پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اجبار در یادگیری سبب درس‌گریزی دانش‌آموزان می‌شود.
شعار سال: معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اجبار در یادگیری سبب درس‌گریزی دانش‌آموزان می‌شود.

اصغر بیات ، اظهار کرد: در گذشته آموزش و پرورش مبتنی بر ترس، تنبیه و کنترل بود ولی امروز باید تعلیم و تربیت مبتنی بر چهار اصل لذت، شادی، رضایت و آزادی یادگیرنده باشد و کسی که قرار است یاد بگیرد باید این چهار اصل برای او برقرار باشد تا یادگیری توام با هیجان و شادی همراه گردد.

 این مسئول ادامه داد: باید نگاه مجددی به تعلیم و تربیت داشته باشیم و باید توجه داشت که مفهوم سواد صرفا آموختن الفبا و خواندن و نوشتن نیست امروز سواد ابعاد مختلفی از جمله سواد ارتباطی، سوادعاطفی، سواد رسانه‌ای، سوادشناختی، سواد رایانه،سوادسلامت و ابعاد دیگری را در بر می‌گیرد که مفهوم آموزش را دچار تغییر و تحول کرده است.

وی اجبار در آموزش را سبب درس‌گریز و خود یادگیر شدن دانش‌آموزان دانست و افزود: میل به یادگیری در ذات انسان‌ها وجود دارد و سخت‌گیری‌ها توسط اولیا و معلمان سبب می‌شود که کودکان دیگر شوق یادگیری  نداشته باشند و این بی‌علاقه‌گی سبب کاهش سطح یادگیری در دانش‌آموزان می‌شود .

بیات خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت به‌عنوان یک کار علمی، تخصصی و حرفه‌ای  محسوب می‌شود و نگاه به مدرسه چه از دید اولیای دانش‌آموز در خانه و چه از دید اولیای مدرسه باید هماهنگ و با روش‌های درست تعلیم و تربیت و مبتنی بر یافته‌های علمی و با کم‌ترین تناقض و با هدف نهایی سلامت روانی و خوشبختی دانش‌آموزان باشد .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: قطعا در دوره ابتدایی استعدادهای واقعی کودکان در قالب یک فرآیند علمی و با استفاده از روش‌ها و ابزارهای تخصصی و دقیق ارزیابی قابل شناسایی بوده و به منظور امکان هدایت صحیح استعدادهای تک‌تک دانش‌آموزان، یکی از ضروریات تعلیم و تربیت نوین است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021005779 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
ما حصل اجبار دانش اموزان نیست بلکه ما حصل روش غلط اموزشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین