پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
شرکت فن تدبیر نسل آفتاب از جمله شرکت های دانش بنیان پیشرو در جهت توسعه صادرات است، که فعل ما میتوانیم را به خبی صرف کرده و راهکارهایی را برای فروش محصولات شرکت های دانش بنیان در خارج از ایران تدبیر کرده است.

شعارسال: به همت شرکت جوان و نوپای فن تدبیر نسل آفتاب در سه ماه نخست سال 2018میلادی بالغ بر 6 میلیون دلارصادرات صورت گرفته است، که نوید بخش روزهای خوبی برای شرکت های دانش بنیان و صادرات کشور است.تجربه این شرکت برای تولیدکنندگان به ویژه شرکت های دانش بنیان بسیار راهگشا خواهد بود.

 با رضا شیرزادی مدیر عامل این شرکت وی اذعان داشت: سامانه ای را طراحی کردیم به عنوان سامانه توسعه صادرات ایران که فعالیت مان را در بستر تجارت الکترونیک به ادرس ویتفا انجام میدهیم. که این سامانه به زبان انگلیسی محصولات ایرانی که پتانسیل صادرات را دارند به کشورهای مختلف عرضه می کند.

مدیر عامل شرکت فن تدبیر نسل آفتاب در ارتباط با رقم صادراتی شرکت خود اذعان داشت: آمار صادرات ما حدودا چهارمیلیون دلارحداقل سالانه بوده که امسال با یک رشد بسیار زیاد به بالغ بر6 میلیون دلار در سه ماه نخست سال 2018 میلادی رسیده است.

شیرزادی ساز و کار شرکت فن تدبیر نسل آفتاب را این گونه توضیح داد:همکاران من در حوزه توسعه صادرات به سه دسته تقسیم می شوند، دسته اول حوزه اداری که کارمندان حوزه بازرگانی ، کارمندان حوزه تجارت الکترونیک و دوستان ما در حوزه مالی و اداری هستند که کارهای اصلی و اساسی شرکت را آنها انجام می دهند.

وی افزود: گروه دوم همکاران ما شرکتی هست که به عنوان وی سی به شرکت ما اضافه شده است ، سهام دار شرکت ما شده است و این شرکت از صادر کنندگان برتر کشور در حوزه ماهی ، میگو و اقلام پروتئینی است .که در حوزه عملیاتی صادرات خیلی به ما کمک کرده است و با توجه به سابقه و تجربه ای که درزمینه امور گمرکی ،حمل و نقل و حقوق بین الملل دارند بیشتر کارهای عملیاتی ما را این شرکت انجام می دهد.

دسته سوم همکاران ما سرمایه گذارانی هستند که برای تجارت شرکت های کوچک به ما کمک می کنند، خیلی از شرکت های کوچک ایرانی توان تامین سرمایه صادراتی را ندارند اما محصولاتشان قابل صادرات است، این سرمایه گذاران سرمایه خود را در زمینه تولید ، خرید از آن شرکت ها ، امور حملی و صادرات به کشورهای اروپایی ، اروپای شرقی ، روسیه و اکراین به کار می گیرند.

شیرزادی در تعریف صادرات بیان داشت: اگر بخواهیم یک تعریف از صادرات داشته باشیم در لغت صادرات را به ارسال یا فرستادن کالا از جایی به جای دیگر می گویند اما ما می خواهیم راجه به صادراتی صحبت داشته باشیم که محموله از گمرگ کشور عزیزمون خارج می شود و به گمرک کشور دیگری وارد می شود.

فعال حوزه صادرات هدف اصلی تمام فعالیت های اقتصادی یک کشوررا رسیدن به توسعه پایدار هست و بیان داشت: بهترین راه برای رسیدن به توسعه پایدار صادرات است طوری که اقتصاددانان از آن به عنوان موتور رشد اقتصاد یک کشور نام می برند اما این که صادرات چطور می تواند به رشد و توسعه اقتصاد یک کشور کمک کنند، در ادامه به ان اشاره می شود.

شیرزادی در اهمیت تاثیر صادرات بر اقتصاد کشور گفت: اولین و مهم ترین موضوع بهره وری کامل نیروی کار است، در کشورهای پرجمعیتی مثل چین ، ایران ، روسیه برای اینکه تمام نیروی کار را بتوانیم بهره وری کامل را کسب کنیم نیاز داریم به اینکه به یک بازاربزرگ تر از بازار خودمان دست پیدا کنیم به همین دلیل مجبوریم برای اینکه اشتغال را افزایش دهیم و بهره وری بالا از تمامی نیروهایمان داشته باشیم، محصولاتمان را طوری طراحی کنیم که بتوانیم به بازارهای صادراتی دست پیدا کنیم.

مدیر عامل شرکت صادراتی فن تدبیر نسل افتاب ارز آوری به داخل کشور را از دیگر فواید صادرات دانست و اذعان داشت: وقتی ما محصولمان را به قیمت تمام شده داخلی می فروشیم و ارزش افزوده های حاصله را از بازار های خارجی به داخل ایران می آوریم در واقع درآمدهای حاصله از دیگر کشورهارا به ایران می آوریم. این پول و ارزش افزوده خیلی می تواند به رشد اقتصادی ما کمک کند .

شیرزادی صادرات را عامل مهم فرار از رکود داخلی دانست و افزود: وقتی بازار کشوری مثل ایران در شرایط اقتصادی الان دچار رکود تورمی است صادرات به خارج از کشور باعث می شود که مرزهای رکود را پشت سر بگذاریم و به بازاری فراتر از آنچه که محدودیت های داخلی ایجاد می کند دست پیدا کنیم ، اینگونه می توانیم فروش خیلی خوبی داشته باشیم و بازار را توسعه بدهیم ،تولیدی کارخانه و صنعتی که در آن فعال هستیم اسیر رکود داخلی و مشکلات داخلی کشور نشود.

فعال حوزه صادرات کشورمان با اشاره به اینکه مهم ترین دستاورد فعالیت در بازار های صادراتی افزایش کیفی و کمی استانداردهای محصول تولیدی کشور است گفت: وقتی در بازاری با استاندارد بالاتری رقابت می کنیم مجبوریم که هزینه تمام شده مان را پایین بیاوریم،مجبوریم که کالایمان را فناورانه تر تولید کنیم ، مجبوریم که از حوزه دانش بنیان در محصولاتمان استفاده کنیم و همچنین در بحث دسته بندی ، مواد اولیه استفاده شده ، در بحث دستگاه هایی که استفاده می شود مجبوریم سطح خود را به سطح استاندارد های جهانی برسانیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار:8 اردیبهشت 97، کد:خبر 62167، www.stnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ایرانی ها اگر خودشان را باور داشته باشند میتوانند همه جهان را در اختیار بگیرند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین