پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون سد "شی‌کلک" چابهار تنها ۳ میلیون مترمکعب آب دارد که هیچ استفاده‌ای برای شرب از آن نمی‌توان داشت.
شعار سال: مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون سد "شی‌کلک" چابهار تنها ۳ میلیون مترمکعب آب دارد که هیچ استفاده‌ای برای شرب از آن نمی‌توان داشت.
 اتابک جعفری شامگاه دوشنبه در کارگروه آب سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: هم‌اکنون تنها 3 میلیون مترمکعب آب در سد "شی‌کلک" چابهار وجود دارد که هیچ استفاده‌ای برای شرب از آن نمی‌توان داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: آبی که در سدهای زیردان، شی کلک، ماشکید و پیشین وجود دارد آبی است که هشت تا 10 سال پیش ذخیره شده و در این مدت مردم از آن استفاده کرده‌اند که اگر این آب نبود به‌طور قطع موجب مهاجرت بیشتر مردم از این مناطق می‌شد.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های مطالعاتی برای تأمین آب شهرها و روستاهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: مطالعه طرح‌های جدید شامل افزایش ظرفیت برخی سدها، ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی سد کهیر، جلوگیری از تبخیر آب در سدها و چاه نیمه‌ها در سطح استان شروع شده و به‌صورت تقریبی بخشی از کار نیز انجام شده است ولی ردیف اجرایی گرفتن شرایط خاصی دارد که در این زمینه نیازمند کمک مسئولان ارشد استان و وزارت نیرو هستیم.

جعفری با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات در برخی بخش‌ها، تصریح کرد: سال گذشته 3 میلیارد تومان برای سد ماشکید علیا در سیب سوران و مهرستان پرداخت شد که این رقم با اعتبار 120 میلیارد تومانی مورد نیاز پروژه فاصله زیادی دارد.

* ایستگاه پمپاژ چاه نیمه 4 تا تیر ماه بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ چاه نیمه چهارم تا تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پیش از این تعهد داده شد که پروژه تا خرداد امسال به بهره‌برداری برسد اما به دلیل مسائل ناشی از تملک اراضی موجود در پروژه مقداری تأخیر پیش آمد.

وی ادامه داد: انشالله با کمک استاندار و معاونین وی مشکل تملک اراضی در محدوده پروژه حل شود، قول می‌دهیم به محض اینکه اراضی در اختیار ما قرار بگیرد ظرف شش ماهه پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

جعفری در بخش دیگری از شروع مطالعات جلوگیری از تبخیر آب‌های سطحی استان، گفت: سیستان و بلوچستان نخستین استانی است که مطالعات جامع طرح جلوگیری از تبخیر آب‌های سطحی را شروع کرده است و با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به نظر می‌رسد استان به دو کمک جدی نیاز دارد یکی ایجاد ردیف برای پروژه‌های جدید و استفاده بهینه از اعتبارات مرزی و مهم‌ترین بخش احداث شبکه آبیاری سدها است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397،کدخبر: 1714976 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
خوب پس چه سودی داره این سد به جز خشکسالی زمین های زیر سد؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین