پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۹
چندی پیش خبری مبنی بر اختراع دستگاهی مبنی بر تولید آب از طریق رطوبت هوا منتشر شد که مانور زیادی روی آن انجام شد؛ شرکت سازنده این دستگاه در نامه‌های متعددی به مسئولان دولت و نمایندگان مجلس به طور موکد از آمادگی خود برای حل مشکل کم‌آبی کشور سخن گفته و معتقد است این دستگاه می‌تواند چالش تامین آب را به شکل قابل توجهی برطرف کند.

شعارسال: درنامه‌هایی که از سوی این شرکت سازنده به مسئولان دولتی و مجلس ارسال شده، با معرفی "دستگاه تولید آب از رطوبت هوا" با ظرفیت تولید روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ مترمکعب آب، اینطور مطرح شده است که آمادگی نصب آن در هرمنطقه، حتی مناطق خشک و کویری وجود دارد و قیمت هر دستگاه به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب ۴.۵ میلیارد تومان و درحجم ۲۵۰۰۰ متر مکعب حدود ۷۰ میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین این شرکت مدعی است که جهت احیای زاینده‌رود در زمان پرآبی ۸۰ دستگاه ۲۵۰۰۰ متر مکعبی مورد نیاز است.

ادعای مطرح شده، در صورت صحت داشتن این سئوال را ایجاد می‌کند که اگر این دستگاه در این حد می‌تواند به حل مشکل آب در کشور کمک کند، چرا تاکنون توجه لازم به آن نشده و مسئولان شرکت تولید کننده را بر آن داشته تا با مسئولان مختلف در وزارت نیرو، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و نمایندگان مختلف مکاتبه کنند.

در این خصوص خبرنگار برای پیگیری این موضوع با معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، تماس گرفت و با این پاسخ مواجه شد که "این دستگاه نمی‌تواند کمکی به حل بحران آب در کشور داشته باشد. "

جهانگیر حبیبی ، با بیان این که تولید آب توسط این دستگاه در حجم کوچک امکان‌پذیر است، اظهار کرد: بسته به میزان سرمایه‌گذاری فرد می‌توان در مورد میزان تولید آن صحبت کرد.

به گفته وی، این‌که بتوان مشکل بحران آب را با کمک چنین دستگاهی برطرف کرد به اعتقاد من امکان‌پذیر نیست و تنها می‌توان از این دستگاه در مصارف کم به طور مثل برای باغچه و یا تامین آب روستاهای دور افتاده استفاده کرد البته به‌کارگیری ازان دستگاه نیازمند شرایط خاص جغرافیایی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این که لازم است در ابتدای این طرح به صورت پایلوت در یک منطقه اجرایی شود، ادامه داد: هر ایده تحقیقاتی که بتواند منجر به تولید آورده برای کشور شود از سوی شرکت مدیریت منابع آب و شرکت آب و فاضلاب کشور حمایت می‌شود.

حبیبی بیان کرد: هر سال اولویت‌های تحقیقاتی عنوان می‌شود و هر کسی که بخواهد می تواند با ارائه پروپزال مورد حمایت شرکت قرار بگیرد.

در سال ۱۳۹۱ دستگاه تولید آب و رطوبت هوا با ظرفیت تولید روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ مترمکعب آب موفق به اخذ تاییدیه از دانشگاه صنعتی امیرکبیر جهت ثبت اختراع شد دستگاهی که با دریافت هوا، رطوبت ایجادی را باردار کرده و به آب تبدیل می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1397 ، کدخبر: 97020905303: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
خیلی بهتره که اول به فکر کاهش مصرف اب در حوزه هایی مثل کشاورزی باشیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین