پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۹۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
یک جامعه شناس و استاد دانشگاه می‌گوید سبک ازدواج‌ها در مقایسه با گذشته تغییر کرده است و باید این تغییرات را به شیوه‌ای هوشمندانه مدیریت کرد چرا که نپذیرفتن تغییرات روز به روز مشکلات جامعه را بیشتر می‌کند.
شعارسال: محمدامین قانعی‌ رادبا اشاره به تغییر سبک ازدواج‌ها در مقایسه با گذشته گفت: ازدواج‌های امروز مانند ازدواج‌های سابق، چندان مبتنی بر انتخاب‌های سنتی و انتخاب‌های خانواده نیست. امروز ازدواج‌ها بیشتر با نیروی انتخابی زن و مرد صورت می‌گیرد به این معنی که خود افرد، سازندگان نهاد جدید خانواده هستند و خانواده‌ها در این مسیر نقش همراه را بر عهده دارند.

این جامعه‌شناس و استاد دانشگاه با اشاره به کاهش دخالت خانواده‌ها در ازدواج جوانان گفت: در گذشته، دخالت خانواده‌ها در مسیر ازدواج بیشتر بود و دخالت به معنای مثبت آن و به معنای حفظ این پیوند تلقی می‌شد نه به معنای جدایی این پیوند. از طرفی خانواده‌ها نقش قوی‌تر و حضور پررنگ‌تری داشتند و در حل مشکلات و حفظ نهاد خانواده مداخله می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز خانواده‌ها کمتر از گذشته در جریان و مداخله امور قرار می‌گیرند و والدین جای خود را به افزایش نقش تصمیم‌گیری زن و شوهر جوان داده‌اند.

این استاد جامعه‌شناسی گفت: باید تغییرات را به شیوه‌ای هوشمندانه مدیریت کنیم چراکه نپذیرفتن تغییرات، روز به روز مشکل را بیشتر می‌کند.

قانعی‌ راد با اشاره به تغییر الگوی زیست خانواده‌ها گفت: برخلاف گذشته زن‌ها انتظار ندارند به صورت دائم در آشپزخانه باشند و به امور خانه‌داری بپردازند و ذهنیت بر این است که تقسیم کار باید به طرز دیگری صورت بگیرد. موضوع این است که کدام وظایف و چگونه باید میان زن و مرد تقسیم شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: الگوی تقسیم کار و الگوی تأمین منابع خانواده در وضع جدید دچار ابهام شده است و هنوز در ذهنیت زن و شوهران جوان تثبیت نشده است که این وضع باعث بروز اختلاف‌هایی می‌شود. در فقدان یک الگوی جاافتاده برای تأمین مناسبات خانواده، روابطی تنش‌آمیز شکل می‌گیرد که منجر به خشونت، طلاق عاطفی و متعاقب آن طلاق رسمی می‌شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  پانا، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97، کدمطلب:  818251،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
نوع و سبک زندگی جوانان روز به روز در حال تغییر است برای همین هم هست که این الگو ها دارند هرروز عوض میشوند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
حوزه باید ویایی اسلام رو حفظ کنه
حوزه وظیفه داره این تغییر کردن رویکرد ها رو با اسلام تطبیق بده و نظر جامع ارایه کنه
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
بهترین تقسیم کار در خانواده رو به نظر اسلام ارائه داده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین