پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
رئيس صندوق نوآوري و شکوفايي کشور گفت: شرکت هاي دانش بنيان طي چهار سال گذشته 72 هزار شغل براي دانش آموختگان دانشگاهي در کشور ايجاد کرده اند.

شعار سال: بهزاد سلطاني روز شنبه در حاشيه رونمايي از 30 طرح موفق شرکت هاي دانش بنيان در مشهد طي گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته دو هزار و 600 ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي به توسعه شرکت هاي دانش بنيان در کشور اختصاص يافت.

وي اظهار کرد: از اين مبلغ حدود دو هزار ميليارد تومان به شرکت هاي دانش بنيان پرداخت شد که 1200 ميليارد تومان طرح در اين راستا در دست بررسي است.

وي گفت: علاوه بر آن 10 بانک کشور به اختصاص هزار و 200 ميليارد تومان از منابع خود براي پرداخت به اين شرکت ها متعهد شده اند که 266 ميليارد تومان آن در قالب وام بانکي پرداخت شده است.

سلطاني افزود: طي چهار سال گذشته چهار هزار و 335 درخواست از شرکت هاي دانش بنيان دريافت کرده ايم که دو هزار و 408 درخواست تصويب شده و هزار و 57 طرح نيز انجام و خاتمه پيدا کرده است.

وي تعداد شرکت هاي فعال دانش بنيان کشور را سه هزار و 340 شرکت اعلام کرد و گفت: 75 درصد اين شرکت ها دست کم يک بار از خدمات صندوق نوآوري و شکوفايي استفاده کرده اند.

وي همچنين دانشجويان کشور را به عنوان ظرفيت بالقوه براي توسعه شرکت هاي دانش بنيان دانست.

سلطاني اظهار کرد: معافيت مالياتي 15 ساله براي اين شرکت ها، حضور فيزيکي شرکت ها در شعاع 70 کيلومتري شهرها و استفاده از صندوق نوآوري و شکوفايي از جمله اقدامات حمايتي دولت از اين مجموعه هاي دانش بنيان است.

وي افزود: علاوه بر آن کمک هايي براي آموزش، دريافت استاندارد براي محصولات توليدي، معرفي محصولات در سفرهاي خارجي و رفع برخي معايب کاري شرکت هاي دانش بنيان از سوي اين صندوق پرداخت مي شود.

وي گفت: براي رونق شرکت هاي دانش بنيان نيز وام هايي با سود 9 و 11 درصد به خريداران محصول اين شرکت ها داده مي شود.

وي ادامه داد: خراسان رضوي 165 شرکت دانش بنيان دارد که معادل پنج درصد اين شرکت ها در کشور است در حالي که اين استان رتبه چهارم کشور را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.

سلطاني ظرفيت خراسان رضوي براي شرکت هاي دانش بنيان را تشکيل حدود 600 شرکت ارزيابي کرد و افزود: 325 درخواست از اين استان به اين صندوق ارسال شده و براي اين تعداد طرح 61 ميليارد تومان پرداخت شده است.

وي به طرح هاي موفق شرکت هاي دانش بنيان خراسان رضوي اشاره کرد و گفت: 59 طرح خاتمه يافته موفق از طرح هاي دانش بنيان اين استان است که امروز از 30 طرح آن رونمايي شد.

وي همچنين تعداد پايان نامه و رساله هاي دکتراي دفاع شده در خراسان رضوي را 15 هزار در سال تخمين زد و افزود: اگر حتي يک درصد از اين پايان نامه ها تجاري شود، مي توان سالانه 150 شرکت دانش بنيان در خراسان رضوي تشکيل داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 120180505183731753، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
این اشتغال زایی مناسبیه که باید در کسور ایجاد بشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین