پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۴۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه چرا دولت با کسانی که فرار مالیاتی دارند، مقابله نمی‌کند، گفت: چرا با یقه سفیدهایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند برخورد نمی‌شود؟
شعارسال: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار صمیمی با دانشجویان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضور در جمع دانشجویان، اساتید و بانوان گرامی توفیق است؛ سخنان و دغدغه‌های جمعی از دانشجویان را شنیدیم و این آمادگی وجود دارد که سخنان شما را در جلسه‌های دیگر بشنوم چرا که شنیدن سخنان شما یک نعمت است.

تولیت آستان قدر رضوی با اشاره به ضرورت تدوین راهبرد آستان قدس رضوی گفت: سال گذشته سند تدوین راهبردی آستان قدس نوشته و برای آن بیش از 400 شاخص احصا شده است بنابراین پیشبردی برای همه معاونان وجود دارد تا بتوانند ضعف‌های خود را ببینند و عملکرد خود را ارزیابی کنند.

*استفاده از نیروهای جوان در اولویت است

وی با تأکید بر اینکه استفاده از نیروهای جوان برای ما اولویت دارد، گفت: این موضوع مورد تأکید ما در جلسات مختلف با مدیران مختلف بوده تا بتوانیم از جوانان عزیزانمان در مشهد استفاده کنیم؛ در سخنرانی اول سال گفتم که توجه به نیروهای جوان حتمأ برای ما اولویت است.

رئیسی ادامه داد: نکته دیگر نسبت به مسئله مسئولیت‌های من در بخش‌های مختلف است؛ در سازمان بازرسی کل کشور بوده‌ام و با دولت‌های مختلفی کار کردم که از نظر سلایق سیاسی متفاوت بودند اما همگان معتقد بودند که سازمان بازرسی نگاه منصفانه دارد.

وی با تأکید بر اینکه خط قرمز ما بی‌استناد حرف‌زدن است، خاطرنشان کرد: سه سال بعد از فرمان رهبری، نمایشگاهی در سازمان بازرسی ترتیب داده شد و عملکرد مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی برای مدیرانی که می‌خواهند مسائل را بشناسند، به نمایش گذاشته شد، در مورد نمایش عملکرد هیچکس ملاحظه نداشتیم که 5 هزار نفر از مدیران عالی کشور از این نمایشگاه بازدید کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حوزه‌های مختلفی غرفه تشکیل دادیم و تمام مشکلات کشور را در ابعاد مختلف و به ویژه با تأکید بر حوزه مفاسد اقتصادی بررسی و اعلام کردیم که نظرات آن اساتید هم‌اکنون موجود است.

*اجرای عدالت و رفع نارسایی را با تمام توان ادامه می‌دهیم

وی اظهار کرد: گاهی اوقات اعلام عمومی مؤثر نیست اما اجرای عدالت و رفع نارسایی را با هر قدرت و توانی ادامه می‌دهیم تا عدالت اجرا شود.

رئیسی با اشاره به اینکه از همکاری نیروهای بسیج با آستان قدس رضوی استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: همکاری آستان قدس رضوی و بسیج در همه سطوح می‌تواند مؤثر باشد چرا که بسیج دارای نیروهای دغدغه‌مند انقلابی است و همکاری با آنان برای آستان قدس مفید و مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تلاش کردیم تا کسی بیکار نشود و در این دو سال، یک کارگر بیکار نشد، یک کارمند و یک کارگر آستان قدس رضوی بدون حقوق و عیدی در اسفندماه نبوده است، در کنار آن،تلاش کردیم شغل ایجاد کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ایجاد جایگاه شغلی از اقدامات ماست که آن را در سطح سه استان خراسان پیگیری می‌کنیم، تاکنون مشاغلی فعال شده است که فعال نبوده‌اند؛ به طور مثال، لایروبی قنات‌های 700 روستا،کشاورزان آن مناطق را فعال کرده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: برخی مغازه‌های اطراف حرم را در اختیار کارهای دستی مددجویان کمیته امداد قرار دادیم تا بتوانند کالای تولیدی خود را عرضه کنند؛ حامی بخش خصوصی هستیم، نه رقیب آن.

*ایجاد 2500 شغل از سوی آستان قدس رضوی

وی گفت: بودجه ما یک هزارم دولت است اما از دوسال گذشته بیش از 2 هزار و 500 شغل ایجاد کردیم و در کشور به دنبال این هستیم که در عرصه، اقدام و عمل انجام شود‌.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در آستان قدس رضوی اعتقاد به شفافیت دارم که در این راستا، در حدود چهار ماهه اول فعالیت، مجامع عمومی همه شرکت‌های آستان قدس را برگزار کردیم چرا که بیشتر شرکت‌های آستان قدس زیان‌ده هستند و حتی اگر بخواهد واگذار شود، باید به سوددهی برسد و بعد واگذار شود.

*تمام مالیات تکلیفی و ارزش افزوده را پرداخت کردیم

وی با اشاره به موضوع مالیات آستان قدس، افزود: خدا از آن کسی که این شبهه را در اذهان ایجاد کرده است نگذرد، ما تا به امروز مالیات تکلیفی، ارزش افزوده و جمعی خرجی با نظارت سازمان مالیات را پرداخت کرده‌ایم که همه آن‌ها توسط سازمان مالیات ثبت می‌شوند.

رئیسی با اشاره به این موضوع که از جمله گزارش‌های من در ادوار مختلف همین مسئله فرار مالیاتی است، تاکید کرد: بحث آسیب‌شناسی نیست، بلکه سخن از آسیب‌زدایی است.

*چرا با یقه سفیدهایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند برخورد نمی‌شود؟

وی متذکر شد: چرا از یقه سفیدهایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند نمی‌گویید؟ و نمی‌گویید که چرا دولت با کسانی که فرار مالیاتی دارند و بیشترین درآمد را از حلقوم این مردم بدون پرداخت یک قران مالیات بیرون می‌کشند، برخورد نمی‌کند؟

 عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: می‌گویند برنامه شما کجاست؟ چقدر شما پایان‌نامه با پیشنهادات بسیار عالی دارید؟ خب این پیشنهادات باید اجرا شود اما مجریان کجا هستند؟ آن کسی که باید برنامه توسعه پنجم که مجلس تصویب کرده را اجرایی کند، کجاست؟

وی درباره مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس نیز بیان کرد: هنر مشهد همیشه آمیخته با حکمت بوده است و هنرمندان با کارهای فاخر، مورد حمایت آستان قدس هستند؛ ظرف مدت اخیر، در رواق امام خمینی (ره) سالنی برای «شعر دعبل» ترتیب داده‌ایم.

وی درباره خوابگاه‌های دانشجویی مطرح کرد: مجموعه اقداماتی که در رابطه با ازدواج دانشجویان آغاز شده را ادامه خواهیم داد، اکنون 530 واحد مسکونی برای جوانانی که ازدواج کنند فراهم کرده‌ایم اما به این بسنده نمی‌کنیم و در ارتباط با احداث خوابگاه برای جوانانی که می‌خواهند ازدواج کنند، به دانشگاه فردوسی می‌گوییم زمین از ما و ساختمان از شما.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در ارتباط با زائران دانشجو گفتیم که حاضریم مشارکت کنیم، 49 درصد ما و 51 درصد شما، زمین را نیز ما آماده می‌کنیم و وزارت علوم هم امکاناتش را فراهم کند تا امکان زیارتی برای تمام دانشجویان سراسر کشور فراهم شود.

*هیچگاه از توجه به جوانان ضرر نکردیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشورت با بازنشستگان را  باید مدنظر داشت، افزود: استفاده از بازنشستگان باید به‌عنوان چراغ راه اما نه در بخش اجرا؛ برای مثال، 20 ساله بودم که دادستان کرج شدم و امام این زمینه را فراهم کرد و ما معتقدیم که هیچگاه از توجه به جوان‌ها ضرر نکرده و نخواهیم کرد، ریسکش را هم می‌شود پذیرفت و آقا هم در فرمایشات امسال بر این موضوع تاکید داشتند.

رئیسی با اشاره به قضایای دوران انتخابات و همچنین مسائل سال 67 تصریح کرد‌: دو قسمت اخیر پایتخت را دیدید که داعش چه می‌کند، جریان منافقین سال 60 جریان داعش در این روزهاست، 17 هزار نفر را کشتند و بسیاری از مسؤلین را از لبه تیغ رد کردند.

وی افزود: اگر بخواهم مثال بزنم، بسیاری از قاچاقچی‌ها هستند که به چندین هزار نفر می‌رسند و حکمشان معلوم است اما اجرا نشده، یعنی تمام مراحل حکمشان تمام شده و فقط قسمت تصمیم بر اجرای حکم مانده که با برخی‌ها برخورد می‌شود و برخی هم براساس مصلحت منتظر می‌مانند، در آن زمان هم کسانی بودند که تمام مراحل قضاییشان طی شده و حکمشان از لحاظ قانونی روشن بوده است.

وی با اشاره به تهمت‌های اعدام‌های سال 67 گفت: من تعجب می‌کنم کسی این حرف را زد که فرق بین رئیس دادگاه و دادستان را نمی‌دانست؛ این رئیس دادگاه است که حکم را صادر می‌کند و این جزو بدیهیات حقوق است و هر سال اولی حقوقی، آن را می‌داند.

رئیسی خاطرنشان کرد: من در جریان برخورد با نفاق مدعی حقوق مردم بودم و هیچگاه رئیس دادگاه نبودم اما افتخار برخورد با جریان نفاق از آن امام راحل بوده و ایشان به عنوان پیشتاز این راه و قهرمان مبارزه ملی با نفاق است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه در اذهان و افکار مسائلی را مطرح می‌کنند که شبهه برانگیز است اما باید گفت کدام حکومت اجازه می‌دهد که منافقینی که مردم را به رگبار می‌بستند، آزاد باشند.

رئیسی گفت: یکی از افتخارات این نظام مبارزه با نفاق است و من مفتخرم در طول عمر با فساد،کلاهبرداری و شرارت مبارزه کرده‌ام و می‌کنم و شناخت وظیفه و ایستادگی در راه هدف از وظایف ماست و من آمادگی دارم که در جلسات خصوصی و محدودتری در مورد این موضوع پاسخگو و رفع ابهام کنم. 

وی تاکید کرد: ظرفیت بالقوه‌ای در دانشگاه فردوسی وجود دارد که می‌تواند مرجع علمی باشد و دستیابی به مرجعیت علمی امری دست نایافتنی نیست و برای مشهد حقیقتی است که اتفاق می‌افتد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار10 اردیبهشت 97، کدخبر:  608479،www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
اقای رییسی جزو بهترین گزینه های اتخبات های اخیر ایران بود که به دلیل لابی و سیاسی بازی کنار زده شد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
حالا یه مالیات پرداخ کردن می خوان مملکتو بگیرن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
واقعا خدا نگذره از تموم ادمایی ک پشت ایت الله رییسی در مورذ استان قدس حرف زدن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
چون که گردن آن ها کلفت تر از این هست که با آن ها برخورد شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین