پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه محلات قطب گردشگری استان و پایتخت گل ایران است، گفت: اولین جشنواره گل و گلاب محلات از 6 لغایت 14 اردیبهشت ماه در مجتمع نمونه گردشگری نور شهر محلات برگزار می شود.

شعار سال: مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه محلات قطب گردشگری استان و پایتخت گل ایران است، گفت: اولین جشنواره گل و گلاب محلات از 6 لغایت 14 اردیبهشت ماه در مجتمع نمونه گردشگری نور شهر محلات برگزار می شود.

 سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره گل وگلاب با محوریت آیین گلاب گیری در باغات گل محمدی برای اولین بار در شهرستان محلات برگزار می شود. این مراسم یکی از منحصربه فردترین و زیباترین آیین های کهن سرزمین ما به شمار می رود که با گل و شکرگزاری همراه است و می تواند یکی از راه های جذب گردشگر باشد چراکه مراسمی رسته از دل طبیعت است.

دی افزود: گردشگران می توانند با مراجعه به کارگاه های گلاب گیری از نزدیک گل چینی و گلاب گیری به شیوه سنتی و صنعتی را مشاهده کنند. از سوی دیگر شهرستان محلات به عنوان قطب گردشگری استان و پایتخت گل ایران، قابلیت های بسیار منحصر بفردی برای جذب گردشگر و اغنای آنان دارد .

او در ادامه گفت: با توجه به شرایط کم آبی در کشور و استان مرکزی باید محصولات کشاورزی را به سمت کشت های کم آب بر سوق دهیم که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری داشته باشد. نمونه کشت های کم آب بر، گل محمدی است که درختچه های این گل با شرایط اقلیمی این منطقه سازگاری دارد و در مقابل کم آبی بسیار مقاوم است و همچنین شرایط اشتغال بیشتری را برای این منطقه فراهم می آورد.

حسینی اظهار کرد: شهرستان محلات دارای کشت انواع گل وگیاه است و حدود 50 هکتار از اراضی این شهرستان تنها به کشت گل محمدی اختصاص دارد و سالانه 200 تن برداشت محصول دارد. این شهرستان پتانسیل وجود کارگاه های بزرگ گلاب‌گیری، فرآوری گلاب و گیاهان دارویی و عرقیات را دارد که نه تنها به توسعه اقتصادی منطقه ختم می‌شود بلکه یکی دیگر از فرصت های گردشگری منطقه را شکوفا می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اراک 365 ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب: 7624، www.arak365.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین