پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۴۹۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: بسیاری از اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با کاهش اختیارات شوراها مخالف هستند.
شعار سال: رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: بسیاری از اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با کاهش اختیارات شوراها مخالف هستند.
 مهدی چمران در نخستین گردهمایی و هم‌اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر خداوند از عملکرد مسئولان راضی باشد مردم نیز از عملکرد مسئولان راضی خواهند بود.

وی با اشاره به مسئله کاهش یا افزایش اختیارات شوراها افزود: باید مرز اختیارات شوراها به‌درستی مشخص شود، امام راحل در زمینهٔ افزایش اختیارات و تصمیم‌گیری شورا نظر مثبت و ایجابی داشتند.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: نظر امام راحل و جمهوری اسلامی بر این بوده که مدیریت کلان برعهده دولت باشد و مدیریت‌های محلی و مجموعه شهری برعهده نمایندگان شهری باشد، در زمینهٔ کاهش اختیارات شوراها باید گفت چرخ زمان به عقب بازنمی‌گردد و دیگر نمی‌توان محدودیت‌هایی برای شوراها به‌وجود آورد یا آن‌ها را از بین برد.

وی عنوان کرد: از زمانی که شهردار به‌وسیله شوراها انتخاب می‌شوند و جنبه نظارتی شوراها فعال‌شده تحول در تمام شهرهای کشور ایجادشده و دیگر نمی‌توان این توفیقات بزرگ به وجود آمده را نادیده گرفت، شوراها اشتباهات و تخلفاتی نیز در 20 سال گذشته مرتکب شده اما توفیقات قابل‌توجهی نیز به دست آورده است.

چمران خاطرنشان کرد: تعداد و میزان تخلفاتی که در بین شوراها و سایر نهادهای دولتی ایجادشده به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست، چراکه حجم اشتباهات و تخلفات شوراها بسیار کمتر است، اما همین مقدار اشتباهات نیز قابل‌قبول نیست، باید توجه داشت که اعضای شورا نمایندگان مستقیم مردم هستند و از این منظر هیچ تفاوتی با مسئولان دیگر ندارند.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: اگر اختیارات شوراها بیشتر شود بالندگی و توسعه شهرها بیشتر می‌شود، ازنظر دولت‌های مختلف در کشور افزایش اختیارات شوراها در حکم کاهش در امپراتوری‌های تحت حکمرانی آن‌هاست.

چمران با اشاره به اهمیت شورا در قانون اساسی کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با کاهش اختیارات شوراها مخالف بوده و قائل به اثرگذاری بیشتر شوراها در مدیریت شهری هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1712308 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
این طرح ها باید رسانه ای بشه
باید شورای نگهبان بیشتر رو در رو با مردم صحبت کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
شوراها برای نظارت بر شهرداری ها و کارهایی که انجام میدهند نقشی کلیدی دارن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین