پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸
محمدمهدی تندگویان گفت : «واقعا موضوع فیلترینگ نیست بلکه موضوع بی اعتمادی مردم به ساختار حکومتی است . اگر به ساختار حکومت اعتماد داشته باشیم به محض اینکه حکومت درخواستی از ما داشته باشد، صحیح، سریع و قانونمند آن را انجام می دهیم. »

شعارسال: از صبح امروز پیام رسان تلگرام که بین ایرانیان بسیار پر مخاطب است با دستور قضایی مسدود شد . تلگرام برای بسیاری از کاربرانش در ایران ، فضایی برای تبادل گفتمان های کاری است .با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که در این پیام رسان فعالیت تجاری و رسانه ای داشتند از جوانان کشور هستند گفت و گویی با محمدمهدی تندگویان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان داشتیم تا دیدگاه وی را در خصوص فیلترینگ تلگرام بدانیم که چنین گفت که در ادامه می خوانید:

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بخشی از تجارت الکترونیک و نهادهایی که فعالیت های اشتغالزایی انجام می دهند و توانایی تبلیغات گسترده شهری و رسانه ای ندارند دراین فضا مشغول به فعالیت بودند گفت : قبول دارم که تنها پایگاه شان شبکه اجتماعی تلگرام بود و از این فیلترینگ متضرر خواهند شد.

وی در ادامه افزود: نمی گویم که تلگرام فیلتر شود یا نشود ، بلکه می گویم که ابتدا ساختاری برای جوانان و مردم ایجاد شود که همین میزان توانمند باشد تا بتوانند فعالیت هایشان را به آن شبکه اجتماعی دیگر منتقل کنند و خیال شان راحت باشد که در امنیت به سر می برند تا بعد اگر در آینده هر تصمیمی اتخاذ شد جوان اعتماد داشته باشد. متأسفانه اعتمادسازی مناسبی برای جوانان ایجاد نشده است .

وی تاکید کرد : با توجه به رصد بنده در حوزه جوانان ؛ شبکه ها و نرم افزار های داخلی دیگری که به عنوان جایگزین تلگرام معرفی می کنند مورد استقبال جوانان نبوده است نیست .

تندگویان در پاسخ به این سوال که در گذشته با فیلتر کردن پیام رسان های خارجی مثل وایبر مردم از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده نکردند و به شبکه دیگری مثل تلگرام ورود پیدا کردند، آیا حال دوباره با فیلتر تلگرام مردم به شبکه های داخلی می روند؟ گفت: واقعا موضوع فیلترینگ نیست بلکه موضوع بی اعتمادی مردم به ساختار حکومتی است . اگر به ساختار حکومت اعتماد داشته باشیم به محض اینکه حکومت درخواستی از ما داشته باشد، صریح، سریع و قانونمند آن را انجام می دهیم.

وی در ادامه افزود: چرا تا زمانی که به یک توانمندی مناسب نرسیده ایم، توانمندی دیگری را از جوانان قطع می کنیم؟ دسترسی و علم جوان به روز است ؛ می خواهد که از این علم به بهترین نحو ممکن استفاده کند، با روش های ابلاغی و دستوری نمی توان به نتیجه رسید، جوان راه دیگری پیدا می کند تا از فیلتر رد شود و به فعالیت خود ادامه دهد؛ آن زمان دیگر قابل رصد هم نیست و تبعات آسیب های اجتماعی آن مضاعف خواهد شد.

معاون ساماندهی امور جوانان در پایان بیان کرد: درخواست من این است که در این خصوص تجدید نظر شود. ابلاغ فیلترینگ دولتی نبود بلکه از طرف دادستانی بود و در حقیقت قوه دیگری است که به ما دستور می دهد. مسئولان باید حواسشان باشد که جوان اگر از فیلترینگ رد شود، آسیب ها دوچندان خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 11اردیبهشت1397 ، کدخبر: 703115: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
اینا فکر می مکنن با فیلترینگ می تونن اخبار اختلاصاشون رو بپوشونن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین