پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تا به امروز در قالب طرح حفاظت مشارکتی امتیاز بهره‌برداری از ۱۵ درصد از منابع طبیعی استان به مردم واگذار شد.
شعارسال: علیرضا صحرایی مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بخش منابع طبیعی خراسان رضوی در سال‌های اخیر مواجه بوده است کم آبی است و مردم نیز درخواست‌های متعددی برای چاره‌اندیشی در این ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه برای مدیریت آب‌وخاک، عملیات آبخیزداری در دستور کار است، افزود: با عنایت رهبر معظم انقلاب 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته‌شده است؛ با توجه به پهناوری استان امیدواریم اعتبارات مناسبی به آن اختصاص یابد.

صحرایی مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی تاکید کرد: طرح‌های آبخیزداری در امکانی انجام می‌شود که مردم نیز در آن مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در روستای کوهپایه‌ای با تغییر در الگوی بارشی استان، بارش‌های فصل سرد در کشور کم شده و در عوض به بارش‌های فصل گرم افزوده‌ شده است که این امر منجر به برف نمی‌شود و بارش‌های به‌صورت رگبار در بهار می‌آید و با تبدیل به روان آب از حوزه ساکنین منطقه خارج می‌شود و با این کار دیگرچشمه‌ها و قنات‌های مردم محلی تغذیه نمی‌شود.

صحرایی افزود: با عملیات آبخیزداری و افزایش پوشش گیاهی که انجام می‌شود به دنبال آن هستیم که نگذاریم روان آب‌ها از منطقه خارج شود و درواقع روان آب‌هارا مدیریت می‌کنم که این امر باعث شده دبی قنات‌ها در اماکنی که عملیات آبخیزداری انجام‌ شده افزایش یابد و منجر به افزایش اشتغال‌زایی شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی زمان به‌درستی انجام می‌شود که مردم نیز خود در این امر مشارکت داشته باشند گفت: طرح حفاظت مشارکتی در استان به با کمک مردم انجام می‌شود و در قالب یک قرارداد حفاظت، در کنار اماکن بهره‌برداری که مردم از منابع طبیعی انجام می‌دهند از آنها حفاظت نیز می‌کنند اما مالکیتی به آنها واگذار نمی‌شود.

وی افزود: از سال گذشته تا به امروز 15 درصد به از عرضه منابع طبیعی استان خراسان رضوی در وسعتی بالغ بر یک میلیون و 600 هزار هکتار در قالب طرح حفاظت مشارکتی به مردم واگذار شده است و خود مردم در کنار بهره‌برداری از آنها حفاظت نیز می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 1715611 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این طرح ها باید با نظارت دقیق صورت بگیره تا هیچ وقت فساد درش ایجاد نشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین