پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
شکور اکبر نژاد شامگاه دیروز یک شنبه در مراسم روز ملی شوراها در تبریز با تکیه بر سفر رئیس جمهور به تبریز و برگزاری آیین تبریز ۲۰۱۸، چگونگی روند اثرگذاری در حوزه کارها، بر صحبت های اساتید و کارشناسان صاحب نظر در خصوص راهکارهای لازم برای ارتقای عملکرد شوراها اشاره کرد و گفت:
شعار سال: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اعضای شورا باید دانش شهری خود را ارتقا دهند.

 شکور اکبر نژاد شامگاه دیروز یک شنبه در مراسم روز ملی شوراها در تبریز با تکیه بر سفر رئیس جمهور به تبریز و برگزاری آیین تبریز ۲۰۱۸، چگونگی روند اثرگذاری در حوزه کارها، بر صحبت های اساتید و کارشناسان صاحب نظر در خصوص راهکارهای لازم برای ارتقای عملکرد شوراها اشاره کرد و گفت: شوراییان باید دانش شهری خود را ارتقا دهند و در زمینه آمایش سرزمین خود، اطلاعات کافی داشته باشند، چون مدیریت کشور بر اساس داشته های هر منطقه، بسیاری از خطاهای مدیریت شهری و شوراها را حذف کند و در این راستا ما حتماً باید برای آموزش شوراها گام برداریم.

وی با اظهار بر اینکه بسیاری از خطاهای شهری و شوراها به خاطر نقص دانش حقوقی در این حوزه است، با تکیه بر مقایسه پیشرفت های مالزی و ایران ادامه داد: آغاز انقلاب اسلامی ما، تقریباً مقارن با تحولات کشور مالزی بوده است، با این تفاوت که آنان در مسیر رشد و توسعه خود، از کارشناسان دنیا بهره مند شدند و دانش خود را ارتقا دادند، و بر عکس، ما بر داشته های خود اکتفا کردیم و برای اقتصاد و سایر حوزه های لازم برای توسعه و پیشرفت، کارشناس نگرفتیم و تنها کاری که برایش کارشناس گرفتیم، فوتبال بود و وضع امروزی آن.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر نهادینه کردن شفاف سازی توسط شوراها، لزوم آموزش و پرسشگری مردم از طریق نهادهای اطلاعاتی و رسانه ای و ... متذکر شد: شوراها نباید شهرداری را بدون تحویل صورت وضعیت تحویل بگیرند، اما متأسفانه ما بدون صورت وضعیت تحویل گرفتیم و الان متوجه انجام یکسری کارهایی هستیم که در گذشته انجام شده اند و پاسخگویی برای آن ها نیست. از این رو، ایجاد یک پارادایم شیفت الزامی است و آن به معنای تغییر عوارض یا شهردار نیست و گام به سمت شفافیت است که می تواند در انتخاب و شیوه انتخابی شهردار انجام شود و الاّ در غیر این صورت، مدیریت شهری یا فرسوده خواهد شد یا فاسد.

* شوراها باید حل و فصل های موردی و انفرادی را کنار بگذارند

وی با تأکید بر اینکه برای کسب و کار، باید سراغ یک روش مناسب باشیم، ادامه داد: شوراها باید حل و فصل های موردی و انفرادی را کنار بگذارند و به صورت سیستماتیک وارد عمل شوند و در این مسیر، بهتر است به جای یافتن مجرم و مقصر، راه های وقوع جرم را بشناسند و سد کنند.

اکبرنژاد با بیان اینکه در گذشته ما قراردادهای مناسب نداشتیم، تصریح کرد: تغییر مدیریت شهری فعلی ما مکانیکی است و با موضوع جامعه هدف مربوطه و نیازهای آن، تناسبی ندارد و بهتر است کاتولیکی باشد و همچون کاتالیزور عمل کند و تسریع کننده عمل و واکنش باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید نسبت به شهرشان تعلق خاطر داشته باشند، گفت: همان گونه که سرود ملی داریم، برای ارتقای تعلق خاطر مردم نسبت به شهرها بهتر است، حتی برای شهرها نیز سرودی باشد و در کنار سرود ملی اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تکیه بر سفر و فواید آن، متذکر شد: لازمه تغییر و تحول در جامعه، سفر و برقراری تعامل و ارتباط با کشورهای دیگر است و بهتر است در زمینه برطرف سازی مشکلات مشهود در حوزه ترافیک، آسفالت، نحوه اداره جلسات و قبول تفاوت ها و... و. متوجه ضعف های خود باشیم و از دانش حاکمیتی برخوردار باشیم و از آن برای اعتلای حقوق بشری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تفاوت یک حق است، تصریح کرد: عملکرد شورا می تواند الگویی برای شهرداری و مردم باشد، پس بهتر است الگوی خوبی باشیم و متوجه باشیم که عملکرد مستبدانه و لطیفه نگرانه تأثیر سوء در جامعه خواهد داشت و باید برای جلوگیری از این تأثیر های سوء، بر روی مشترکات خود متمرکز شویم و تفاوت ها را مدیریت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت 1397، کدخبر: 4284734 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
باید اموزش های شهری به اعضای شورا اموزشداده بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
خیلی مسخرست که خیلیا حتی سواد هایه اولیه و ایتدایی رو ندارن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین