پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه تیم پزشکی خانواده قادر به درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران هستند گفت: ۷۰۰ نفر در قالب تیم پزشک خانواده در روستاهای کرمان مسقر هستند.
شعار سال: مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه تیم پزشکی خانواده قادر به درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران هستند گفت: ۷۰۰ نفر در قالب تیم پزشک خانواده در روستاهای کرمان مسقر هستند.

محمد جعفری ، با بیان اینکه نظام ارجاع و پزشک خانواده، مسیر علمی و صحیح درمان است اظهار داشت: مردم در مسیر درمان قطعا به نفعشان است که ابتدا از پزشک عمومی و سطوح پایین شروع کنند.

وی با بیان اینکه بیمار در مرحله اول با علائم بیماری مواجه می‌شود و قطعا نمی‌توان انتظار داشت که بتواند تشخیص درستی و صحیحی از بیماری خود داشته باشد افزود: به همین دلیل مراجعه به پزشک عمومی برای درمان و یا قرار دادن بیمار در پروتوکل صحیح درمان و ارجاع مریض به سطوح تخصصی بهترین اقدام است.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در همه روستاها، شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق عشایری، پزشک، دندان‌پزشک و مامای خانواده استقرار دارد گفت: انتظار است که جامعه روستایی ما که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد در مرحله اول به پزشکان خانوده مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی خانواده با امکاناتی که در اختیار دارند قادر هستند بیش از 80 درصد بیماران را درمان کنند گفت: مراجعه به پزشک خانواده نه تنها از مراجعه غیرضرور روستائیان به شهرها، تحمیل هزینه‌های درمان اضافی به آنها و سرگردانی در شهرها جلوگیری می‌کند عوارض خود درمانی‌ها را هم کاهش می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه از بیمه‌شدگان شهری نیز انتظار است تا در مواجهه با علائم بیماری در ابتدا به سطوح ساده‌تر و پزشکان عمومی مراجعه کنند گفت: به این بیماران پیشنهاد می‌شود در مراجعه به تخصص‌های مشابه خودداری کرده و با یک نوع تخصص مسیر درمان خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: هر چند در کشور ما بیماران در انتخاب پزشک خود مخیر هستند اما از نظر علمی بهتر است بیمار مسیر درمان خود را با یک پزشک تا انتها ادامه داده و از مراجعه به شهرها، استان‌ها و پزشکان مشابه دیگر خودادری کنند.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان پزشک خانواده را دروازه ورود بیمار به عرصه درمان و نقطه کلیدی مسیر درمان بیماران دانست و افزود: همه خواسته ما از بیماران این است که به پزشکان خانواده خود اعتماد کنند و از سوی دیگر از پزشکان خانواده نیز انتظار داریم تا از ارجاع غیرضرور بیماران به شهرها اجتناب کنند.

جعفری با بیان اینکه پزشکان خانوده می‌توانند با ایجاد فضای اعتماد و با گفت‌وگو با بیماران، آنها را در سطوح اولیه تحت درمان قرار دهند گفت: در تمام دنیا خود مراقبتی و نظام مراقبت‌های اولیه PHC  مسیر صحیح و رکن اساسی درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه یک مهر ارجاع برای یک ماه اعتبار داشته و برای مراجعات بعدی بیماران به دیگر مراجعات از قبیل آزمایشگاه و حتی در صورت نیاز بستری بیماران کفایت می‌کند.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 300 نفر پزشک خانواده، 150 نفر دندانپزشک خانواده و 250 نفر مامای خانواده در بیش از 200 مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای استان مستقر هستند بیان کرد: هیچ روستایی بدون پزشک خانواده نداریم و 200 مرکز دهستان مرکز بهداشتی درمانی داشته و مابقی روستاها به یکی از این دهستان‌ها وابسته هستند.

وی افزود: خود پزشکان خانواده نیز به صورت ده‌گردشی به این روستاهای اقماری سر زده و هفته‌ای یک بار مسائل درمانی مردم را مورد مدیریت و واکاوی قرار می‌دهند.

جعفری با بیان اینکه به دلیل اهمیت حضور پزشکان در روستاها، مطالبات پزشکان و تیم پزشکی خانواده تا بهمن 96 پرداخت شده است گفت: ماهیانه حدود 10 میلیارد تومان در سطح مراکز بهداشتی درمانی، برای دسترسی بهتر و راحت‌تربیماران روستایی مطالبات درمانی را پرداخت می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1711151 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
واقعا اگه هری بیشتر بتونیم به اوضاع روستاهای خودمون رسیدگی کنیم در مجموع به نفع کل کشور خواهد شد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
بایددر این قالب به استقرار پزشکان متخصص هم برسیم هر چه زود تر
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
این پزشک خانواده در کنار درمان در روستاها باید سبک زندگی هم به روستاییان اموزش بدهد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین