پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بزرگترین عملیات بیابان زدایی در سطح استان بوشهر در حال انجام است.
شعار سال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بزرگترین عملیات بیابان زدایی در سطح استان بوشهر در حال انجام است.

سهیل مهاجری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت بیابان زدایی در استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین عملیات بیابان زدایی در سطح استان بوشهر با اعتبارات استانی، نفت و گاز، ملی، صندوق توسعه و ترسیب کربن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: این بیابانزدایی شامل اجرای نهالکاری در سطح هزار و ٩٧ هکتار شامل ۴۱۶ هکتار در گندم ریز دشتستان، ١١٢ هکتار در بوشکان دشتستان، ۵۶ هکتار در شبانکاره دشتستان، ٢٢٢ هکتار در چاه تلخ تنگستان، ۵٠ هکتار در گلنگون تنگستان، ۵۰ هکتار در چاه پیر تنگستان، ۴٠ هکتار در چاه حسین جمال دشتی، ۵١ هکتار در چاهکوتاه بوشهر است.

مهاجری اضافه کرد: هم زمان مدیریت روان آب های ناشی از بارندگی در سطح ۶۰۱ هکتار شامل ٣٨٢ هکتار در بوشکان دشتستان، ١١٩ هکتار در سیاه مکان دیلم و ١٠٠ هکتار در شبانکاره دشتستان نیز در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر مراقبت و آبیاری نهالکاری‌های سنوات گذشته را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اکنون این مهم نیز در سطح ٨٣١ هکتار؛ شامل ٢۵٠ هکتار در کردوان دشتی، ٣٢٨ هکتار در شبانکاره دشتستان، ۵۵ هکتار در مال قاید گناوه، ٣۶ هکتار در بردخون دیر، ۶٢ هکتار در گندم ریز دشتستان و ١٠٠ هکتار در سمل تنگستان در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این سطح از بیابان زدایی که تا کنون در استان سابقه نداشته است را کنترل کانون های فرسایش بادی و گرد و غبار در استان دانست و تصریح کرد: انشاءالله با افزایش پوشش گیاهی در سطح اراضی بیابانی و اراضی فاقد پوشش و کنترل روانابهای سطحی، علاوه بر اینکه فضای سبز اراضی بیابانی افزایش می یابد پدیده گردو غبار در استان نیز کاهش خواهد یافت.

مهاجری گونه های کاشته شده و یا در حال کاشت در این پروژه عظیم را شامل کهور پاکستانی ، کنار، آکاسیا ویکتوریا، گز، آکاسیا آمپلی سپس دانست و ادامه داد: انتخاب این گونه ها با توجه به نیاز آبی کم و بومی بودن انجام شده است و انشالله چالش کمبود آب در استان این پروژه را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

وی گفت: اجرای روش‌های مدیریت بهره وری آب مانند احداث هلالی‌های آبگیر برای جمع آوری آب باران نیز از دیگر تدابیری است که در آبیاری نهال های کاشته شده مدنظر قرار خواهد داشت.

* استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی و تعاونی های فعال در استان گفت: ما از ظرفیت این نهادها در بیابان زدایی و اجرای پروژه های جاری به خوبی استفاده کردیم.

پرویز دانش پور تصریح کرد: در حال حاضر ۸ پروژه مهم بیابان زدایی با اعتبار بالغ بر بیست میلیارد ریال در استان توسط بخش خصوصی و تعاونی ها در حال اجرا است که با توجه به نزدیکی این پروژه ها به روستاها اشتغال و درآمد خوبی برای آنها ایجاد کرده است.

وی یاد آور شد: در سال‌های اخیر شاهد پدیده گرد و غبار در شهرهای مختلف استان بوده‌ایم که عمدتا منشا خارج از استان یا کشور داشته ولی با این وجود توسعه پوشش گیاهی اراضی بیابانی و تثبیت شن‌های روان از دغدغه‌های جدی ما و اساس برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش سطح بیابان‌ها در استان بوشهر بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4285671 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
این طرح ها میتونه به صورت بلند مدت سبب بهبود اب و هوای ایران بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین