پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۵۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در هرمزگان دغدغه اشتغال ونرخ بالای بیکاری برازنده هرمزگان نمی باشد وباید از نیروهای ماندگارومتخصص در استان برای مشاغل استفاده شود.

شعار سال: احمد مرادی صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان، اظهار داشت: هرمزگان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری، صید و صیادی، بنادر و تجارت دارد که با توجه به این ظرفیت‌ها نباید دغدغه اشتغال داشته باشیم.

وی افزود: افزایش نرخ بیکاری در استان نشان می‌دهد که تاکنون از این پتانسیل‌های موجود به خوبی بهره نگرفتیم هر چند در تمام استان‌ها هم بیکاری وجود دارد که باید چاره‌ای بیاندیشیم و از تمام ظرفیت‌های اقتصادی استان در تمامی حوزه‌ها برای ایجاد اشتغال بهره ببریم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان تاکید کرد: در حوزه گردشگری، صیاد و صیادی ظرفیت‌های زیادی داریم کما این که در برنامه توسعه ششم موضوع پرورش ماهی در قفس مطرح شده و سهم هرمزگان بالاترین سهم در کشور است اما ببینید چه میزان از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم.

مرادی افزود: وقتی در حوزه صنایع، پالایشگاه‌ها، تجارت، بنادر و گردشگری شرایط خوبی در هرمزگان مهیاست اما باز هم معضل بیکاری وجود دارد باید چاره‌ای بیاندیشیم تا سرعت کار بالا بگیرد؛ خوشبختانه خلاء قانونی نداریم و باید از ظرفیت نیروی انسانی و مدیریت استان با حمایت مرکز به خوبی استفاده کنیم در این مسیر نمایندگان مجلس هم کمک خواهند کرد تا تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال بکار گرفته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یک نگرانی که امروز در استان دست و پاگیر شده این است که چرا از ظرفیت نیروهای ماندگار بومی و متخصص در هرمزگان استفاده نمی‌شود، چرا با وجود فراهم بودن همه ظرفیت‌ها باز هم نیروی‌های غیربومی از استان‌های دیگر آورده می‌شوند، این بی‌انصافی است که نیرو از خارج از استان بیاید و فرصت‌های شغلی بومیان را اشغال نماید.

مرادی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روستاها افزود: روستاییان را فراموش نکنیم، رفع دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها را اولویت برنامه‌ها قرار دهیم چرا که بخشی از اشتغال هم در روستا است و باید به این حوزه هم اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در پایان تاکید کرد: 13 شهرستان استان هرمزگان با معضل بیکاری مواجه هستند و براساس نامه‌ای که نوبخت رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور به جهانگیری نوشته فقط 4 شهرستان را حائز مشکل بیکاری دانسته‌اند و این مسئله مشکلاتی را برای نیروهای بیکار در شهرستان‌ها ایجاد کرده است ، نرخ بیکاری در تمام شهرهای استان بالاست باید با تسهیلاتی که دولت ایجاد می‌کند درصدد رفع این مشکل در شهرستان‌ها هم باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۱۳۹۷۰۲۰۶۰۰۰۳۰۷ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
باید به صورت بومی گزینی هر استان سعی در رفع مشکل بیکاری خودش بکه تا مهاجرت از پایتخت به سمت استان های دیگه کم کم شروع بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین