادث را سریعتر از قبل نماییم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1397 ، کدخبر: 616559: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین