پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
نماینده مردم سبزوار در مجلس از پایان انتظار ۱۱ ساله مردم برای افتتاح طرح فولاد پارس خبر داد.
شعار سال: نماینده مردم سبزوار در مجلس از پایان انتظار ۱۱ ساله مردم برای افتتاح طرح فولاد پارس خبر داد.
رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه پروژه پارس فولاد سبزوار(جوین) در سال 1385 کلنگ زنی و با حدود 10 الی 15 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل و رها شده بود، اظهارداشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سال 1393 روند عملیات اجرایی پروژه به صورت جدی آغاز شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه احداث و تکمیل زیرساخت‌ها به بهره‌برداری رسید، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این طرح امروز و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فاز نخست طرح هم‌اکنون فعال و محصول تولیدی کارخانه به بازار عرضه می‌شود، افزود: این طرح برای حدود 400 نفر به‌صورت مسقیم و یک‌هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در سطح منطقه اشتغال ایجاد کرده است. این کارخانه ظرفیت تولید 800 هزار تا یک میلیون تن تولید محصول آهن اسفجی را دارد که هم اکنون در این کارخانه انجام می‌شود.

* کلنگ‌زنی فاز دوم پارس فولاد سبزوار

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه فاز دوم این طرح در بخش ریخته‌گری و ذوب احداث می‌شود، ادامه داد: این طرح نیز در همین سفر و با حضور رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می‌شود. با احداث فاز دوم این کارخانه زمینه برای اشتغال حدود 3 هزار نفر در سطح منطقه ایجاد خواهد شد.

* رفع موانع پروژه پارس فولاد سبزوار

سبحانی‌فر با بیان اینکه موانع متعددی بر سر راه تکمیل طرح پارس فولاد سبزوار قرار داشت، خاطرنشان کرد: مهمترین مانع برای ان طرح موضوع تکمیل زیرساخت‌ها بود که با تلاش‌های بی‌وقفه زیرساخت‌های این طرح نیز فراهم شد.

وی  با بیان اینکه مهمترین زیرساخت مورد نیاز این پروژه تامین سوخت بود، یادآور شد:در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته طرح احداث خط لوله گاز 30 اینچ با هزینه 150 میلیارد تومان احداث شد که در دو ماه گذشته این طرح نیز به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه دومین مانع بر سر راه این طرح موضوع احداث خط آهن بود، افزود: با توجه به نیاز منطقه و نشست‌هایی که با مسئولان راه آهن داشتیم، موضوع جابه جایی ایستگاه اسفراین به حکم آباد با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که به زودی این طرح نیز به بهره برداری می رسد.

سبحانی‌فر موضوع تامین آب مورد نیاز کارخانه را از دیگر موانع این طرح دانست و افزود: با توجه به وضعیت آب در منطقه، نگرانی‌های زیادی وجود داشت که این دغدغه نیز با تامین دو حلقه چاه و پس از آن با احداث دستگاه‌های خنک‌کننده قدرتمند در کارخانه رفع شد. موضوع تامین برق نیز از دیگر دغدغه‌های ما برای طرح بود که این مسئله نیز با ایجاد پست‌های فشار قوی رفع شد و امروز مردم منطقه می‌توانند از برکات بهره‌برداری از این طرح بهره‌مند شوند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه مشعل گاز کوره فاز احیا این طرح در سفر به کارخانه و با حضور کارگران و پیمانکار کارخانه روشن شد، عنوان کرد: این کارخانه در فاز نخست محصول آهن اسفنجی را تولید می‌کند.

* جابه جایی ایستگاه راه آهن حکم‌آباد

سبحانی‌فر با اشاره به طرح جابه‌جایی ایستگاه راه آهن حکم آباد تصریح کرد: با توجه به فاصله 5 کیلومتری کارخانه فولاد با خط آهن طرح جابه‌جایی این ایستگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی کاهش فاصله خط آهن تا کارخانه فولاد و بهره مندی مردم منطقه از بخش مسافری ایستگاه را از مزیت‌های اجرای طرح جابه‌جایی برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: با اجرای این زمینه برای حمل روزانه 50 تن سنگ آهن به‌عنوان خوراک به کارخانه فولاد سبزوار حمل می‌شود. امیدواریم با حضور رئیس‌جمهو در سبزوار و حضور پرشور مردم شاهد دستاوردهای دیگری برای دیار سربداران باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1718399 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این شرکت میتونه به شدت در اشتغال جوانان سبزوار تاثیر مثبت داشته باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین