پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
نماینده مردم زاهدان در مجلس نیز در این جلسه گفت: آب شرب یک میلیون و 400 هزار نفر از مردم زاهدان و شمال استان از چاه نیمهها تامین می شود، آب این سدها از آب ورودی افغانستان تامین می شود اما امسال هیچ آوردی از این کشور نداشتیم.
شعار سال: نماینده مردم زاهدان در مجلس نیز در این جلسه گفت: آب شرب یک میلیون و 400 هزار نفر از مردم زاهدان و شمال استان از چاه نیمهها تامین می شود، آب این سدها از آب ورودی افغانستان تامین می شود اما امسال هیچ آوردی از این کشور نداشتیم.

علیم یارمحمدی افزود: میزان آب موجود در چاههای نیمههای استان 350 میلیون متر مکعب است که تا یکسال آینده کافی نخواهد بود.

نماینده مردم ایرانشهر نیز در ادامه این جلسه گفت: بحرانی ترین مشکل استان وضعیت آب روستاهاست. همچنین خطر بیماریهای عفونی در جنوب استان به دلیل بحران آب وجود دارد که اقدامی که میتوان در این راستا انجام داد توزیع آب با تانکر است.

محمد نعیم امینی فرد افزود: انتظار میرود سهم بیشتری از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای استان اختصاص یابد و با عنایت مقام معظم رهبری برای جنوب استان نیز در حوضه آب اعتباراتی در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: این استان ظرفیتهای زیادی دارد اما با چالش جدی آب مواجه است.

دانیال محبی افزود: هر سال از افغانستان مقداری آب ناشی از سیلاب وارد رودخانه هیرمند میشد اما امسال این اتفاق نیفتاد و زمینهای کشاورزی زیادی که با امید ورود این آب کشت شده بود خشک شد، به گونهای که حتی نمیتوان برای مصرف دام از آن استفاده کرد.

وی اظهار کرد: معیشت مردم استان با مشکل جدی مواجه است و درآمد آنها کم و تولید ناخالص داخلی این خطه نیز پایین است و توجه جدی و ویژهای را طلب میکند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021106338 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین