پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این موضوع که لایحه حمایت از کودکان در راه صحن علنی است گفت: این لایحه کودک آزاری‌ها را به میزان بسیاری کاهش می‌دهد.

شعارسال:محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این موضوع که لایحه حمایت از کودکان در راه صحن علنی است گفت: این لایحه کودک آزاری‌ها را به میزان بسیاری کاهش می‌دهد.

 محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی به پایان رسیده است، گفت: این لایحه هم اکنون در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد، بنابراین هیات رییسه مجلس باید لایحه را هرچه سریعتر برای بررسی در دستورکار قرار دهد.

نماینده بهارو کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از هرلحاظی کامل و جامع است، افزود: مواد مختلفی درجهت حمایت از کودکان و جلوگیری از کودک آزاری ها دراین لایحه مطرح شده است، یعنی حفظ حقوق کودک به طورکلی درابعاد مختلف، همچنین ایجاد ضمانت های بسیاری برای اجرای قانون در خانواده و جامعه برای کاهش آسیب ها درحوزه کودکان در نظر گرفته شده است.

او با تاکید بر اینکه با تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان؛ کودک آزاری ها به شدت کاهش پیدا کرده و خلاء های قانونی برای حمایت از حقوق کودکان ونوجوانان مرتفع می شود، تصریح کرد: درحال حاضر برخی دستگاه ها با وظایف خود درحوزه کودکان آشنا نیستند، اما در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان وظایف دستگاه ها نیز به روشنی مشخص شده است؛ بنابراین با تصویب آن بسیاری مشکلات در این حوزه رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به اینکه افزایش کودک آزاری ها به معنی وقوع جرم درجامعه قابل تایید نیست، گفت: سوءاستفاده از حقوق کودکان و نوجوانان توسط والدین ویا افراد دیگر ناشی از عدم آگاهی به حقوق افراد بوده و ناشی از ضعف رفتاری و تربیتی افراد است، اما در شرایطی که قوانین محکمی دراین خصوص به تصویب رسید، قطعا بازدارندگی قابل قبولی درکاهش این آسیب ایجاد می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 10 اردبیهشت 96، کد خبر: 167360، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین