پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این‌که نفت با خودش فرهنگ مفت‌خوری آورده است، گفت: تعداد مهندسان فارغ‌التحصیل ایران معادل آمریکاست، احتیاجی به مهندسان نداریم.
شعارسال: سورنا ستاری در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با یادآوری این‌که قبل از انقلاب بزرگترین ناوگان شناسایی دنیا بعد از آلمان را داشتیم، اظهار کرد: وقتی جنگ شروع شد با وجود در اختیار داشتن ناوگان هوایی به روز، فهمیدیم هیچی نداریم، وقتی تحریم شدیم متوجه شدیم که چیزی نداریم.

وی با بیان این‌که همیشه اقتصاد نفتی داشته‌ایم، تصریح کرد: نفت، فرهنگ مفت‌خواری را با خودش آورده است. هرکسی می‌تواند 2، 3 دلار خرج کند و هر بشکه نفت را به قیمت 60 تا 70 دلار بفروشد.

وی با اشاره به این‌که به همین دلیل رانت بدون تلاش و دانش در کشور ایجاد می‌شود، افزود: فکر می‌کنیم با نفت می‌توانیم آدم، علم، دانش و همه چیز را خریداری کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که چهارمین تولیدکننده مهندس در دنیا هستیم، اظهار کرد:‌تعداد مهندسان فارغ‌التحصیل ایران معادل آمریکاست، احتیاجی به مهندسان نداریم، اقتصاد نفتی نیازی به مهندس ندارد.

ستاری با تاکید بر این‌که کارآفرین و دانشمند ساختنی است نه خریدنی، بیان کرد: دیگر نمی‌توانیم کشور را با پول نفت اداره کنیم چون سطح رفاه و هزینه‌ها بالا رفته است.

وی با بیان این‌که استخدام افراد خیانت است و اعتماد به نفس افراد با استخدام نابود می‌شود، افزود:‌مبدا اقتصاد در دنیا دانشگاه‌ها هستند و برای اولین بار در کشور در حال پیدا کردن جایگاهی برای دانشگاه‌ها هستیم.

وی همچنین با انتقاد از برخی قراردادهای خارجی که در آنها انتقال فناوری یکی از مفاد است، گفت:‌نتیجه چنین قراردادهای این می‌شود که چهار مدیر می‌روند یک هفته در کشور خارجی می‌چرخند.

وی با اشاره به این‌که پلتفرم برگشت نخبگان ایرانی از امریکا استارتاپ‌ها هستند، یادآور شد: برای اولین‌بار 5 داروی ایرانی در اروپا ثبت شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار:8 اردیبهشت 97، کدخبر:  1711527، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
چرا معیارتون امریکاس
اگر مدیران مفت خور از این کشور برن مردم مشکلی ندارن
ا.ف75
ناشناس
Norway
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
فرهنگ مفت خوری اورده برای مسئولین گرامی نه مردم
ن.ف83
ناشناس
Norway
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
چرا نمیگید چرا به اندازه امریکا صنعت نداریم؟
چرا به اندازه اونا قدرت اقتصادی اجتماعی نداریم؟
س.د۷۶
ناشناس
Norway
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
وقتی هیچ برنامه ریزی برای فارغ تحصیلان نداشته بایم و تمرکز کنیم روی مدرک مین میشه دیگه
ا.ف75
داوود خان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
بله فرهنگ مفت خوری اول برای مردم کارمند است و بعد کارمند ان مبدل به مسئولین گرامی میشوند
ن.ف83
مدیر پایگاه

سلام 


اون کدهای انتهایی پیام ها در سیستم بازیابی اطلاعات داخلی این پایگاه خبری ، معناداره، به مفهوم نشانگان تائید و انتشار کامنت نیست. 


موفق باشید

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین