پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
اعتراضات گسترده مردم و دانشجویان کازرون در تفکیک این شهرستان در روزهای اخیر موجب شد رسانه های ضد انقلاب این اعتراضات را در رسانه‌های خود، مخالفت علیه نظام جلوه دهند.

شعار سال: اعتراضات گسترده مردم کازرون در تفکیک این شهرستان در روزهای اخیر موجب شد رسانه های ضد انقلاب این اعتراضات را در رسانه های خود، علیه نظام جلوه دهند.

صدای اعتراض مردم کازرون به دفتر ریاست جمهوری رسید

در۲۴فروردین خبری مبنی بر اینکه نامه شورای اسلامی شهر کازرون در مورد طرح تفکیک شهرستان کازرون توسط محمدامین مهرورز تحویل معاون اول رئیس جمهور و در رسانه های محلی کازرون منتشر شد.

صدای اعتراض مردم كازرون با زبان گویای مهندس مهرورز، عضو شورای اسلامی کازرون بهاسحاق جهانگيری،معاون اول رئیس جمهور رسيد.نماينده استان فارس در شورای عالی استان‌های كشور خواستار حفظ يكپارچگی سرزمينی شهرستان كازرون شد ودر اين ديدار مصرانه از جهانگيری خواست كه مانع از تفكيك شهرستان كازرون شود؛وی ضمن تقاضای اجرای كار كارشناسی بدون در نظر گرفتن احساسات قومی و منطقه ای خواست تا این قضیه مورد بررسی قرار گیرد.

مهرورز ضمن اشاره به اينكه وظيفه خود می داند تا صدای رسای مردم باشد، خطاب به جهانگيری گفت: طرح مذكور دور از اصول دموكراتيك و مشی دولت تدبير و اميد است؛نگذاريد ياس و نااميدی از دولت تدبير و اميد در دل مردم فهيم كازرون به يادگار بماند.

اعتراضاتی که با تصاویر شهدا همراه شد

روز دوشنبه 27 فروردین، مردم کازرون در اعتراض به تفکیک شهرستان در میدان شهدا جمع شدند؛روز چهارشنبه 28 فروردین، مردم کازرون سومین تجمع روزانه خود را در اعتراض به تفکیک شهرستان با حضور گسترده تری برگزار کردند.

روز چهارم اعتراضات اما با تمثال شهدا وارد دور تازه ای شده است. نماینده و استانداری لجاجت می کنند؛ اما مردم ایستاده اند. در این میان حضور حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون و حضرت آیت الله حاج آقا بزرگ بنیادی، نماینده مراجع معظم تقلید در کازرون، کنار مردم، مردم را دلگرم تر به ماندن در صحنه می کند.

قرار نیست هیچ قسمتی از شهرستان کازرون جدا شود

روز پنجشنبه 30 فروردین اعتراضات با تصاویر شهدا همراه شد؛ در اعتراضات چند روزهمتأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب از این مسئله سوءاستفاده کرده و به مردم این‌گونه القا کردند که شهرستان کازرون در حال تجزیه شدن است؛ اماهادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس در نشستی خبری با موضوع ناآرامی‌های اخیر در شهرستان کازرون اظهار داشت: در تقسیمات جدید، قرار نیست هیچ قسمتی از شهرستان کازرون جدا شود؛ اما متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب از این مسئله سوءاستفاده کرده و به مردم این‌گونه القا می‌کنند که شهرستان کازرون در حال تجزیه شدن است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه شهرستان شدن قائمیه موجب رونق بیشتر این منطقه خواهد شد، تصریح کرد: ارتقاءها در تقسیمات کشوری حق استان است و به توسعه کمک می‌کند؛چراکه شهرستان‌ها ردیف مستقل بودجه‌ای دارند و این به نفع مردم استان فارس خواهد بود.

پژوهش جهرمی همچنین گفت: متأسفانه در جریان اعتراضات کازرون با افراد خاصی روبه‌رو هستیم که با کتمان اطلاعات درست، به مردم دروغ می‌گویند و واقعیت‌ها را پنهان می‌کنند.

تحلیل غیرکارشناسانه نماینده شیراز موجب عصبانیت بیش از پیش مردم شد/ ضدّانقلاب همواره مثل لاشخورهای سیاسی در کمین نشسته است

محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی کازرون نیز با اشاره به تجمعات روزهای اخیر مردم این شهرستان، اظهار داشت: مسئله از خردادماه سال پیش آغاز شد؛ آنجا که زمزمه پیگیری جدایی بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان از کازرون و تشکیل شهرستانی جدید به نام «کوهچنار» توسط نماینده مردم شهرستان کازرون در رسانه ها پیچید و دهان به دهان شد.


وی با بیان اینکه این طرح همان ابتدا موافقین و مخالفینی جدّی داشت، در ادامه افزود: مخالفان ایجاد شهرستان جدید، طرح را غیرکارشناسی، فاقد توجیه علمی و قانونی و دارای ابهامات فراوان می دانستند؛ موافقان تحقق شهرستان جدید را موجب استقرار ادارات مستقل و بودجه بیشتر، رفع مشکل اشتغال و در نهایت پیشرفت و توسعه می دانستند.

رحمانی با اشاره به مسکوت ماندن موقت طرح ایجاد شهرستان جدید «کوهچنار» در آن زمان که در پی انتقادات موجود به حاشیه رفته بود، یادآور شد: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون پس از مطرح شدن این طرح طی دو نامه کتبی و رسمی یکی در تاریخ پنجم دی ماه 96 و دیگری در تاریخ هفت فروردین ماه 97 از نماینده شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی دعوت کرده بود تا با حضور در میان دانشجویان به سوالات آنان پاسخ دهد؛ اما متأسفانه ایشان تا کنون هنوز به این دعوت پاسخی نداده است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی بهمن سال گذشته مجدداً زنگ این طرح این بار با ابعاد گسترده تری به صدا درآمد و حتی گفته شد در کمیسیون های مختلف وزارت کشور و هیئت دولت نیز پیش رفته است.

این فعال دانشجویی افزود: موج اعتراضات و انتقادات مخالفین مجددًا به راه افتاد تا اینکه در هفته سوم فروردین ماه امسال مدیر کلّ تقسیمات کشوری وزارت کشور تصمیم گرفت شخصاً راهی شهرستان شود که وی با حضور خود در شهرستان از نزدیک طی دو روز به صورت میدانی به بررسی مسائل پرداخت.

رحمانی گفت: مردم کازرون در این تجمعات که پنج روز در میدان اصلی شهر، روبروی فرمانداری و در نهایت مصلای نمازجمعه برگزار شد، به عملکرد دولت تدبیر و امید و نماینده مجلس انتقاد داشته و خواستار توقف و یا اصلاح طرح بودند؛ امّا متاسفانه رسانه های ضدانقلاب از همان ابتدا سعی کردند با وارونه جلوه دادن این تجمعات و انعکاس برخی شعارهای خاص، آن را علیه نظام جلوه دهند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون، هوشیاری کامل نمایندگان جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی را ضرورتی انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: خواص سیاسی باید بدانند که ضدّانقلاب همواره مثل لاشخورهای سیاسی در کمین نشسته و در صدد سوء استفاده می باشد و لذا می بایست در تصمیم گیری بسیار سنجیده عمل کنند.

وی با انتقاد شدید از برخی افراد سودجو که قصد به انحراف کشاندان مطالبات مردم را دارند، گفت: در این میان برخی با مطرح کردن مسائلی مثل «استان فارس غربی به مرکزیت کازرون» ضمن سوء استفاده از احساسات پاک مردم، بر شعله ور شدن این تجمعات دمیدند و مطالبات را به انحراف کشاندند.

رحمانی با انتقاد از انفعال دولتمردان و نماینده مجلس در قبال این مسئله، اظهار داشت: مسئولان دولتی و نماینده با سکوتشان موجب تقویت حضور مردم شدند؛ همچنین یکی از نمایندگان شیراز با تحلیلی غیرکارشناسانه خود که انگیزه مردم از حضور در خیابان‌ها را مسائل معیشتی دانسته بود موجب عصبانیت بیش از پیش مردم شده بود؛ لذا ضروری است استاندار فارس هر چه زودتر در شهرستان حاضر شده و به صورت اقناعی با نمایندگان مردم سخن بگوید.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان کازرون رسانه های بیگانه را نامحرم می دانند، اظهار امیدواری کرد: دولت با تصمیمی راهگشا که مطالبات همه در آن در نظرگرفته شده باشد، لبخند را بر لبان مردم برگرداند.

در این میان باید همه دلسوزان و مسئولان شهرستان بتوانند خواست مردم کازرون را که همان حفظ آرامش، برادری، یکپارچگی و عدم هرگونه تجزیه این شهرستان است را از روال قانونی تا منتج به نتیجه و مختومه شدن پرونده تفکیک شهرستان دنبال کنند تا موجب اتحاد و انسجام ناگسستنی هرچه بیشترمردم این شهرستان و روستاها و بخش ها شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 5 اردیبهشت 97، کد مطلب: 680392: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین