پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداری گرگان تاکنون جزء در چند مورد محدود، در جذب سرمایه گذار ناکام بوده است.

شعار سال: محمدابراهیم جرجانی، شامگاه شنبه، در نطق پیش از دستور خود در صحن شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند؛ جمعیتی که با برنامه ریزی صحیح از انرژی های فراوان و متراکم آن ها می توان برای سازندگی کشور استفاده کرد.

جرجانی بی توجهی به آن ها را سبب تشدید انحرافات و آسیب های اجتماعی دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان به آن ها شد.

وی در ادامه به روز ملی شوراها گریزی زد و گفت: در پرتو این پارلمان محلی سرنوشت مردم به دست خودشان رقم می خورد.

جرجانی با اشاره به روز کارگر، ادامه داد: کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه هستند و چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای آن ها در حرکت است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که کارگران به طور معمول با آن مواجهند، این است که صاحبان کار، هنگام رکود، آنان را اخراج می کنند و در بخش کارگری شهرداری ها هم چنین مواردی مشاهده می شود، امید است با تدابیر مناسب شهرداری شاهد پرداخت کامل حقوق کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آن ها باشیم.

لزوم جذب سرمایه گذار توسط شورا و شهرداری گرگان

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: یکی از برنامه های مهم شهرداری گرگان، پیگیری جذب سرمایه گذار جهت اجرای طرح ها و پروژه های مختلف است که اگر با استقبال سرمایه گذاران همراه شود شاهد شکوفایی گرگان در موارد زیادی از جمله توسعه شهری، درآمد پایدار، ایجاد اشتغال و غیره خواهیم بود.

جرجانی افزود: هر چند این امر در سال های گذشته توسط شهرداران مختلف مورد توجه بوده، اما متأسفانه شهرداری در فرآیند جذب سرمایه گذار به جز دو مورد ناکام بوده است.

وی یکی از بزرگترین خلاء های موجود در انجام سرمایه گذاری را نداشتن اطلاعات و شناخت کافی سرمایه گذاران کشوری از موقعیت و توانمندی شهر گرگان دانست.

جرجانی گفت: یک راهکار اساسی برای حل این موضوع دعوت جمعی از شرکت های سرمایه گذاری و ارائه پیشنهادات مختلف به سرمایه گذاران است که باید مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شهرداری باید در انتخاب محل و مکان پروژه پیشنهادی در یک نقطه از شهر، حتما مطالعه و دقت لازم را داشته باشد زیرا اولین هدف یک سرمایه گذار توجه به سوددهی است که مکان مورد نظر مهمترین فاکتور در این امر است.

لزوم احداث مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه بانوان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: یکی از کمبود هایی که به شدت در شهر گرگان احساس می شود عدم وجود اماکن ورزشی و تفریحی بزرگ و مجهز مختص بانوان است.

وی افزود: با توجه به این که قشر عظیمی از جمعیت شهر گرگان را بانوان تشکیل می دهند باید مشکلات این قشر رفع شود.

جرجانی توضیح داد: احداث این مجموعه ها می تواند در راستای اهداف برنامه گرگان ۱۴۰۴ قرار بگیرد و شهرداری گرگان هم در تحقق این امر می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

لزوم راه اندازی تورهای گرگان گردی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان اظهار کرد: بدون شک شهر گرگان از نظر دارا بودن جاذبه های توریستی و گردشگری جزء چند شهر اول کشور است ولی به دلیل بی برنامگی و عدم تبلیغات، گرگان در رده های متوسط به پایین شهرهای توریستی کشور قرار گرفته است.

جرجانی ادامه داد: بسیاری از شهرها که جاذبه گردشگری شان شاید کمتر از یک دهم گرگان باشد، با راه اندازی تور گردشگری درون شهری توسط شهرداری و تبلیغات آن در ورودی شهر و ستادهای اسکان توانسته اند در جذب گردشگر و معرفی شهرشان بسیار موفق عمل کنند اما تاکنون انسجام و برنامه ریزی برای گردشگری شهر گرگان و تمرکز جهت معرفی جاذبه های توریستی این شهر صورت نگرفته است.

پارک موزه قلعه خندان در انتظار نگاه دوباره شهرداری گرگان

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: تپه قلعه خندان از قدیمی ترین تفرجگاه های مردم گرگان بوده که در دهه های اخیر به دلیل عدم توجه کافی مسئولان شهری به منطقه ای متروکه با معضلات فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده بود.

جرجانی گفت: اما خوشبختانه در سال های ۸۹ و ۹۰ تلاش هایی از سوی شهرداری برای آزادسازی، دیوارکشی، ساخته پله های دسترسی و غیره صورت گرفت و زمینه را برای تبدیل این تپه به یک پارک موزه باستانی و فرهنگی کرده است.

وی بیان کرد: قرار بود در این تپه فضاهایی چون مکان بازی، سبز، آلاچیق، چایخانه سنتی، تلسکوپ، یادمان مشاهیر گرگان، غرفه های نمایشگاهی (صنایع دستی) و همچنین سکوهایی جهت بازدید از اشیاء و دیوارهای تاریخی موجود احداث شود اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

جرجانی همچنین بر لزوم حمایت همه جانبه از تیم های بسکتبال گرگان در لیگ برتر تأکید کرد.

اهم انتظارات شهروندان گرگان از شورای شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان خواسته های شهروندان گرگانی را چنین عنوان کرد:

۱. ادامه روند زیبا سازی و توجه جدی به مبلمان شهری، نصب تندیس های مشاهیری چون میرداماد، حکیم جرجانی، استاد لطفی، المان مادر، المان بسکتبال و غیره.

۲. پیگیری مجدانه در به سرانجام رسیدن پروژه های مهم توریستی و گردشگری نظیر تله کابین، شهربازی مدرن، هتل پنج ستاره، موج های آبی و غیره با رعایت حفظ جنگل ها و محیط زیست.

۳. توجه جدی به حفظ و احیاء بافت تاریخی گرگان و تلاش برای سرمایه گذاری جهت خرید خانه های تاریخی و همچنین الزامات قانونی جهت هماهنگ کردن طرح و سازه هایی که در این بافت ساخته می شود با معماری قدیم منطقه.

۴. ایجاد پارک های بزرگ در نقاط مختلف شهر گرگان جهت کاهش بار ترافیکی از منطقه النگدره و ناهارخوران و برنامه ریزی جهت نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و همچنین کنترل دقیق ساعات حرکت اتوبوس ها و افزایش ساعات کاری و تلاش جهت راه اندازی بی آر تی.

۵. تلاش برای بازگشایی معابری چون ۶۰ متری افسران، ۳۰ متری رازی، بلوار نیایش، بلوار طبیعت.

۶. حل معضل گره های ترافیکی شهر گرگان به خصوص در تقاطع شالیکوبی به چاله باغ، کاشانی به جرجان و حذف پیچ های خطرناک بلوار صیاد شیرازی نظیر گلند تاریکی و ایجاد میدان در تقاطع مسیر توشن به ایرانمهر.

۷. احداث میدان بزرگ به همراه المان مناسب در شرق گرگان (انتهای بلوار جرجان) جهت کاهش معضل ترافیکی منطقه و بهبود سیمای ورودی شرق گرگان.

۸. مطالعه احداث یک باب فرهنگسرا و تالار بزرگ و مجهز متناسب با نیازهای فرهنگی شهر گرگان با توجه به اینکه فرهنگسرای مقابل هتل معروف با تغییر کاربری تبدیل به مجتمع تجاری فرهنگی شده و پاسخگوی نیازهای گرگان نیست.

۹. تلاش جهت تملک گاراژهای بدون استفاده در مناطق مرکزی سطح شهر و تبدیل آن به بازارچه های مختلف نظیر فروش صنایع دستی بانوان و غیره.

۱۰. مطالعه جهت احداث یک باب مجتمع فرهنگی ورزشی ویژه بانوان گرگانی در مناطقی با دسترسی مناسب.

۱۱. برنامه ریزی جهت ایجاد اماکن تفریحی و مفرح جدید نظیر دریاچه مصنوعی، آکواریوم، بوستان گل و پرندگان، بوستان آب و آتش، گنبد آسمان نما.

۱۲. برنامه ریزی جهت احداث بازار بزرگ میوه و تره بار جدید، میدان عرضه دام، شهرک خودرو و غیره جهت انتقال این مراکز به منطقه ای مناسب در حاشیه شهر گرگان.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری طبرستان 24 ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب: 6453 ، www.tabarestan24.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
خوب باید این بحث سرمایه گذار بهتر و تخصصی تر در شهرداری ها به اجرا در بیاد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین