پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۵۶۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: آنچه کارمعلم را ارزشمند می‌کند صرف تعلیم نیست، هنر معلم آن است که انسان را تربیت می‌کندو اگر جامعه امروز یک مشکل اساسی داشته باشد، آن جدایی تعلیم از تربیت است.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدی، در مراسم گرامیداشت مقام معلم که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با تبریک عید نیمه شعبان اظهار کرد: موضوع مهدویت، مذهبی نیست و به شیعه و حتی اسلام، اختصاص ندارد و در واقع این موضوع بین‌الادیانی است.

وی افزود: تمام ادیان، درباره منجی، بشارت داده‌اند. مهدویت در اسلام نزد تشیع جزو ضروریات است و برخی اهل تسنن نیز آن را جزو قطعیات می‌دانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با بیان اینکه توجه به مهدویت، توجه به جهان آینده است؛ گفت: ادیان الهی چشم‌اندازی نسبت به آینده جهان ترسیم می کنند که بسیار امیدوار کننده است.

میراحمدی با بیان اینکه جهان آینده عاری از تمام پلشتی‌ها است تصریح کرد: در باب منجی موعود اختلافاتی در بین ادیان و مذاهب وجود دارد اما در اسلام روایات و احادیث بسیاری حتی سال‌ها قبل از به دنیا آمدن حضرت مهدی درباب ایشان و آینده جهان وجود بیان شده است.

وی ادامه داد: نه تنها تشیع، بلکه بزرگان اهل سنت هم درباره مهدی موعود سخن‌ها گفته‌اند و حتی احمدبن حنبل یکی از مشاهیر اهل سنت پیش از تولد مهدی موعود کتاب‌ها و بحث‌های مفصلی درباره ایشان دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در ادامه با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: واژه‌هایی بین ما متداول است که بار معنایی خاص خود را دارد و نمی‌توان آنها را ترجمه و تحلیل کرد. معلم از واژه‌هایی است که نباید تحلیل مفهومی به یک شغل ساده پیدا کند.

میراحمدی واژه معلم را ارزشمند توصیف کرد و گفت: هر کدام از ما شغلی انتخاب می‌کنیم ولی آنچه در انتخاب شغل اهمیت دارد این است که با چه کسانی سروکار داریم. کار معلم ساختن انسان است، معلمی پرورش آدمی است و همین امر موجب شده است تا معلمی ارزشمند و گرامی شود.

وی اضافه کرد: وصف شغل برای برخی کارها بی‌احترامی به آن شغل است. معلمی نیز همین گونه‌ است، نمی‌توانم گفت معلمی شغل است چون این کار خداست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عنوان کرد: آنچه در معلمی ارزش دارد صرف آموزش نیست، هنر معلمی به حل مسائل پیچیده و فرمول‌ها نیست بلکه هنر معلم آن است که انسان را تربیت می‌کند. اگر جامعه امروز یک مشکل اساسی داشته باشد، آن جدایی تعلیم از تربیت است.

میر احمدی درباره ویژگی‌های معلم اظهار کرد: معلمی حرص می‌خواهد، اگر معلم حرص نداشته باشد موفق نخواهد شد. اگر معلم سعه صدر و روح بزرگ نداشته باشد شکست خواهد خورد.

وی افزود: انصاف یکی دیگر از شرط‌های معلم خوب است، نمی‌شود معلم بود و انصاف نداشت،تعمیق ارتباط معلم وشاگرد انصاف می‌خواهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صمیمیت و محبت بودن را یکی دیگر از صفات معلمی دانست و گفت: رابطه معلم وشاگر صرف درست گویی نیست حرف درست نباید درشت گفته شود بلکه باید با مهربانی، عطوفت و با محبت بیان شود.

به گفته میراحمدی نشاط لازمه حرفه معلمی است و بی‌حوصله بودن بدترین صفت برای معلم است.

وی در پایان گفت: اگر معلمی این ویژگی‌ها را داشته باشد آثارش تا قیامت ادامه پیدا خواهد کرد و همه موظفند در برابر اینچنین معلمی خاضع وخاشع باشند.

در این مراسم که با حضور دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان برگزار شد، از پانزده نفر از استادان این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 385755 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
واقعا هم اگه دقت کنیم می بینیم که اموزش و پرورش ما صرفا به حیطه درسی داره توجه میکنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
ما نتوانستیم اشل تربیت اسلامی را در جامعه جا بیندازیم و تنها علم محور شدیم نه انسان محور
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
این مشکل زمان های گذشته هم بوده است نمیشود گفت فقط برای امروز
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
ما الان جامعه ای هستیم که والدین درس ریاضی رو مهم تر از بقیه دروس می دونن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین