پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
هندوستان تایمز نوشت: سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود در مورد کیفیت هوا در کلانشهرهای با جمعیت بیش از 14 میلیون نفر، دهلی نو را آلوده‌ترین شهر جهان اعلام کرد و شهر مومبای هند نیز در رتبه چهارم جهان قرار گرفت.

شعارسال: هندوستان تایمز نوشت: سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود در مورد کیفیت هوا در کلانشهرهای با جمعیت بیش از 14 میلیون نفر، دهلی نو را آلوده‌ترین شهر جهان اعلام کرد و شهر مومبای هند نیز در رتبه چهارم جهان قرار گرفت.

قاهره پایتخت مصر دومین شهر آلوده جهان است و داکا پایتخت بنگلادش در رتبه سوم آلوده‌ترین کلانشهرهای جهان است. بر اساس این گزارش، پکن رتبه پنجم را در میان آلوده ترین کلانشهرهای جهان به خود اختصاص داده است.

مطالعه‌ای از سوی سازمان جهانی بهداشت در خصوص میزان ذرات معلق هوا حاکی است که 90 درصد از مردم در سراسر جهان در معرض هوای آلوده هستند و این مسئله دلیل مرگ 6 میلیون نفر در سال 2016 بوده است. در سال 2016 میلادی، 4.2 میلیون نفر براثر آلودگی هوا ناشی از صنایع و خودروها و 3.8 میلیون نفر بر اثر آلودگی با منشاء داخلی جان خود را از دست دادند.

در هند هر دو آلودگی محیط و داخلی وجود دارد. این بررسی نشان می دهد بسیاری از شهر های کوچک هند نیز دارای سطح آلودگی به اندازه دهلی نو هستند. جمعیت 17 میلیون نفری دهلی نو تاثیرات آلودگی هوا را افزایش می دهد. پایتخت هند در سال‌های متوالی به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان معرفی شده است. درحالی که اقداماتی در این شهر برای کنترل آلودگی انجام شده اما برای کنترل آلودگی در سایر مناطق هند اقدامی صورت نگرفته است.

وزارت محیط زیست هند در ماه آوریل سال جاری برنامه ملی هوای پاک را برای کنترل آلودگی در این کشور معرفی کرد. این نهاد دولتی تاکنون آمار داده شده توسط سازمان‌های بین‌المللی در خصوص تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را رد کرده و اعلام کرده است این آمار بر اساس تخمین ها منتشر شده اند. اما برنامه ملی هوای پاک هند با انتقاد های فعالان محیط زیست در هند مواجه شده است.

سونیل داهیا یک فعال محیط زیست گفت: زمانی که برای دولت نفع داشته باشد به تحقیق های بین المللی اشاره می کنند اما زمانی که مساله تاثیرات آلودگی هوا بر سلامتی مطرح می شود، آمار منتشر شده بلافاصله رد می شود. وی افزود: کیفیت هوای شهر های چین به دلیل برنامه‌های پیوسته و هماهنگ دولت این کشور در حال بهبودی است که این ویژگی در برنامه ملی هوای پاک هند وجود ندارد.

ماه گذشته موسسه آمریکایی 'تاثیرات سلامت' در گزارشی اعلام کرد در سال 2018 بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در جهان در هند و چین اتفاق خواهد افتاد. در خصوص هند، این موسسه اعلام کرد که استفاده از سوخت های فسیلی و جامد مهمترین عامل بروز بیماری است. در سال 2015 بیش از 267 هزار نفر در هند به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی و جامد جان خود را از دست داده‌اند. این آمار 25 درصد از آمار کل مرگ و میر ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا را در هند تشکیل می دهد.

پزشکان می گویند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب و باعث بروز بیماری های قلبی، حمله های قلبی و فشار خون می شود. به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ 1.3 میلیون نفر در سال در این کشور می شود.

هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت‌های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می کند، یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است. گرد وغبار، ترافیک، دود ناشی از سوخت‌های فسیلی آلاینده و جمعیت زیاد، دهلی نو پایتخت هند را در ردیف آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار داده است. دولت دهلی نو در ماه نوامبر سال گذشته به دلیل آلودگی شدید هوا مجبور شد بیش از 1800 مدرسه را در این شهر به مدت سه روز تعطیل کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397، کدخبر: 774045، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
این الودگی سلامت همه افراد ساکن در شهر را به خطر میندازه هرچند که تهران هم دچار این معضل هست
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین