پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: 21 هزار و 558 منبع آبی شامل قنات، چاه وچشمه درسطح استان وجود دارد که برداشت های بی رویه همچنین استفاده نامناسبت باعث شده سالانه بیش از٥٠٠ میلیون مترمکعب کسری مخزن ازسفره را داشته باشیم.

شعار سال: «اتابک جعفری» افزود: این استان صددرصد در وضعیت خشکسالی قرار دارد، که تهدید بسیار جدی برای این استان پهناور وفرهنگی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: بنابراین همه مردم باید آب را فرابخشی ببینند و در حفظ آن کوشا باشند.

جعفری در ادامه درباره بارندگی های اخیر در سطح استان اشاره کرد و گفت: در پی بارندگی های اخیر سدهای پیشین،-زیردان  ،ماشکید علیا،،وشی کلک سه میلیون مترمکعب آبگیری شده است و هم اکنون حجم موجود در مخازن سدهای استان ٤١ درصد حجم کل مخازن است که نسبت به سال آبی گذشته ٢٢ درصد کاهش رانشان می دهد.

وی در ادامه درباره صیانت از منابع آبی اظهار کرد: گروه گشت و بازرسی باهدف شناسایی حفرچاه غیرمجاز تشکیل شده که در دشت های استان متخلفین را شناسایی و به آب منطقه ای استان معرفی می کند.

مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا ١٠٠٠ کنتور هوشمند نیز با اعتبار هفت میلیارد ریال به منظور کنترل برداشت از منابع زیرزمینی در سطح استان نصب شده است.

جعفری از کشاورزان خواست تا از شیوه های نوین و بومی شده استفاده کنند تا ضمن صرفه جویی درمصرف آب از افزایش و کیفیت محصولات بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان وبلوچستان با اشاره به این که حجم آب پشت سدهای استان کاهش قابل ملاحظه ای داشته است، اظهار کرد: هشت درصد بارندگی ها در استان به صورت رواناب و تنها هفت درصد در سفره های آب زیرزمینی نفوذ می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۸۰۸۵منبع آب زیرزمینی استان ۱۹۱۷میلیون مترمکعب آب استخراج می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 97021307114، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین