پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با حضور در شهرک مهرگان ضمن تقدیر از دانش آموزان نمونه این شهر گفت: پیشرفت‌های علمی دانش‌آموزان بسیار چشم‌گیر است.
شعار سال: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با حضور در شهرک مهرگان ضمن تقدیر از دانش آموزان نمونه این شهر گفت: پیشرفت‌های علمی دانش‌آموزان بسیار چشم‌گیر است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در ابتدای سخنان خود در مراسم جشن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و تقدیر از دانش آموزان با تبریک موالید ماه شعبان به اهمیت جوانمردی اشاره و اظهار کرد: جوانمردی دستِ خود ماست، آن‌کسی‌که با صداقت زندگی می‌کند و از خط نفاق و دروغ به خط راستی و درستی می‌رود جوانمرد است، کسی‌که شجاعت دارد جوانمرد است، شهید محسن حججی جوان بود؛ اما نشان داد جوانمرد هم هست، آن‌چنان محکم و باروحیّه به سمت قتلگاه می‌رود که گویا او داعشی‌ها را به اسارت گرفته است.

وی با اشاره به آیه 13 سوره مبارکه کهف اضافه کرد: مثال دیگر از جوانمردی اصحاب کهف هستند، یعنی در جامعه‌ی شرک، کفر، ظلم و حاکمیت مستکبران می‌گفتند ما می‌خواهیم جور دیگری زندگی کنیم و بنده خدا باشیم، خداوند هم قلبشان را نورانی کرد و این جوانمردان هستند که در زندگی اهل عالم تاثیرگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جوانی یک وقتی می‌آید و یک وقتی می‌رود؛ اما جوانمردی تاریخ مصرف ندارد و هیچ‌وقت تمام نمی‌شود؛ ممکن است کسی سال‌ها زندگی کند اما با وجود کهولت سن همچنان روح جوانمردی، شجاعت و عدالت‌خواهی را با خود به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: روح فتوت و جوانمردی در حضرت زینب (س) وجود دارد؛ وقتی‌که ایشان را به‌عنوان اسیر همراه امامش حضرت زین‌العابدین (ع) به مجلس یزید بردند در سخنرانی خود گفت«ای یزید! من آمده‌ام این‌جا حقارت و کوچکی تورا نشان دهم، تو فرزندِ آزاد شده پیامبر اکرم (ص) هستی، به خدا سوگند تو نمی‌توانی کاری بکنی که نام ما به فراموشی سپرده شود».

عابدینی باتاکید بر نیاز بر ترویج روح جوانمردی در جامعه عنوان کرد: ما می‌توانیم با انسجام، ازدحام در مساجد، نشستن پای درس تفسیر قرآن و احادیت و فهم و معرفت‌افزایی کاری بکنیم که شهرمان شُهره بشود.

امام جمعه قزوین پیشرفت‌های علمی دانش آموزان را بسیار چشم‌گیر دانست و با تقدیر از دانش آموزان دبیرستان ذاکری، تاکید کرد: به این‌جا آمده‌ایم تا از این جوانان که رتبه آورده‌اند و در این شهر اثر فرهنگی‌معنوی گذاشته‌اند قدردانی کنیم، این رتبه برتر در رشته شیمی برای شهر مهرگان مهم است.

ایمان به خدا ‌و آخرت ویژگی اصلی اعضای شورا است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از مهمترین ویژگی اعضا شورا ایمان به خدا و ایمان به آخرت است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش گرامی‌داشت روز شورا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: شورا و مشورت از آموزه‌های دینی و سفارش همه امامان است.

وی افزود: وقتی قیامت می‌شود ما و اعمالمان هستیم، آنجا سوال می‌شود که آیا رسالت شورا را به نحو احسن انجام دادید و آیا شما رفتید کسی بهتر از شما نبود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) با اینکه پیامبر است از خداوند دستور می‌گیرد که با مردم مشورت کن در حالی که نیازی به این کار نبود.

وی تأکید کرد: این دستور به خاطر نهادینه شدن فرهنگ مشورت بود به‌طوری‌که بعد از مشورت تصمیم نهایی را پیامبر می‌گرفت.

عابدینی یادآور شد: ایمان به خدا و آخرت جز ویژگی‌های اصلی است که اعضای شورا باید به آن مزین شوند، اگر ایمان به آخرت نباشد فرصت خدمت را به تهدید تبدیل می‌کنیم.

وی بیان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند که از مشورت افرادی که علم و دانش و عمل صالح دارند استفاده کنید، بعد از مشورت به خدا توکل کنید.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: با افرادی مشورت کنید که در زندگیشان خدا را قبول دارند، اگر مردم به کسی اعتماد کردند و او را به‌عنوان شورا انتخاب کردند اما خوب عمل نکرد خداوند عقلانیت و حکمت را از او می‌گیرد.

وی تأکید کرد: عرصه خدمت توفیق خدا است و صرفاً رای مردم نیست، این عرصه خدمت می‌تواند به جلب توفیقات الهی تبدیل شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: طبق روایات از جوانان باید مشورت بگیرید چرا که آنها ذهن تیزی دارند و به سرعت فرضیه هاظظی مختلف را جلوی پای شما میگذارد، در ادامه آمده است که بعد از نظرخواهی از جوان‌ها با پیرها مشورت کن که از تجربیات آنها هم استفاده کنید.

وی افزود: گرایش‌های دنیایی، منافع شخصی و منافع قومی به ایمان آسیب می‌رسانند، باید بدانیم که همیشه این دنیا نیست و باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به بحران آب تصریح کرد: بحران آب جدی است صرفه‌جویی را باید در عمل به اجرا در بیاوریم که شورا نقش مهمی را این میان دارد.

وی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی نیز باید مورد توجه شوراها قرار بگیرد چرا که حمایت از کالای ایرانی حمایت از کارگران ایرانی است.

عابدینی خاطرنشان کرد: حمایت از معماری اسلامی هم باید در دستور کار قرار بگیرد تا هویت ما حفظ شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020905352 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
واقعا باید قدر دانش اموزهای نخبه این استان رو دونست
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
حتی اگر ارزش ها در جامعه عوض بشن تاریخ به بی ارزش ها حق نخواهد داد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین