پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
یکی از موضوعات جذاب این شماره، گزارشی با موضوع ردپای «دیجیتال با عنوان»چگونه شرکت‌ها زندگی دیجیتال ما را جستجو می‌کنند تا سرنخ‌هایی از سلامت ما به دست آورند» است. خلاصه این گزارش ارائه می‌شود.

شعار سال: ردپای دیجیتال دارای سرنخ‌هایی در مورد سلامت روحی و جسمی شما است. این موضوع حداقل تئوری و نظریه‌ای است که در پس رشته در حال تبلور فنوتیپ (Phenotype) دیجیتال مطرح است که تلاش می‌کند سلامت و تندرستی مردم را بر اساس تعاملاتشان با ادوات دیجیتال ارزیابی کند.

محققان و شرکت‌های دیجیتال در حال بررسی تغییرات رفتاری کاربران شبکه‌های اجتماعی در پست‌ها و مطالب، کلیک‌ بر روی مطلب، بالا و پایین کردن مطالب هستند و این تغییرات رفتاری در نحوه استفاده از شبکه‌های مجازی را علائم و نشانه‌های بیماری تلقی می‌کنند.

بر اساس مطالعه‌ای، عمدتاً افراد در هرروز ۲۶۱۷ بار از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. دکتر ساچین جین (Dr. Sachin H. Jain) مدیر اجرایی مرکز کرمور هلث(CareMore Health) بیان می‌کند که تعاملات ما در دنیای دیجیتال می‌تواند رازهایی از بیماری‌هایی که بدان مبتلا هستیم فاش کند.

اسکن تفکرات خودکشی، یکی از مهم‌ترین تلاش‌هایی است که در فیس‌بوک انجام شده است. این شرکت اعلام کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به اسکن پست‌ها ویدئوهای زنده در شبکه‌های اجتماعی می‌کند تا علائم و نشانه تفکرات خودکشی احتمالی را بیابد. اگر سیستم الگوی زبانی خاص بیابد مانند کامنت‌هایی که دوستان در زیر پست می‌گذارند مانند "می‌توانم بهت کمک کنم؟” یا "آیا حالت خوب است؟” در این صورت این جملات ممکن است نشانه‌ای از بیماری خاص باشد و به تیم بازبینی فیس‌بوک هشدار می‌دهد. در برخی موارد فیس بوک به کاربران پیام‌های حمایت‌کننده ارسال می‌کنند مانند "با خط کمک تماس بگیرید”. در موارد اضطراری فیس بوک با مقامات محلی همکاری دارد تا به محل سکونت کاربر نیروی کمک ارسال کند. فیس‌بوک اعلام کرده است که در یک ماه، همکاری تیم مسئول با نیروهای اضطراری بیش از ۱۰۰ بار بوده است.

برخی از پژوهشگران عرصه سلامت تلاش‌های فیس‌بوک را تحسین کرده‌اند اما در عین حال نگرانی‌هایی را مانند برچسب خوردن به افراد یا دسترسی به اطلاعات ونیز ایجاد کرده است.

شناسایی افسردگی در کلیک‌های افراد:
روانشناسان به شکل سنتی با مشاهده بیمار و سوال در مورد احساسات آن‌ها افسردگی را تشخیص می‌دهند. اما شرکت استارتاپ و تازه تاسیس مایند استرانگ هلث (MindStrong Health) در کالیفرنیا افراد را بر اساس استفاده از تلفن همراه بررسی و آزمایش می‌کند.
در اپلیکیشن تحقیقاتی این شرکت ۱۰۰۰ داده تلفن همراه بررسی می‌شود. مانند اینکه چقدر طول می‌کشد تا افراد لیست مخاطبین تلفن همراه بالا و پایین کند و نامی را از آن بین انتخاب کند.

بررسی تماس‌ها برای یافتن نشانه‌های استرس

استفاده سنتی از تلفن حرف زدن- برای یافتن سرنخ‌های سلامتی موردبررسی قرار می‌گیرد. شرکت شرکر(ShareCare)-شرکت سلامت دیجیتال- که در آتلانتا قرار داد اپلکیشن تندرستی را با ویژگی‌هایی گزینشی ارائه کرده است که سطح استرس کاربر را در هنگام تماس‌های تلفنی تحلیل می‌کند. این سیستم از فناوری شناسایی الگو استفاده می‌کند تا گفتار کاربر را دسته‌بندی کند. بعد از هر تماس، سیستم گزارشی را با عنوان شما مضطرب به نظر می‌رسید یا شما متعادل به نظر می‌رسید را مخابره می‌کند. رییس شرکت بیان می‌کند که اسکن صدا همانند گرفتن عکس سلفی از احساسات است. اگر شخصی در لحظه و به صورت آنی به شما بگوید سطح استرس شما چقدر است، این امر رفتار شما را تغییر می‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت irpublicpolicy، تاریخ 5 اردیبهشت 97، کد مطلب: -: www.irpublicpolicy.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
از این زندگی پر از تکنولوژی هیچ چیز بعید نیست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین