پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: با توجه به بحران آب و خشکسالی، فولاد خراسان در زمینه‌های پژوهشی، مطالعه، برگزاری کنفرانس‌ها و ایجاد فرهنگ سازی برای حل این مشکل پیش قدم شده و اعلام آمادگی کامل دارد تا از طرح‌های اجرایی در این زمینه‌ها حمایت کند.
شعار سال: مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: با توجه به بحران آب و خشکسالی، فولاد خراسان در زمینه‌های پژوهشی، مطالعه، برگزاری کنفرانس‌ها و ایجاد فرهنگ سازی برای حل این مشکل پیش قدم شده و اعلام آمادگی کامل دارد تا از طرح‌های اجرایی در این زمینه‌ها حمایت کند.
سید حسین احمدی سلیمانی در نشست خبری که روز گذشته در سالن جلسات مجتمع فولاد خراسان برگزار شد، عنوان کرد: فولاد در دو بخش حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آب برای حمایت از طرح‌های پژوهشی اعلام آمادگی می‌کند.

احمدی سلیمانی اظهار کرد: امروز یکی از بحران‌های مهم کشور ما بحران آب است. در جلسه‌ای که با حضور مسئولان منطقه‌ای داشتیم این مورد مطرح شد که در کل دشت نیشابور و فیروزه 1900 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق کوچک و بزرگ داریم که میزان دبی آب این‌ها بین 550 تا 600 میلیون متر مکعب است؛ آبی که فولاد خراسان از این چاه‌ها استفاده  می‌کند حدود 2 و نیم میلیون متر مکعب است؛ یعنی فولاد خراسان رقمی حدود نیم درصد کل این آب را مصرف می‌کند و حدود 6000 نفر را به اشتغال در آورده است.

وی ادامه داد: از طرفی مجتمع فولاد حدود 10 درصد درآمدهای مالیاتی استان را تامین می‌کند، یعنی رقمی حدود 240 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی استان از طریق فولاد خراسان تامین می‌شود. اگر نگاهی به سال 90 بیندازیم مالیات‌های ما زیر 100 میلیارد تومان می‌شود و این به دلیل فروش کم ما در آن سال است؛ ما به میزانی که توسعه داریم و زیرساخت‌ها را در فولاد خراسان تقویت می‌کنیم، فروشمان نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: این که ما با حدود نیم درصد از آب مصرفی نیشابور 6000 شغل ایجاد کرده‌ایم و 10 درصد درآمدهای مالیاتی استان را تامین می‌کنیم یک دستاورد فولاد و صنعت، محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین با توجه به این که بیش از 90 درصد آب مصرفی کشور در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود، ما آمادگی صنعتی کردن کشاورزی در منطقه خودمان و در قالب طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی و فرهنگ سازی را نیز داریم.

احمدی سلیمانی بیان کرد: مجتمع فولاد خراسان با اجرای یک سری پروژه‌ها در بحث صرفه جویی مصرف آب مورد نیاز فضای سبز مجتمع نیز در سال گذشته حدود 50درصد صرفه جویی مصرف آب را داشته است.

وی گفت: استفاده از بازچرخانی آب و پروژه آبیاری قطره‌ای و همچنین احداث پروژه اکوپارک با منبع 160هزار مترمکعب می‌تواند از پساب‌های صنعتی برای مصرف در  فضای سبز استفاده کند که از جمله اقدامات مجتمع فولاد در زمینه صرفه جویی آب است.

احمدی سلیمانی افزود: در حوزه محیط زیست نیز در سال جاری در چهار نوبت از سازمان محیط زیست تهران، استان و نیشابور بازدیدهای سرزده را داشتیم که در این بازدیدها از تمامی خروجی‌ها و پساب‌های کارخانه نمونه گیری شد و تمام خروجی‌های کارخانه در حد استانداردهای ملی و بین المللی محیط زیستی بودند.

وی عنوان کرد: همچنین کل هزینه‌هایی که فولاد خراسان در تکنولوژی به کار رفته در کارخانه‌های نورد، احیای مستقیم و گندله سازی داشته بالغ بر 20 میلیون یورو بوده است که این مبلغ صرف تجهیز کارخانه‌ها به تکنولوژی‌های محیط زیستی شده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: در حوزه مدیریت پسماند نیز بر اساس دستورالعمل‌هایی که داریم عمل کرده‌ایم. همچنین با پیگیری‌های مستقیمی که داشتیم در بحث پرس کردن آهن قراضه، سایت‌هایی را تعبیه کرده‌ایم که در این سایت‌ها آهن های قراضه فراوری می‌شوند تا مواد غیر فلزی از آهن جدا شود و این کار باعث می‌گردد تا خروجی دودکش‌ها که بر اثر سوختن مواد غیر فلزی ایجاد می‌شوند، کاهش یابد.

وی بیان این که فولاد خراسان، در سال گذشته حدود 117هزار تن صادرات به 6 کشور منطقه داشته، درباره پیمانکاران گفت: در بحث حقوق پیمانکاران نیز امکان ندارد پیمانکاری صورت وضعیتش را بیاورد و ظرف مدت 15 روز به کار او رسیدگی نشود؛ ما خوشبختانه به هیچ پیمانکاری بدهکاری نداریم. البته بعضی بد اخلاقی‌ها در انتشار اخبار اتفاق افتاده که باعث شده این گونه برداشت شود که فولاد خراسان بدهکار است؛ در حالی که من رسما اعلام می‌کنم فولاد خراسان در حوزه تعهداتش به پیمانکاران هیچ گونه بدهی ندارد و اعتقاد دارم اگر چرخ پیمانکاران نچرخد چرخ ما هم نمی‌چرخد.

وی افزود: ما سیستم‌های آبیاری را به سیستم‌های تحت فشار و قطره‌ای تبدیل کردیم و می‌توانیم ادعا کنیم که از سال 95 به حدود یک سوم آب مصرفی رسیدیم و این‌ها همه حاصل برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بوده است که در مجموع هزینه‌های تجهیز فضای سبز در سال 96 بالغ بر دو میلیارد تومان بوده است که توانسته‌ایم حدود 95 درصد از سیستم‌های آبیاری را از غرقابی به قطره‌ای تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: دستاورد مهم دیگر این است که قبلا ما از آب‌های زیرزمینی برای مصارف فضای سبز استفاده می‌کردیم و اکنون به سمتی رفته‌ایم که در سال 97 از محل پساب‌های صنعتی و خانگی برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین در آینده و با توجه به خشکسالی، ما طرح توسعه مجتمع فولاد را به میزانی که اجازه داریم انجام خواهیم داد. بر اساس آبی که از چاه‌ها و سد داریم، طرح توسعه را مدیریت و برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در حال حاضر ما از یک سوم سهم آبی که داریم، استفاده می‌کنیم. اگر خشکسالی همین طور ادامه پیدا کند مجبوریم در طرح توسعه ترمز کنیم ولی یکی از حلقه‌های اجتناب ناپذیر ما  کارخانه کنسانتره در سنگان است که خوشبختانه در آنجا آب مورد نیاز کارخانه را داریم و در نیشابور نیز با رصد اوضاع و احوال آینده در حوزه توسعه گام بر می‌داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اسنا، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020905270 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
همه کشور باید در این زمینه بحرانی قدم یش بگذارند و کمک کنن برای رفع این مشکل
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
یک اقدام مناسب در این زمان حیاتی و مهم در کشور که با مشکل کم ابی مواجه هستیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این طرح هات به شدت میتونه به جوانان عرضه اظار خودشون رو بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین