پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال در هر جامعه ای، سهم مهمی در توسعه و پیشرفت دارند.
شعار سال: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال در هر جامعه ای، سهم مهمی در توسعه و پیشرفت دارند.

معصومه ظهیری شامگاه دوشنبه در آیین نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان قم که در در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم به همت مرکز مشاوره کسب و کار و کارآفرینی کوشان و برخی از دستگاههای اجرایی برگزار شد، عنوان کرد: بانوان کارآفرین با خلاقیت و ابتکار و مهارتهای لازم در بخش خصوصی توانستهاند زمینه اشتغال را برای دیگران فراهم بیاورند که جای تقدیر دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: ما نیز به عنوان بدنه دولت همراهی لازم را با بانوان کارآفرین داشتهایم و در حد توان برای توانمندی بانوان، ظرفیتهای لازم را به وجود آوردهایم.

وی اظهار کرد: همه کرامت انسان در گرو تلاش و کوشش و سعی است، تلاش و کارآفرینی و فعالیتی هنرمندانه در عرصه زندگی فراتر از جنسیت است و خداوند در قرآن کریم انسان را خطاب قرار میدهد و جنسیت در این تلاش و کوشش مد نظر نیست.

ظهیری خاطرنشان کرد: دین اسلام توجه ویژهای به کار و تلاش دارد و کار را عبادت میداند، در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی زمینه رشد و تعالی فراتر از جنسیت زنان و مردان شکل گرفت و با نگاه بلند امام خمینی(ره) که الگوی جهان بود، زنان جایگاه ویژهای یافتند.

وی بیان کرد: در جهان نگاه به زن دارای الگویی بود که در آن بی بند و باری و نگاه جنسیتی به زن را به جامعه تحمیل میکرد و یا نگاهی متحجرانه به زن داشت؛ اما نگاه امام خمینی (ره) به زن در سایه کرامت و حفظ شخصیت و حضور در فعالیتهای اجتماعی بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: نگاه انقلاب به جایگاه انسانی زن خلاقیت، استعداد، ابتکار و ظهور و بروز است و در عرصه کارآفرینی حضور بانوان را مغتنم می شمارد و این جایگاه ستودنی است.

وی عنوان کرد: در کنار افراد تلاشگر و کوشا افرادی نیز هستند که طرح و ابداعی برای توسعه دارند، جامعه توسعه یافته از نیروی مولد به خوبی استفاده میکند و براساس توانایی آنها به حرکت ادامه میدهد.

وی گفت: زنان جامعه نیمی از جمعیت هستند که با فعالیتهای اجتماعی در صحنه حضور دارند، گاهی یک فکر و اندیشه زمینه ده‌ها شغل و کار را فراهم نماید و بانوان در این حوزه نیز موفق بودهاند.

مشاور استاندار بیان کرد: کارآفرین در واقع طراح و مولد است و گاه سرمایه اندیشه و حمایت او در اقتصادی زمینه کار را فراهم می کند و در بخشی حسن طرح و ابداع او دیگران را وادار به کار و تلاش میکند، از این رو جامعه به سمت تعالی پیش میرود و از کار کاذب به سوی کار مولد حرکت میکند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ایرانی نیز گام بزرگی است که به توسعه سرعت میدهد، در این راستا باید اشتغالی پایدار برای ارتقای تولید ایجاد کرد.

وی یادآور شد: وحدت و در کنار هم بودن ما را به اهداف میان مدت و بلند مدت میرساند گرچه انقلاب دوران 40 سالگی را میگذراند اما عقب افتادگی هایی داریم که با نظارت بر اجرای قانون و ارتقاء بازرسیها می توان به پیش رفت.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: همت بانوان و کنار هم بودن و تشویق و ترغیب بانوان و حضور فعال شان موجب رشد و توسعه است، بانوان باید تشکیلاتی فعالیت کنند، در این باره باید طرحی در جهت اشتغال از سوی تولید کننده و فعالان در مراکز کارآفرینی ارائه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021106340 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
بانوان با داشن تکنیک تربیتی در جامعه عامل عمده و اصلی تغییر و توسعه در جامعه اند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین