پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
نماینده مردم ۵ شهر خراسان شمالی در مجلس با انتقاد از عدم اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش٬ گفت: معلمان از تبعیض‌ها و نابرابری‌ها گلایه دارند.

شعار سال: علی قربانی امروز در مراسم نکوداشت مقام معلم اظهار داشت: تذکری به وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش داده‌ام که هنوز اجرانشده و هم‌چنین ارتقاء شان و جایگاه معلمان در جامعه بایستی صورت بگیرد و نهاد آموزشی از نهاد اداری به طور کامل جدا شده و جایگاه آموزش در جامعه به وضعیت گذشته برگردد.

وی افزود: باید معلمان آن ارج‌ وقرب و منزلتی که داشتند را بیش از گذشته داشته باشند. آموزش و پرورش در تمام کشورها منبع تحول اساسی است و علاوه بر توجه بیشتر به این مسئله، آموزش باید به حدی نهادینه شود که تبدیل به باور در جامعه شده و اگر تبدیل به باور نشود تأثیرگذاری خود را در جامعه از دست می‌دهد.

نماینده مردم بجنورد٬ مانه وسملقان٬ گرمه٬ جاجرم و راز و جرگلان در مجلس گفت: معلمان از تبعیض‌ها گلایه دارند. به زودی طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به مجلس می‌رود و امیدواریم با اجرایی‌شدن این طرح هر‌چه زودتر تبعیض در جامعه کم‌تر شده و رضایت عمومی به جامعه برگردد.

قربانی تصریح کرد: تبعیض‌های ناروا هم سبب نارضایتی و ایجاد شکاف می‌شود که در راستای حل و رفع آن تلاش خواهیم کرد و امسال در مجلس شورای اسلامی سعی داریم نه به‌صورت نمادین و شعار که در عمل گام‌های اساسی برای آموزش‌وپرورش برداریم.

وی با اشاره به لایحه تخصیص یک درصد درآمد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به آموزش بیان کرد: این لایحه هم آماده است که به‌زودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی وارد می‌شود که با تصویب آن درآمدی به‌صورت پایدار برای آموزش‌وپرورش علاوه بر ردیف‌های بودجه‌ای سالیانه ایجاد می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 11 اردیبهشت 97، کدمطلب: 1715426 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین