پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
رییس سازمان چای از آغاز برداشت برگ سبز چای در سال جاری خبر داد و گفت: سرمازدگی اخیر ۳۰ درصد برداشت بهاره را کاهش می‌دهد که امیدواریم در ادامه جبران شود.

شعار سال: محمدولی روزبهان اظهار کرد: از ۳۰ فروردین‌ماه امسال برداشت برگ سبز چای از شهرستان لنگرود آغاز شده و دو کارخانه فرآوری چای نسبت به خرید ۲۰ تن از این محصول به ارزش حدود ۵۰ میلیون تومان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی برگ سبز چای به صورت علی‌الحساب و با نرخ‌های سال گذشته زراعی انجام می‌شود که برهمین اساس چای درجه یک ۲۶۲۴ تومان و هر کیلو چای درجه دو ۱۴۶۹ تومان خریداری شد و به محض اعلام نرخ‌های جدید محصولات کشاورزی از سوی دولت آن را اعمال کرده و مابه‌التفاوت نرخ‌ها را لحاظ می‌کنیم.

رییس سازمان چای درباره تاثیر سرمازدگی‌های اخیر اینگونه توضیح داد که سرمازدگی امسال ۳۰ درصد برداشت بهاره را کاهش می‌دهد و امیدواریم بارش‌های فروردین‌ماه که تاثیر مستقیمی در افزایش کمیت و کیفیت چای می‌شود، بتواند جبران خسارت‌های ناشی از سرمازدگی را بکند.

روزبهان گفت:‌از آنجا که پیش از آن خسارت ناشی از سرمازدگی را پیش‌بینی کرده بودیم، بیمه فراگیر باغات چای را به نیابت از چایکاران انجام دادیم و آنها بابت این سرمازدگی از صندوق بیمه کشاورزی خسارت دریافت می‌کنند. البته در این راستا به جای حق بیمه به چایکاران وام بدون بهره داده شده تا از محل فروش برگ سبزشان بتوانند بیمه فراگیر باغات خود را انجام دهند.

وی با بیان این‌که انبارهای چای کشور از محصول سال گذشته تقریبا خالی شده است، اظهار کرد: امسال درصددیم تا کیفیت چای ایرانی را ۱۰ درصد ارتقاء دهیم که در این راستا باید به همین میزان کیفیت برگ سبز چای را از درجه دو به یک ارتقا دهیم.

رییس سازمان چای گفت: برای اولین بار در تاریخ صنعت چای این محصول بورسی می‌شود که بازار معاملات آن را برای تولید کنندگان داخلی شفاف خواهد کرد.

هر ساله از ابتدای اردیبهشت‌ماه برداشت برگ سبز چای آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد که البته میزان تولید این محصول طی سال‌های گذشته با نوساناتی ناشی از سرمازدگی و خشک شدن باغات چای مواجه شده بود، اما در سال ۱۳۹۵ برداشت برگ سبز چای به بیش از ۱۳۹ هزار تن معادل حدود ۳۱ هزار تن چای خشک رسید که رکوردشکنی جدیدی طی سالیان اخیر به شمار می رفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اگروفودنیوز، تاریخ 5 اردیبهشت 97، کد مطلب: 1982: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
چای ایرانی از برترین چای ها در جهان میباشد و نمیشود این را نادیده گرفت ، امیدواریم زمینه صادرات چای ایرانی روزی بیشتر از گذشته فراهم شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین