پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از سیاست حجتی در واردات بیش از حد برنج به داخل کشور گفت: بجای برنج در زمین های مزروعی، ویلاها سبز می شوند که وزیر باید به مجلس پاسخگو باشد.
شعارسال:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از سیاست حجتی در واردات بیش از حد برنج به داخل کشور گفت: بجای برنج در زمین های مزروعی، ویلاها سبز می شوند که وزیر باید به مجلس پاسخگو باشد.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آزاد شدن واردات برنج به کشور گفت: واردات بیش از حد برنج به داخل کشور باعث بی انگیزه شدن کشاورزان و برنجکاران شده است.

وی افزود: از این نحوه سیاستگذاری در عرصه کشاورزی که تنها به واردات توجه دارند، باید تاسف خورد و ما نمایندگان استاهای شمالی از این قضیه متاسفیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برنج با اقتصاد خانواده ها بخصوص در استانهای شمالی گیلان و مازندران سرکار دارد و دولت نسبت به این مساله مهم بی توجه است.

یوسف نژاد افزود: در حالی که کارخانه های شالیکوبی در شمال از برنج پر است و هنوز برنج سال گذشته کشاورزان به فروش نرفته، دولت واردات برنج را آزاد کرده است.

وی تاکید کرد: کشاورزان و برنجکاران شمالی هم نگران وضعیت کشت برنج هستند و هم شدیدا گلایه دارند.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان مازندران با حساسیت نسبت به دستور وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج پیگیر این مساله است.

یوسف نژاد افزود: ما در همین راستا نامه ای خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی تنظیم و تاکید کردیم که واردات برنج خلاف فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی است.

وی با بیان اینکه به دلیل واردات بیش از حد برنج و فروش نرفتن برنج ایرانی، کشاورزان زمین های خود را فروخته و این زمین ها به ویلا تبدیل شدند، تصریح کرد: واردات برنج موجب بیکاری کشاورزان شده و اشتغال کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده و باعث تغییر کاربری زمین های مزروعی و برنجکاری می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجمع نمایندگان استانهای گیلان و مازندران با تهیه سوال از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات بیش از حد برنج به کشور و آزاد شدن واردات، توضیح خواهیم خواست و وی باید پاسخ قانع کننده ای داشته باشد.

هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی واردات برنج را آزاد کرد.

واردات برنج در حالی صورت می گیرد که سال گذشته حدود سه میلیون تن برنج از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور شد که به اندازه پنچ سال واردات صورت گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت افکار نیوز، تاریخ انتشار15 اردبیهشت 97، کدخبر: ۷۳۹۳۳۳، www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
از نتایج زیان بار زمین خواری همینه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین