پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
عیسی کلانتری ساماندهی پسماندها با اولویت استان‌های شمالی، احیای تالاب‌ها و بهبود هوای کلانشهرها را، اولویت‌های دیگر سازمان حفاظت محیط زیست کشور برشمرد.

شعار سال: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مقابله با ریزگردها با منشأ داخلی از اولویت‌های کاری این سازمان است. عیسی کلانتری ساماندهی پسماندها با اولویت استان‌های شمالی، احیای تالاب‌ها و بهبود هوای کلانشهرها را، اولویت‌های دیگر سازمان حفاظت محیط زیست کشور برشمرد. وی گفت: پارسال در لایحه بودجه دولت، یک و سه دهم میلیارد دلار برای تعیین تکلیف پسماندها در کشور در نظر گرفته شده بود که در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد و امسال مجلس، حدود یکهزار میلیارد تومان برای این کار تخصیص داده است که شروع بدی نیست اما کافی هم نیست. کلانتری افزود: مدیریت پسماندها در کشور، دست کم به 2 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد. معاون رئیس جمهوری از توجه مسئولان استان گلستان به ساماندهی پسماندها در این استان قدردانی و تأکید کرد معضل فراگیر پسماندها به همکاری بیشتر دولت و مجلس نیازمند است.

وی به طرح گردشگری آشوراده اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورای عالی محیط زیست، 30 هکتار از این جزیره برای بهره‌برداری در نظر گرفته شده است که امیدواریم با رعایت اصول زیست محیطی، این طرح عملی و رونق اقتصادی منطقه را سبب شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با اشاره به پارک ملی گلستان گفت: نخستین بار در کشور، این پارک ملی، هیأت امنایی و با ترکیبی از صاحبنظران و صاحب منصبان اداره می‌شود. کلانتری افزود: قرار است از این به بعد، پارک‌های ملی بزرگ کشور به این صورت اداره شود.

وی درباره روند احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: امسال یک هزار و 800 میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته است و امیدواریم سال آینده با پایان یافتن کار تونل، انتقال آب از رود ارس به این دریاچه، کار اصلی احیا آغاز شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ----- ، کدمطلب: 465878 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
هرطوری که دفن میشود نباید گذاشت به محیط زیست آسیبی برسد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین