پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸
مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست و کارهای روی زمین مانده را انجام می دهد.

شعار سال: احسان‌اله رضاپور روز گذشته در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: پس از انحلال جهاد سازندگی در سال 69، بسیج سازندگی به دستور رهبر انقلاب با هدف پر کردن اوقات فراغت، ایجاد فرهنگ کار و تلاش و کمک به دولت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی تشکیل شد.

وی افزود: در سال 89 کلیه جهادگران کشور خدمت رهبر انقلاب رسیدند، ایشان در این جلسه افراد حاضر در اردوهای جهادی را به آیه‌های مجسم قرآن تفسیر کرده و توصیه کردند به عنوان سفیران در مناطق محروم امر خدمت‌رسانی را انجام داده و با عمل به انقلاب دعوت کنید.

*بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان این‌که هر جایی کاری بر زمین مانده بسیج سازندگی ورود می‌کند، تأکید کرد: رقیب بخش خصوصی نیستیم و هر جا دست نیازی از نهادها به طرف ما بیاید حاضر می‌شویم و به طور کلی اجرای کارهای عام‌المنفعه که سودی در آن نباشد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب دستور دادند از مازاد پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیادر مناطق محروم هزینه شود، 12 میلیارد تومان از این اعتبارات در سطح مناطق محروم هزینه کرده‌ایم؛ در لایروبی قنوات، کشاورزی، دامداری وهر نیازیکه بوده اقدام کردیم.

*بیابان‌زدایی 10 هزار هکتار ازبیابان‌های استان‌ها

رضاپور تصریح کرد: در بخش منابع طبیعی 10 هزار هکتار از بیابان‌های استان‌ها را بیابان‌زدایی کرده‌ایم؛ اصلاح خاک و کاشت دو میلیون اصله نهال و انتقال پساب به سگزی از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی برای مبارزه با آنفلوانزای حاد پرندگان در سال گذشته عنوان کرد: 500 متخصص در سطح استان را به کار گرفتیم تا با قرنطینه و اقدامات لازم از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

*10 هزار شغل ایجاد کردیم

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی، 200 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است که بررسی‌ها 10 درصد انحراف را نشان می‌دهد که طبیعی و قابل قبول است، با این تسهیلات 10 هزار اشتغال‌زایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هشت هزار و 500 طرح در سال گذشته و 700 طرح امسال اجرایی شدند، تصریح کرد: پرورش ماهی، مرغ بومی، بوقلمون، شترمرغ، کود کمپوست، قارچ، دام، صنایع‌دستی و تبدیلی، گیاهان دارویی و ... از جمله این طرح‌ها هستند؛ در حال حاضر از طرح‌های تولیدی عبور کرده و وارد فاز بسته‌بندی، بازاریابی و فروش با برپایی نمایشگاه شده‌ایم.

*اعزام 30 هزار نفر به اردوهای جهادی در سال گذشته

رضاپور با بیان این‌که سال گذشته 30 هزار نفر به اردوهای جهادی یک، سه، هفت و 10 روزه اعزام شدند، ابراز داشت: اردوهای جهادی تاکنون محدود به نوروز و تابستان بوده اما این رویکرد مقطعی تغییر کرده است تا با استفاده از نیروهای بومی و پشتیبانی آن‌ها به صورت یک بازه سه تا پنج سال از صفر تا 100 فعالیت‌های لازم در آن منطقه را انجام دهیم.

وی با بیان این‌که یکی از مأموریت‌های تعریف شده بسیج سازندگی کمک در حوادث غیرمترقبه است، گفت: پس از زلزله کرمانشاه ساماندهی چند روستا به جمعیت 1500 نفر که 50 تا 60 درصد آن‌ها خانه‌های خود را از دست داده بودند به عهده بسیج سازندگی گذاشته شد.

*توزیع روزانه پنج تا شش هزار غذای گرم در اولین روزهای زلزله کرمانشاه

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان یادآور شد: در کنار روستاهای تحت پوشش، بخش‌های دیگری هم که نیاز به کمک داشتند را تحت پوشش داشتیم و روزانه پنج تا شش هزار غذای گرم توزیع می‌کردیم، توزیع غذای گرم ادامه داشت تا خود مردم اعلام کردند که ادامه پیدا نکند اما جیره خشک را همچنان ادامه دادیم.

وی اذعان داشت: کمک‌های ابتدایی قابل توجه بود اما مقطعی بود، سوله‌ای را تعیین و کمک‌ها را به آنجا سوق دادیم و روزهای بعد کمک‌ها از این مکان توزیع می‌شد؛ اینجا تقدیر ویژه می‌کنم از مردم اصفهان چرا که هنوز کمک‌هایشان ادامه‌دار است؛ از ابتدای زلزله حدود 500 کانکس از کمک‌های مردمی و بودجه سپاه به مناطق ارسال کردیم.

رضاپور ادامه داد: پیشنهاد احداث 120 واحد مسکونی را دادیم که با ساخت 85 واحد موافقت شد اما به دلیل بروکراسی اداری و برخی اقتضائات کار روی زمین ماند و تصمیم گرفتیم به کسانی که می‌خواهند خانه بسازند کمک کنیم.

*احصای 110 مورد نیاز منطقه شرق اصفهان

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون مناطق محروم در شرق اصفهان که درگیر خشکسالی هستند، گفت: در جلسه‌ای با حضورمسؤولان101 مورد نیاز منطقه شرق را احصا و به تهران فرستادیم تا بودجه آن تخصیص پیدا کند.

وی با بیان این‌که آب، اشتغال و کشاورزی سه اولویت اصلی بسیج سازندگی است، تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر در شرق، ایجاد گلخانه‌ها بوده است.

رضاپور در خصوص ماهیت فعالیت بسیج سازندگی تأکید کرد: کاری را بر اساس بودجه انجام نمی‌دهیم بلکه جهادی ورود می‌کنیم، با مشارکت مردمی و خیران کار را جلو می‌بریم، کار ما پیمانکاری نیست و صرفاً خدمت‌رسانی می‌کنیم.

*انتقال مصالح با چهارپا بهپشت کوه فریدون‌شهر

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان این‌که رقیب بخش خصوصی نیستیم، اضافه کرد: منطقه پشت کوه فریدون‌شهر که خودرو نمی‌تواند حرکت کند و با چهارپا مصالح را انتقال می‌دهیم و حداقلی‌ترین‌های بهداشتی را ندارند، کدام پیمانکار ورود می‌کند؟

وی در پاسخ به این سؤال که بسیج سازندگی چه تخصصی دارد که در حوزه‌های مختلف ورود می‌کند، گفت: کلیه اقشار برای خودشان بسیج دارند و از پتانسیل آن‌ها استفاده می‌شود، همه این کمک‌ها به صورت داوطلبانه انجام می‌شود، در زلزله کرمانشاه حدود 200 تا 300 نفر که تقاضای حضور در منطقه را داشتند رد کردیم.

*امثال شهید حججی برآمده از اردوهای جهادی هستند

رضاپور با اشاره به رعایت نکات اصولی در فعالیت‌های صورت گرفته تأکید کرد: طی خدماتی که در سال‌هایمتمادیانجام شده هیچ موردی نبوده که گفته شود استاندارد و اصولی نبوده، کار را برای رضا خدا انجام داده‌ایم، خودش هم کمک کرده است.

وی با اشاره به خودسازی پنهان در اردوهای جهادی عنوان کرد: امثال شهید حججی، محمدی وشاهسناییهمه برآمده از این اردوهای جهادی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 12 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13970211001369: www.isfahan.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
خیلی خوبه ؛ امیدواریم همین روند با همین قدرت ادامه پیدا کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین