پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۵۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۸
مازیار کوچکی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس حکیم فردوسی در خصوص مشکلات این روز‌های دانشگاه فرهنگیان در گفت: آموزش و پرورش در آینده نه چندان دور با مشکل کمبود معلم دست و پنجه نرم خواهد کرد از طرفی هم خروجی دانشگاه فرهنگیان تا حدی نیست که این کمبود‌ها برطرف شود.

شعارسال: مازیار کوچکی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس حکیم فردوسی در خصوص مشکلات این روز‌های دانشگاه فرهنگیان در گفت: آموزش و پرورش در آینده نه چندان دور با مشکل کمبود معلم دست و پنجه نرم خواهد کرد از طرفی هم خروجی دانشگاه فرهنگیان تا حدی نیست که این کمبود‌ها برطرف شود. به طور مثال در پردیس ما سال گذشته ۱۷۰ نفر پذیرش شدند و اگر همین میزان پذیرش را در واحد‌های دیگر دانشگاه فرهنگیان در نظر بگیریم؛ کفاف جای خالی ۴۰۰ هزار معلم بازنشسته را که تا سال ۱۴۰۰ از آموزش و پرورش خداحافظی خواهند کرد نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان گنجایش افزایش میزان پذیرش دانشجو را ندارد خاطرنشان کرد: امکاناتی که برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده به حدی نیست که زیرساخت‌های این دانشگاه اجازه دهند دانشجوی بیشتری وارد آن شود؛ چرا که این دانشگاه در حال حاضر از پس تامین امکانات لازم برای دانشجویان برنمی آید.

کوچکی در خصوص ماده ۲۸ و جذب معلم از رشته‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر گفت: شخصا معتقدم پذیرش معلم و تربیت آن باید در یک مجموعه اختصاصی زیر نظر آموزش و پرورش صورت گیرد، اما چون آموزش و پرورش تحت مضیقه است، از ماده ۲۸ نیز برای جذب معلم استفاده می‌کند. از طرفی به نفع آموزش و پرورش نیز هست چرا که هزینه‌ای که باید۴ سال برای تربیت یک دانشجو معلم صرف کند، از دانشگاه دیگر بدون صرف این هزینه جذب می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس حکیم فردوسی ادامه داد:، اما به نظرمی رسد معلمان ماده ۲۸، چون در مسیر فرایند تربیت دانشجو معلم نبوده‌اند شاید نتوانند مهارت‌های لازم را برای معلم شدن در دوره کوتاه مدتی که می‌گذرانند کسب کنند.

وی با اشاره به سیاست گذاری وزیر سابق آموزش و پرورش آقای فانی خاطر نشان کرد: در زمان وزارت ایشان هر سال شاهد کاهش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بودیم چرا که آقای فانی معتقد بود با همین تعداد معلم کار آموزش و پرورش راه می‌افتد، هر چند ایشان بر این باور معتقد بود، اما امروز در دوره اقای بطحایی شاهد بودیم قصد داشتند قانونی را تصویب کنند که ۴ سال تحصیل دانشجو معلمان جزو سابقه کاری آن‌ها محسوب نشود تا آن‌ها ۴ سال بیشتر کار کنند که قیل و قال زیادی سر همین ماجرا پیش آمد. این نشان می دهد آنها نیز به کمبود معلم پی برده اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: از همه مسئولینی که دستی در کار دارند خواهشمندیم به کمک دانشگاه فرهنگیان بشتابند چرا که آموزش و پرورش بیمار است و ریشه اصلی بسیاری از مشکلات که امروز در جامعه شاهد آن هستیم نشات گرفته از همین بیماری است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1397 ، کدخبر: 681424: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین