پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
‌معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: در تسهیل کار سرمایه‌گذاران و حمایت از آنها پنجره واحد سرمایه‌گذاری را به شکل الکترونیکی راه‌اندازی کردیم تا صدور مجوزها تسریع شود.
شعار سال: ‌معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: در تسهیل کار سرمایه‌گذاران و حمایت از آنها پنجره واحد سرمایه‌گذاری را به شکل الکترونیکی راه‌اندازی کردیم تا صدور مجوزها تسریع شود.

بهمن حسین‌زاده،‌ اظهار کرد: تیم جدید اقتصادی در استان اردبیل بر این باورند که تنها راه توسعه استان جذب سرمایه‌گذار و حمایت از آنهاست و ما حاضر هستیم جلوی پای سرمایه‌گذاران فرش قرمزی پهن کنیم تا با رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاران در بخش اشتغال و رونق اقتصادی ورود پیدا کنند.

وی ضرورت مهیا کردن بسترهای زیرساختی و فکری و امنیتی را در توسعه سرمایه‌گذاری‌ یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا شرایط باثباتی را در استان اردبیل از جنبه‌های مختلف فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران با رغبت و انگیزه مضاعف در استان اردبیل حاضر شوند.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل‌ نمونه موفق این سرمایه‌گذاری را شیرآلات قهرمان با 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: به دنبال این سرمایه‌گذاری هم اکنون چندین کارخانه تولید شیرآلات ساختمانی با برند معتبر در منطقه گرمی حاضر شده‌اند تا واحدهای تولیدی خود را راه‌اندازی کنند که ما نیز در صدور مجوز برای آنها سرعت عمل بیشتری به خرج دادیم.

 حسین‌زاده با اشاره به اینکه در کشور همسایه گرجستان با تعدیل جایگاه رونق کسب و کار تا رتبه نهم در دنیا در طول سه ساعت مجوز سرمایه‌گذاری صادر می‌شود، تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که رکورد زمان صدور مجوز را به کمتر از 9 روز در استان رساندیم و درب اتاق ما در اردبیل و تهران 24 ساعته به روی سرمایه‌گذاران باز است.

*  امیدواریم ثروت و سرمایه به استان اردبیل سرازیر شود

حسین‌زاده با اشاره به شرایط خاص سرمایه‌گذاران و ایجاد رابطه با آنها برای حل مشکلات و کاهش نارضایتی‌هایشان، اظهار کرد: ما در قدرشناسی از حضور سرمایه‌گذاران در این استان نسبت به راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و همچنین پنجره واحد سرمایه‌گذاری‌ الکترونیکی با همکاری همه نهادها به ویژه اتاق بازرگانی اقدام کردیم و امیدواریم به رغم نارسایی شبکه ملی اطلاعات سرمایه‌گذاران بتوانند از طریق سایت و به شکل الکترونیکی مجوزهای خود را دریافت کنند.

وی گفت: در این زمینه یکی از خانه‌های قدیمی اردبیل را به دفتر سرمایه‌گذاری و پنجره واحد جلب سرمایه‌گذاری به شکل الکترونیکی تبدیل می‌کنیم تا با استقرار نفرات زبده‌مان در این دفتر با تسلط به زبان‌های خارجی بتوانیم در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موفق عمل کنیم.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: همه این تمهیدات برای این است که 13 دستگاه اجرایی در استعلام خود با سرعت عمل بیشتری روبرو شوند و با بکارگیری نفرات زبده امیدواریم با تامین زمین از طرف منابع طبیعی و آمادگی منطقه ویژه اقتصادی بتوانیم بخش اعظمی از کارها را به پیش ببریم.

* ‌کاهش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی تا 50 درصد

حسین‌زاده با بیان اینکه 70 تا 80 درصد واحدهای تولیدی استان فعال هستند و تعدادی از آنها نیز نیمه فعال محسوب می‌شوند، افزود: باید محیط کسب و کار را به گونه‌ای آماده کنیم تا سرمایه‌گذار با احساس امنیت ترغیب و تشویق به این کار شود.

 وی از تخفیف 50 درصدی در تامین زمین در شهرک‌های و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا سرمایه‌گذار بدون دغدغه خاطر بتواند زمین خود را تحویل گرفته و کار ضروری و حیاتی را در ایجاد اشتغال به انجام برساند.

 معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل اظهار کرد: ما تمام شبانه‌روز با همراهی مدیران و بانک‌ها و همت سرمایه‌گذاران سعی می‌کنیم تا تک تک موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه در برخی از شهرک‌های صنعتی دیگر زمینی برای واگذاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای پائین آوردن نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال جدید باید نظام بروکراسی را حذف و با دایر کردن پنجره واحد الکترونیکی بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی در مورد اشتغال فراگیر و پرداخت 564 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش و اشتغال پایدار روستایی با رقم پرداختی تسهیلات به ارزش 120 میلیارد تومان، اضافه کرد: در قالب ستاد تسهیل نیز سعی داریم تا برخی جرایم واحدهای تولیدی را مورد بخشودگی قرار داده و زمینه سهولت پرداخت تسهیلات را فراهم کنیم.

 معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل‌ بیان کرد: 250 میلیارد تومان تسهیلات در قالب ستاد تسهیل پرداخت کردیم که 15 میلیارد تومان بیشتر از سال 95 بوده است.

 حسین‌زاده پرداختی اشتغال فراگیر را 60 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هر چند این رقم ما را راضی نمی‌کند اما در پرداخت این تسهیلات منتظر سامانه نشدیم بلکه سعی کردیم به سرعت این پرداخت را جلوتر از سایر استان‌ها انجام دهیم.

 وی توجه به تولید و فروش محصولات باارزش افزوده را در حوزه علم و فناوری و ممانعت از خام‌فروشی محصولات یادآور شد و بیان کرد: باید از هم اکنون به صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی استحصال شده از پایاب سد خدافرین با یک و نیم میلیون تن برآورد فکری اساسی کنیم.

* عزم جدی برای فروش کشت و صنعت داریم

 معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در راستای حل مسئله کشت صنعت عزم جدی برای فروش آن داریم، اضافه کرد: رایزنی‌هایی را با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم تا با فروش کشت و صنعت به بخش خصوصی کارآمد و اهل فن بتوانیم در توسعه زیرساخت‌های منطقه گام‌های جدی و عملی برداریم.

* شیوه‌نامه ثبت اشتغال به ادارات ابلاغ شده است

 معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل به برخی مسایل مطرح شده از سوی استاندار اردبیل نظیر تکمیل راه‌آهن در سه سال و ایجاد 20 هزار فرصت شغلی اشاره کرد و گفت: هر چند طرح این مسایل در عرصه مدیریتی یک ریسک و کار سنگین محسوب می‌شود اما این وعده‌ها تلاش مدیران را مضاعف می‌کند تا شبانه‌روز بکوشند تا وعده‌ها عملی شود.

حسین‌زاده افزود: همین وعده استاندار در مورد راه‌آهن سبب شده تا ما سیمان مورد نیازمان را از کارخانه سیمان اردبیل و میلگردمان را از فولاد بناب تهیه کنیم که خود این امر به اشتغال و تکاپوی بیشتر در استان کمک کرده است.

وی از تدوین سند اشتغال تا افق 1400 با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: 64 هزار بیکار داریم که قرار است سالانه 20 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که در یک طراحی دقیق ما از تمامی ادارات، نهادها و کارخانه‌های بخش خصوصی خواسته‌ایم ظرفیت ماهانه اشتغال خود را اعلام کنند که در این زمینه اشتغال فصلی و استخدام‌های دولتی مدنظر نیست.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل تصریح کرد: از تهیه چنین بانک اطلاعاتی هدفمان فریب افکار عمومی و یا خودمان نیست بلکه می‌خواهیم براساس آمارهای جهانی تا 20 ساعت اشتغال شغل آبرومندی را در استان تعریف کنیم تا به معنای واقعی اشتغال مورد نظر انجام شده و تحقق یابد.

حسین‌زاده اشتغال را عنصر کاهنده در معضلات و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: در باب حمایت از بانک‌ها نیز دیدگاه‌ها متفاوت داریم بطوریکه نمی‌خواهیم یک مدیر سیاسی یا استاد دانشگاهی سر از مدیریت اجرایی کارخانه و یا واحد تولیدی درآورد بلکه امیدواریم همه در حوزه تخصصی خود به رونق واحدهای تولیدی کمک کنند.

وی مشکل به وجود آمده در کارخانه روغن نباتی سلامت اردبیل را بدهی 13 میلیارد تومانی این کارخانه به بانک‌های عامل و عدم توانمندی مالی در بازپرداخت این تسهیلات از سوی صاحبان این واحد تولیدی اعلام و خاطرنشان کرد: ما با دعوت از مدیران شیرین عسل سعی داریم تا این کارخانه و چند واحد دیگر را با قیمت مناسب به آنها واگذار کنیم تا تولید این واحدها رونق گیرد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل بیان کرد: عمده مشکل کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ما این است که همچنان به شکل سنتی اداره می‌شوند در حالی که باید با علم مدیریت روز و ارتقای بهره‌وری کارها را به پیش برد و از دانشگاه محقق اردبیلی نیز انتظار می‌رود فرصت‌های مطالعاتی در بخش صنعت برای اساتید دانشگاه تعریف کنند.

حسین‌زاده از احیای برخی واحدهای تولیدی نظیر تارا سبلان، ابریشم سبلان و سبلان پارچه با کمک سرمایه‌گذاران جدید خبر داد و گفت: با رایزنی‌هایی که با گروه نساجی و چندین سرمایه‌گذار کننده کار در تبریز و استان‌های دیگر داشتیم مقرر شده این واحدها احیا شود.

* جهاد دانشگاهی در توسعه توریسم سلامت پیشقدم شود

 معاون امور اقتصادی و هماهنگی منابع انسانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بی‌نظیر جهاددانشگاهی در تقویت توریسم سلامت اشاره کرد و افزود: این حوزه در استان اردبیل مظلوم واقع شده و باید با تفکر توسعه گرایانه از پائین‌ترین سطح تا بالاترین سطح به تقویت حوزه توریسم سلامت که درآمدزا و محل اشتغال برای بیکاران است، کمک کنیم.

حسین‌زاده افزود: نیازی نیست که عده‌ای با سرازیر کردن انواع امکانات به بیله‌سوار بخواهند میهمانان ما را در مرز به جاهای دیگر از جمله تبریز سوق دهند در حالی که ما با احداث یک کلینیک آپارتمان می‌توانیم در جذب این افراد به مراکز درمانی خودمان موفق عمل کنیم.

 وی با اعلام حمایت از جهاد دانشگاهی در ورود به این حوزه خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به راحتی می‌تواند با دایر کردن چنین کلینیک‌هایی و ویزیت اولیه بیماران آذری را به پزشکان متخصص در اردبیل ارجاع دهند تا استان اردبیل از قبل این فضای فراهم شده بتواند به سمت درآمدزایی بیشتر و اشتغال مولد حرکت کند.

حسین‌زاده در پایان به فعالیت خوب و مثبت خبرگزاری ایسنا، منطقه اردبیل، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا اشاره کرد و افزود: ما در خدمت این مجموعه رسانه‌ای هستیم تا در استان اردبیل در امر اطلاع‌رسانی گویا و شفاف به عنوان یک مجموعه پیشتاز عمل کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021708878 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
امیدوارم که بعدا به اختلال نخوره این سیستم الکترونیکی
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین