پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: کاهش شدید ذخایر آبی استان ناشی از کمبود نزولات جوی و تداوم بیش از 18 سال خشکسالی موجب بحران کم‌آبی در 26 شهر این استان شده است.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: کاهش شدید ذخایر آبی استان ناشی از کمبود نزولات جوی و تداوم بیش از 18 سال خشکسالی موجب بحران کم‌آبی در 26 شهر این استان شده است.

امین قصمی با اعلام این خبر اظهار کرد: از این شمار 11 شهر ازجمله بندرعباس مرکز هرمزگان در شرایط به‌طور کامل بحرانی قرار داشته و 15 شهر دیگر در آستانه بحران قرار دارند.

وی با بیان اینکه سد استقلال میناب تأمین‌کننده 50 درصد از حجم آب موردنیاز بندرعباس است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر از حجم 250 میلیون مترمکعبی این سد، تنها 10 میلیون مترمکعب باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که آب این سد تنها تا تیرماه پاسخگوی نیاز آبی بندرعباس باشد و با توجه به کمبود آب به‌احتمال بسیار ناگزیر به جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در تابستان امسال خواهیم بود.

قصمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این شرکت را تکمیل هر چه سریع‌تر مرحله اول آب‌شیرین‌کن 100هزار مترمکعبی بندرعباس دانست و عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌های انجام‌شده‌، این مرحله با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز تا تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت آب و فاضلاب شهری استان هرمزگان خدمات‌رسانی به جمعیتی افزون بر یک‌میلیون و 100 هزار نفر را در قالب 36 شهر و جزیره بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: بیش از 18 سال خشکسالی و کم‌آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.

قصمی در پایان اظهار کرد: از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آن‌ها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقی دشت‌ها نیز شور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020804402 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین