پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
شانزدهمین جشنواره علمی در بخش‌های مقالات علمی پژوهشی، کتاب، اختراع، طرح پژوهشی، نمونه‌های موفق دانشجویی در گفتمان سازی و کلینیک کسب و کار و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ و در ۲۹ محور مختلف و با محوریت اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد. به این بهانه با امیرحسین مشرفی که رتبه نخست بخش مقالات را در شانزدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج را کسب کرده است گفت‌و‌گو پرداختیم.

شعار سال: شانزدهمین جشنواره علمی در بخش‌های مقالات علمی پژوهشی، کتاب، اختراع، طرح پژوهشی، نمونه‌های موفق دانشجویی در گفتمان سازی و کلینیک کسب و کار و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ و در ۲۹ محور مختلف و با محوریت اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

نقش دانشگاه‌های مازندران در تحقق و شواهد اقتصاد مقاومتی، در تاریخ مازندران، تحریم‌ها فرصت یا تهدیدی برای رشد اقتصاد استان، نقش اقتصاد دانش بنیان، جایگاه صنایع تبدیلی و صنایع غذایی در تولید و اشتغال و جایگاه ترانزیت و مبادی ترانزیتی در تولید و اشتغال مازندران بخشی از محور‌های در نظر گرفته شده برای شانزدهمین جشنواره علمی دانشجویی دانشگاه‌های مازندران است.

این جشنواره بیش از ۴۵۰ مقاله علمی پژوهشی، ۲۰ کتاب دانشجویی، ۲۴ اختراع، ۲۴ ایده، ۷۳ طرح پژوهشی، ۷۰ مورد اقدامات گفتمان ساز و حدود ۲۵ مورد اقدامات مطالبه گرانه در حوزه اقتصاد مقاومتی شرکت داشتند که در مراسم اثر برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

به این بهانه با امیرحسین مشرفی که رتبه نخست بخش مقالات را در شانزدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج را کسب کرده است گفت‌و‌گو پرداختیم.

مشرفی متولد سال ۱۳۷۲ در شهرستان آمل است و در سال ۱۳۹۱ در رشته دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد بابل پذیرفته شده و در در دوره‌ای از مدت تحصیل به عنوان مدیر مسئول و هیئت تحریریه نشریه علمی فرهنگی و عضو اصلی کمیته ناظر بر تشریفات دانشگاهی واحد فعالیت کرده است.

لطفا در مورد مسئولیت خود در نشریه علمی فرهنگی توضیحی دهید؟

مشرفی: نشریه پویش نشریه علمی فرهنگی است که شماره اول این نشریه در حال چاپ است. نشریه پویش شامل مطالب علمی، فرهنگی و هنری می‌باشد.

 لطفا در مورد مقالات خود توضیح دهید؟

مشرفی: مقالاتی با نمایه ISC, ISI, علمی پژوهشی و علمی ترویجی، چاپ یک جلد کتاب و دو جلد در حال چاپ، فعالیت در طرح پژوهشی و هم چنین بیش از ۷۰ عنوان مقاله در کنگره‌های بین المللی و ملی به چاپ رساندم در طی شش سال دوره تحصیلم، بیش از پنج مرتبه به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده، واحد، دانشجوی نمونه واحد و استان مازندران انتخاب شدم.

در چه زمینه رتبه اول کسب کردید؟

مشرفی: رتبه نخست بخش مقالات را در شانزدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج که به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار گردید، به دست آوردم. در اختتامیه همایش ملی اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال، کارافرینانی سخنرانی‌های کاربردی داشتند، تعدادی از طرح‌های برتر نیز عنوان شد.

 نحوه برگزاری همایش را چه گونه ارزیابی می‌کنید؟

مشرفی: همایش روند خوبی را در برگزاری در پیش گرفت، امید است در سالیان آتی همایش پربارتری را شاهد باشیم.

دانشگاه در کسب موفقیت شما چقدر نقش داشته است؟

مشرفی: مطمئنا دانشگاه تاثیر بسزایی در موفقیت افراد خواهد داشت، جا دارد بنده به نمایندگی از جامعه پژوهشی کشور این نکته را عرض کنم در دانشگاه‌های سراسر کشور به پژوهشگران و امر پژوهش توجه بیشتری شود.

بودجه پژوهشی بیشتری در اختیار پژوهشگران قرار دهند و از طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشی حمایت و پشتیبانی شود تا پژوهشگران ما در مملکت خودشان به شکوفایی علمی برسند که یقینا خروجی این تولیدات علمی به اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد کرد.

لطفا در مورد پایگا‌های ISI و ISC توضیحی دهید؟

مشرفی: پایگاه ISI موسسه‌ای با تاکید بر علم سنجی و انتشارات علمی است که خدمات مربوط به پایگاه‌های داده فهرست کتاب‌ها و مقالات را ارائه می‌دهد.

این پایگاه داده به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که بدانند کدام مقاله‌ها بیشتر مورد ارجاع قرار گرفته‌اند و ISC پایگاه استنادی علوم جهان اسلام می‌باشد که یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام و تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر اسلامی می‌باشد.

از چه سالی کار پژوهش را شروع کردید؟

مشرفی: از سال دوم دانشگاه کار پژوهشی را شروع کردم، متاسفانه بودجه‌های پژوهشی که برای دانشجویان در نظر می گیرند، مبلغ کمی است و باعث می‌شود خیلی از ایده‌ها را نتوانیم عملی کنیم و باید خودمان از بودجه شخصی پرداخت کنیم و این باعث محدودیت در کار می‌شود.

علم روز دنیا به سرعت درحال پیشرفت است و وقتی ما می خواهیم مقاله‌ای را منتشر کنیم باید با علم روز پیش برویم و مستلزم این است که بودجه خوبی داشته باشیم؛ البته حمایت‌های معاون پژوهشی واحد همیشه شامل حالمان بوده، ولی اگر بودجه پژوهشی دانشگاه‌های سراسر کشور را افزایش دهند، مسیر دریافت تشویقی مقالات را میسرتر کنند و شرایط استفاده از آزمایشگاه‌ها را تسهیل دهند و دانشجویان بتوانند با کمترین هزینه از ازمایشگاه‌ها استفاده کنند قطعا انگیزه بیشتری برای دانشجویان ایجاد خواهد شد.

 از اینکه در این همایش مقام اول کسب کردید چه احساسی دارید؟

مشرفی: وقتی شخصی عنوان یا افتخاری را کسب می‌کند قطعا باعث انگیزه بیشتر برای ادامه مسیر می‌شود.

 برای کسانی که دوست دارند در رشته شما تحصیل کنند چه توصیه‌ای دارید؟

مشرفی: اولین نکته علاقه مندی فرد به رشته‌ای که می‌خواهد انتخاب کند است و همچنین باید بازار کار رشته انتخابی را در نظر داشته باشد. گستره‌ی رشته دام پزشکی از قعردریا تا نوک قله می‌باشد و وقتی دانشجویان به این رشته ورود پیدا کردند باید اطلاعات کافی در مورد این رشته داشته باشند.

به نظر شما بازار کار رشته دامپزشکی چگونه است؟

مشرفی: متاسفانه در رشته دام پزشکی با توجه به علم گسترده‌ دکتر دامپزشک و با توجه به اندازه‌ای که یک دامپزشک تلاش و تحصیل می‌کند شرایط اشتغال زایی دشواری وجود دارد.

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

مشرفی: از انجایی که به علم پژوهش و آموزش علاقه زیادی دارم و با توجه به حدیث امام صادق (ع) هرچیز زکاتى دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش. بسیار علاقمندم در دانشگاه تدریس کنم و عضو هئیت علمی دانشگاه بشوم و در کنار این کار‌های پژوهشی انجام بدم.

 آیا از موفقیت فعلی خود راضی هستید؟

مشرفی: البته همینطوره، انگیز‌هایی که در طول مسیر تحصیل ایجاد می‌شود ازسختی هایش می‌کاهد.

در خاتمه اگر صحبتی دارید، لطفا بیان کنید.

مشرفی: جا دارد از دو نفر از اساتیدم که در این راه کمک بسیاری به بنده کرده‌اند، تشکر کنم استاد راهنمای عزیزم استاد سید محمد حسینی که در طی این سال‌ها رهنمود‌های این استاد چراغ راه زندگیم بوده و علی معتمدی که باعث ورود من به عرصه‌ی پژوهش شده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

همچنین جا دارد در خاتمه تشکر ویژه‌ای از سجاد مهدی پور مسول حوزه بسیج دانشجویی خاتم الانبیا (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل داشته باشم که در طول مسیر همیشه همراهم بودند و همچنین از معاونین محترم دانشجویی فرهنگی و پژوهشی واحد تشکر ویژه‌ای داشته باشم که بی شک بدون حمایت‌های این بزرگواران این مهم دست نیافتنی بود. از خانواده عزیزم نیز به پاس یاری همیشگیشان تشکر می‌کنم. در انتها برای همه عزیزان که در مسیر علمی زندگی همراهم بودند آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 8 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 680600، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین