پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۰۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴
بازی‌های آسیایی جارکاتا در حالی تابستان امسال برگزار خواهد شد که کاروان ایران 369 ورزشکار در این مسابقات خواهد داشت.
شعارسال: رقابت‌های المپیک آسیایی یا همان بازی‌های آسیایی هجدهمین دوره خود را از 27 مرداد ماه امسال تجربه خواهد کرد. دو شهر پالمبانگ و جاکارتای کشور اندونزی در این دوره از مسابقات میزبان این رقابت‌ها خواهند بود.

کاروان ایران را در این رقابت‌ها 369 ورزشکار در قالب 34 رشته و تیم تشکیل می‌دهند و ورزشکاران ایران در هر دو بخش زنان و مردان در رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی نماینده خواهند داشت.

در حالی که کمتر از 100 روز به آغاز این مسابقات مهم و معتبر باقی مانده است، ورزشکاران ایران به ویژه آن‌هایی که حضورشان در بازی‌های آسیایی قطعی شده است، در تلاش برای طی کردن مراحل آماده‌سازی هستند تا بتوانند با کسب سکو و مقام به افزایش رنکینگ کاروان ایران در این مسابقات کمک کنند و دست پر به کشور بازگردند. کمیته ملی المپیک که مدتی است رییس جدید خود را شناخته است، نیز در مدت مانده به آغاز این رقابت‌ها در تلاش برای انجام هماهنگی‌های لازم در راستای این رقابت‌هاست.

**افزایش و کاهش رشته‌ها، امتیازی برای میزبانان

ستاد برگزارکننده بازی‌های آسیایی این روزها تصمیماتی را اتخاذ کرده است که دایره مدال آوری ایران را کوچک‌شد است چرا که با حذف اوزان سنگین وزن در بوکس و همچنین حدف وزن 75 کیلوگرم ووشو که یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا بود و همچنین کاهش‌ سهمیه در کشتی و تکواندو و همچنین حذف رشته انفرادی کامپوند در تیراندازی با کمان عملا مدال آوری کاروان ایران محدود شده است از طرفی روال معمول بازی‌های آسیایی به این منوال است که امتیازاتی از لحاظ انتخاب رشته‌های ورزشی به کشور میزبان داده می‌شود. در واقع تعداد مدال‌های رشته‌هایی که کشور میزبان در آن تبحر بیشتری دارد و شانس مدال آن بیشتر است، در این مسابقات افزایش پیدا می‌کند. شاید همین موضوع موجب شده است بازی‌های آسیایی جاکارتا رشته‌های جدیدی در دل خود داشته باشد.

**کاروان ایران در چه رشته‌هایی نماینده دارد؟

در بازی‌های آسیایی جاکارتا ، کاروان ایران با 369 ورزشکار و در رشته های دوچرخه‌سواری، تیراندازی، قایقرانی،شنا،شیرجه، واترپلو، دوومیدانی، سوارکاری، جودو، کوراش، جوجیتسو، ژیمناستیک، سپک‌تاکرا، تیروکمان، فوتبال، تنیس روی میز، تنیس، اسکواش، شمشیربازی، بوکس، پنچاک سیلات، سامبو، سنگ نوردی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال 5 در 5 و 3 در 3، کبدی، والیبال، هندبال، سه‌گانه شرکت می کند. اما حضور 369 ورزشکار در این دوره از بازی‌های آسیایی یک رکورد برای کاروان ورزشی ایران به شمار می‌رود. این تعداد ورزشکار به جز در سالی که بازی‌های آسیایی در تهران و به میزبانی کشورمان برگزار شده بود، بی سابقه است. پیش از این تنها در سال 1974 و بازی های آسیایی تهران کاروان ایران با تعداد بیشتری از ورزشکاران در این مسابقات شرکت کرده بود، جایی که 400 ورزشکار ایرانی در آن مسابقات به مصاف حریفان خود رفتند.

**امیدهای ایران برای کسب مدال

در این دوره از رقابت‌ها نیز مانند بسیاری از ادوار پیشین، امیدهای اصلی مدال برای کاروان ایران به رشته‌هایی نظیر کشتی، وزنه برداری و تکواندو بر می‌گردد. البته در برخی رشته‌های تیمی مانند والیبال و هندبال و بسکتبال نیز تیمهای ایران کارنامه درخشانی در بازی‌های آسیایی دارند و می‌توان چشم امیدی به کسب مدال های درخشان در این رشته ها داشت. بدون شک همانند تمام بازی‌های آسیایی پیشین گوش شکستهها امید اول مدال آوری کاروان ایران هستند. قطعا این بار نیز همه نگاه ها به ملی‌پوشان کشتی ایران خیره خواهد بود و همگی انتظار کسب خوش رنگ ترین مدال را از این رشته دارند. همچون ادوار قبلی این مسابقات که کشتی گیران همواره سهم به سزایی در مدال آوری ایران داشتند. رشته وزنه برداری نیز شانس زیادی برای کسب مدال و سکو در این بازی‌ها دارد،

تیم وزنه برداری ایران که در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار قهرمان جهان شد نفراتی همچون کیانوش رستمی، سهراب مرادی، علی هاشمی، سعید علی حسینی و بهداد سلیمی را در دل خود دارد که همگی از مدعیان آسیا و جهان هستند. همین درخشش سال قبل وزنه برداران موجب خواهد شد که اهالی ورزش منتظر درخشش خیره کننده مردان آهنین ایران در نبرد جاکاراتا باشند. در رشته تکواندو نیز مانند هر سال امیدهای زیادی وجود دارد. هوگوپوشان ایران در هر دو بخش زنان و مردان این شانس را دارند که مدال های درخشان را در اوزان مختلف تصاحب کنند.

تکواندوکاران ایران در ادوار پیشین بازی‌های آسیایی 39 مدال رنگارنگ کسب کردند و انتظار می‌رود در جارکاتا نیز درخشش قابل توجهی داشته و دست پر برگردند. فریبرز عسگری ، از سال گذشته هدایت تیم ملی را عهده دار شده است ودر تلاش است هوگوپوشان را برای این نبرد آسیایی آماده کند.

**کار سخت کاروان ایران

کاروان ورزشی ایران در سال 2014 و در بازی‌های آسیایی اینچئون توانست با کسب 21 مدال طلا رکورد کسب مدال طلا را پس از پیروزی انقلاب بشکند و این در حالی بود که در این دوره نسبت به دوره قبل کاروان ایران با 100 ورزشکار کمتر در رقابت‌ها شرکت کرده بود. در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو نیز تیم ‌ایران در حالی به بیست مدال طلا رسید که با 362 ورزشکار در آن بازی‌ها حضور یافته بود و بعد از تیم‌های چین، کره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم رسید. ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز به دنبال درخشش هستند و تلاش می‌کنند بتوانند نتایج خوب خود در ادوار قبلی این مسابقات را تکرار کنند. هر چند باید واقع بین بود و به این نکته توجه داشت که این مسابقات با تغییراتی در نحوه برگزاری و رشته‌های انتخاب شده همراه شده است و قطعا ورزشکاران ملی پوش ایران امسال کاری بسیار سخت تر نسبت به ادوار قبل پیش رو دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 14 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 6518793 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
ایران همیشه قهرمان خواهد بود ؛ نباید انگیزه خود را از دست بدهیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
جوری رشته ها رو اهش دادند که انگار فقطمیخواستند ایران کم نتیجه بگیرد
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
مطمئنا ورزشکاران غیور ایران زمین مثل همیشه افتخار خواهند افرید
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
درسته سخته ولی ورزشکارایه ایرانی مثل همیشه مووفق خواهند بود
ن.ف83
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
همیشه ایرانیا باوجود محدویت امکانات برای کشورمون ایران افتخار افرین بودن ن۰ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین