پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۲۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت و فرهنگ و ارشاد می‌تواند بر رادیو و تلویزیون دیجیتالی نظارت کند. در این شرایط این جو به وجود نمی‌آید که همه‌چیز در انحصار صداوسیما است. وزارت فرهنگ و ارشاد زیر نظر دولت و به مجلس پاسخگو است.

شعارسال: فاطمه ذوالقدر نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به روند تصویب مصوبه اعطای مسئولیت انحصاری صدور مجوز رادیو تلویزیون دیجیتال به صداوسیما در کمیسیون مطبوعش، گفت: این مصوبه به صحن کمیسیون فرهنگی آمد اما همان موقع ابهاماتی داشت و یک رأی‌گیری انجام شد که بعداً موجب مخالفت اعضا شد؛ چراکه بسیاری از اعضا در کمیسیون حضور نداشتند و بعد از اصلاح، مجدداً در صحن کمیسیون رأی‌گیری می‌شود و قرار است بر روی این مصوبه تجدیدنظر شود.

او ادامه داد: این طرح به کمیته فرهنگ و رسانه ارجاع شده و قرار است اصلاحاتی بر روی این ماده در کمیته فرهنگ و رسانه به وجود بیاید و بار دیگر در کمیسیون مطرح شود. بند مربوط به اعطای مسئولیت انحصاری صدور مجوز رادیو تلویزیون دیجیتال به صداوسیما در کمیسیون مخالفانی داشت که این مسئولیت فراتر از حدود قانونی صداوسیما است.

این نماینده مجلس در خصوص زمان بررسی مجدد این مصوبه در کمیسیون فرهنگی، گفت: در جلسه آتی کمیسیون فرهنگی یعنی روز یکشنبه این طرح بار دیگر به رأی گذاشته می‌شود.

ذوالقدر تاکید کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی و رادیو تلویزیون دیجیتال درگذشته وجود نداشت در اساسنامه صداوسیما انحصار تمامی برنامه‌های رادیو و تلویزیون با اختیار این سازمان بود اما بعد که فضای مجازی به وجود آمد؛ کانال‌هایی در این فضا تشکیل شد که به نظر می‌رسد در حیطه اختیارات وزارت ارتباطات قرار دارد.

او یادآور شد: نباید این‌گونه باشد که رادیو تلویزیون دیجیتال غیرقابل‌کنترل و نظارت باشد بلکه باید به‌گونه‌ای باشد که نهاد یا سازمانی بر آن نظارت کند. وزارت و فرهنگ و ارشاد می‌تواند بر رادیو و تلویزیون دیجیتالی نظارت کند. در این شرایط این جو به وجود نمی‌آید که همه‌چیز در انحصار صداوسیما است. وزارت فرهنگ و ارشاد زیر نظر دولت و به مجلس پاسخگو است. در این شرایط اگر تخلفی هم صورت بگیرد وزارت فرهنگ و ارشاد جواب‌گو خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397، کدخبر: 167284، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
قبلا مگه در اختیار چه سازمان ها و نهاد هایی بود؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
صدا و سیما را مگر کسی در دنیای امروز مشاهده میکند ؛ دیگر کسی اخبار جانبدارانه صداوسیما را مشاهده نمیکند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین