پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: در اردیبهشت امسال شاهد افزایش مفقود شدن کوهنوردان و افراد عادی در ارتفاعات بودیم.

شعارسال: حسین درخشان، اظهار کرد: شرایط جوی در اردیبهشت ماه بسیار متغییر است و در کمتر از یک ساعت شاهد تغییر وضعیت جوی به ویژه در ارتفاعات هستیم. افرادی که به عنوان آماتور به کوه می‌روند وقتی با این تغییر وضعیت هوا روبرو می‌شوند، معمولا دچار انحراف از مسیر شده و مفقود می‌شوند.

وی ادامه داد: در هیچ سالی این میزان از تغییر جوی را در اردیبهشت ماه شاهد نبودیم و همین امر موجب افزایش مفقودی‌ها در ارتفاعات شده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: بسیاری از مردم که در ارتفاعات گم می‌شوند، ساعتی بعد با تلاش تیم‌های امدادی و جستجو در مناطق احتمالی پیدا می‌شوند.

درخشان با اشاره به اینکه مردم در هنگام صعود به ارتفاعات به طور کامل دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد: افرادی که به صورت گروهی قصد صعود به اتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر را دارند، مسیر صعود، زمان رفت و برگشت را در اختیار خانواهد خود یا پایگاه امدادو نجات کوهستان قرار دهند تا در صورت بروز حادثه یا تاخیر در بازگشت تیم‌های امدادی برای نجات جان آن‌ها وارد عمل شوند.

وی افزود: در بیشتر ارتفاعات کشور تیم امداد کوهستان هلال احمر و در برخی نقاط تیم‌های آتش نشانی حضور دارند که به کمک یک دیگر کار جستجو انجام می‌شود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر با اشاره به اینکه افرادی که انفرادی به ارتفاعات می‌روند خانواده را از برنامه خود مطلع کنند، خاطرنشان کرد: بهتر است در روز‌هایی که هواشناسی اخطار صادر می‌کند از صعود در این هوای بهاری خودداری شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1397 ، کدخبر: 415463: www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین