پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
معاون آموزش و پرورش استان زنجان کم‌تحرکی را یکی از علل اصلی بروز ناهنجاری‌های فیزیکی برشمرد و گفت: ۵ درصد دانش‌آموزان برای بررسی مشکلات ساختار قامتی غربالگری می‌شوند.
شعار سال: معاون آموزش و پرورش استان زنجان کم‌تحرکی را یکی از علل اصلی بروز ناهنجاری‌های فیزیکی برشمرد و گفت: ۵ درصد دانش‌آموزان برای بررسی مشکلات ساختار قامتی غربالگری می‌شوند.
ذبیح‌الله تاراسی اظهار داشت: کم‌تحرکی، ورزش نکردن و فضای حاکم بر خانه‌ها سبب شیوع ناهنجاری‌های فیزیکی و ساختار قامتی در بین دانش‌آموزان شده است.

وی به برنامه آموزش و پرورش در ارتباط با شناسایی ناهنجاری‌ها و اصلاح مشکلات ساختار قامتی آن ابراز کرد: دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و هفتم غربالگری شدند و اطلاع‌رسانی لازم به اولیا و مدارس داده شده تا فرزندان را برای انجام تمرینات اصلاحی به کانون‌های حرکات اصلاحی ببرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 5 درصد کل دانش‌آموزان برای شناسایی ناهنجاری‌ها غربالگری می‌شوند بیان کرد: سالن‌هایی در زنجان، ابهر، خرمدره و برخی شهرستان‌ها برای انجام تمرینات اصلاحی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ساختار قامتی تنها به دانش‌آموزان مربوط نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کم‌تحرکی‌، عادات غلط نشستن و برخاستن، خوابیدن، نحوه نشستن روی مبل و حتی رانندگی در حالت نامناسب نیز می‌تواند این ناهنجاری‌ها را به وجود آورد.

تاراسی با بیان اینکه مربیان ورزش نیز می‌توانند مرحله نخست غربالگری را انجام دهند، عنوان کرد: افرادی که روی حرکات اصلاحی دانش‌آموزان کار می‌کنند باید مورد تأیید آموزش و پرورش باشند و دارای فوق لیسانس حرکات اصلاحی بوده یا دوره‌های تخصصی را گذرانده باشند.

وی گودی کمر، پای پرانتزی، برآمدگی شانه‌ها و سایر موارد را از جمله ناهنجاری‌های فیزیکی برشمرد و گفت: در این بین مشکلات ستون فقرات از اهمیت بالایی برخوردار  است چرا که به ناحیه لگن و اندام تحتانی نیز آسیب وارد می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1711386 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
مشکل مصرف کم لبنیاتعه که به لطف دولت شیر مدارس هم حذف شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین