پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
در سالروز ولادت حضرت مهدی منجی آخر الزمان (عج)، اصفهان رنگ و بوی جشن و شادی به خود گرفته و هر کس به نحوی در صدد است تا در این جشن بزرگ دینی مشارکت کند.

شعار سال: روز چهارشنبه همزمان با نیمه شعبان، مردم اصفهان با برگزاری مراسم هایی در نقاط مختلف این شهر سالروز ولادت حضرت مهدی (عج ) منجی بشریت را جشن گرفته و به شادمانی نشسته اند.

همچنین همزمان سه شنبه شب همزمان با شب نیمه شعبان بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، حسینه ها، مهدیه ها، تکایا و مراکز فرهنگی در اصفهان محل برگزاری جشن و شادی بود.

سخنرانان از فضایل، آداب و برنامه های شب نیمه شعبان سخن گفتند، شبی که پس از شب قدر، از منزلت بالایی برخوردار است و مداحان نیز در این برنامه ها در وصف خاندان عصمت و طهارت و به ویژه در رسای حضرت مهدی (عج) مداحی کردند.

در بسیاری از این مراکز، مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار شد و مردم پس از قرائت دعای کمیل و زیارت عاشورا، با قرائت سایر دعاهای وارد شده در این شب و همچنین خواندن نماز و قران شب زنده داری کردند.

مردم اصفهان که از چند روز پیش به استقبال این شب بزرگ رفته اند و معابر و خیابان ها را آذین بندی کرده و بانگ شادی سرداده اند و شادی خود را با دیگران تقسیم نموده اند.

شب گذشته کمتر خیابان و مسیری در اصفهان وجود داشت که در آن به مناسبت ولادت مهدی موعود (عج ) نذری توزیع نشد.

بسیاری از خیریه های اصفهان نیز با ایجاد ایستگاههایی اقدام به جمع آوری جهیزیه برای تازه عروس و دامادها نموده بودند.

تازه عروس و دامادهایی هم شب نیمه شعبان را به عنوان اولین شب زندگی مشترک خود انتخاب کردند.

برخی مراکز فرهنگی شهر نیز شب گذشته با راه اندازی جشن های معرفتی با دعوت از نجات یافتگان فرقه های ضاله، به نقد این فرقه ها پرداختند.

هر ساله جشن های نیمه شعبانی مردم اصفهان با آغاز دهه مهدویت آغاز می شود و درشب و روز نیمه شعبان به اوج خود می رسد.

همچنین قرار است عصر امروز ( چهارشنبه ) راهپیمایی بزرگی برای اولین بار به مناسبت نیمه شعبان از میدان انقلاب تا میدان آزادی اصفهان برگزار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 97، کدمطلب: 82903598 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین