پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۴۴۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
سرپرست شهرداری تهران از پذیرش رایگان کودکان کار و بانوان سرپرست خانوار در ۱۸ مرکز بهداشتی شهرداری تهران خبر داد.

شعار سال: سمیع‌الله مکارم حسینی پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید سید حسن قاضی زاده هاشمی از وضعیت سلامت ساکنان «محمود آباد» ری و خدمات ارائه شده به آن ها توسط شهرداری منطقه ۲۰ تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران ۱۸ درمانگاه دارد، که در وهله اول به کارکنان شهرداری سرویس بهداشت و درمان می دهد، منتها کودکان کار و خانم های سرپرست خانوار نیز در این مراکز بهداشتی به طور رایگان پذیرش می شود.

مکارم حسینی بیان داشت: یکی از وظایف شهرداری تهران بحث سلامت شهروندان است که ماموریت اصلی به عهده وزارت بهداشت و درمان می باشد اما شهرداری نیز بنا بر تمهیدات اقداماتی را برای سلامت شهروندان انجام می دهد و تمرکز شهرداری بر پیشگیری و مخصوصا برای درمان اقشار آسیب پذیر، خانم های سرپرست کار و کودکان کار است.

وی افزود: در منطقه ۱۷ تهران توسط شهرداری مقدمات و مکانی برای کودکان کار تهیه شده و در آنجا آموزش های لازم به کودکان ارایه می شود تا بتوانند آمادگی لازم جهت ورود به مدارس رسمی کشور را پیدا کنند.

سرپرست شهرداری تهران اظهار داشت: درمانگاهی نیز در کنار این مکان دایر شده است و کودکان کار به صورت رایگان معاینه و از لحاظ درمانی، پزشکی به آن ها مشورت داده می شود.

مکارم حسینی گفت: مسئولیت اصلی کودکان کار و و آسیب های اجتماعی به طور کلی با دستگاه های ذیل ربط است و شهرداری تهران نیز بر اساس رسالتی که دارد و با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

وی بیان داشت: در این راستا شهرداری تهران در جهت آسیب های اجتماعی به ویژه در زمینه افراد بی خانمان و یا در بحث اعتیاد مکان هایی را تهیه کرده و در بحث درمان هم نگهداری و هم بهداشت فعالیت می کند.

مدیر شهری تهران ادامه داد: اخیرا شهرداری با استانداری تهران وارد مذاکره شده که سامان دهی بخشی از کسانی که آسیب دیده هستند به عهده شهرداری قرار بگیرد.

وی در پایان بیان داشت: شهرداری تهران مسئولیت نگهداری ۶۰۰ نفر از آسیب دیدگان را به عهده گرفته است که در زمینه بهداشت، نگهداری و درمان تا زمانی که سلامتی کامل خود را دست یابند و به آغوش خانواده برگردند تامین مایحتاج شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 6 اردیبهشت 97، کد مطلب: 4281554: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
کار بسیار خوب و انسان دوستانه اییه بالاخره اینها هم فرزندان این مرز و بوم هستند و باید برایشان حداقل ها فراهم شود
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
باید برای افراد کم درامد کارت هاییدرست بشه تا در صورت نیاز به درمان براشون به رایگان کارهاشونو انجام بدن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین