پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۵۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: کشور چین طی ۵ سال آینده ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۵ هزار دانشجو را در حوزه هوش مصنوعی تربیت خواهد کرد.
شعارسال: جعفر مهراد گفت: وزارت آموزش چین برنامه عملیاتی را برای توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه های این کشور به مرحله اجرا درآورده است.

وی افزود: طرح عملیاتی وزارت آموزش چین براین اساس است که دانشگاه های این کشور باید هوش مصنوعی را از طریق تقویت دانش در مبانی نظری هوش مصنوعی، انجام تحقیقات فن‌آورانه و با دستیابی به پیشرفت های نوآورانه ترویج و توسعه دهند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح عملیاتی سه هدف را برای دانشگاه های چین تعیین کرده است.

مهراد عنوان کرد: اولین هدف این است که تا سال ۲۰۲۰ هدف دانشگاه های چین با بهینه سازی سیستم ها، محقق کردن توسعه رشته های علوم و فناوری  و ارتقای نوآوری علمی، با نسل جدیدی از هوش مصنوعی مواجه خواهند شد.

وی عنوان کرد: چین امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ دانشگاه های این کشور بتوانند تحقیقات نظری در حوزه هوش مصنوعی را انجام داده و به تعدادی از نوآوری های بدیع و تازه دسترسی پیدا کنند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: علاوه بر توانمندی های نوآوری، انتظار می رود تا دانشگاه های چین نیروهای انسانی متخصص مرتبط با هوش مصنوعی را به منظور پشتیبانی موثر از صنایع، بازسازی اقتصادی و ایجاد جامعه ای هوشمند تربیت کنند.

مهراد افزود: در مرحله سوم، تا سال ۲۰۳۰، دانشگاه های چین به مراکز مهم نوآوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل خواهند شد.

وی عنوان کرد: در طرح عملیاتی هوش مصنوعی، روابط بین رشته ای میان هوش مصنوعی و رشته هایی مانند ریاضیات، فیزیک، روانشناسی و جامعه شناسی نیز تعریف شده است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: تربیت ۵۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه و ۵ هزار دانشجو طی ۵ سال آینده از از هدف های دیگر طرح عملیاتی هوش مصنوعی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار:7 اردیبهشت 97، کدخبر:  4281064 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
برنامه هاشون دارای ایندس
اما متاسفانه برنامه های علمی ما دچار سیاسی بازیه و اینده دار نیست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ای کاش اونقدر که اینا بودجه واسه مسایل اموزشی شون میذاشتن ما نصفشو میذاشتیم
ن.ف83
ناشناس
United States
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
من یک بار یکویدئ از یک ربات چینی دیدم برای سال 2009 که ویولن میزد
دیگه الان به کجاها رسیدن خدا میدونه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین