پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۴۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
مدیرکل جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با ابراز "امسال، سال بسیار سختی است و بارندگی بسیار کمی داشتیم" گفت: نگران درگیری‌های ناشی از کم‌آبی در منطقه هستیم.
شعار سال: مدیرکل جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با ابراز "امسال، سال بسیار سختی است و بارندگی بسیار کمی داشتیم" گفت: نگران درگیری‌های ناشی از کم‌آبی در منطقه هستیم.
سیدیعقوب موسوی صبح امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با بیان اینکه 4 درصد از مجموع کل تولیدات کشاورزی کشور در جنوب انجام می‌شود اظهار داشت: محصول استراتژیک کلزا جایگزین محصولات آب‌بر شده و در حال حاضر 3 هزار هکتار زیرکشت این محصول داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای سیستم آبیاری تحت فشار و نوین در جنوب استان اختصاص داده شد بیان کرد: آبیاری 98 درصد محصول سیب‌زمینی در جنوب استان کرمان با آبیاری نوین انجام می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با ابراز اینکه سه گلخانه تولید نشای ایران در جنوب استان وجود دارد که دو گلخانه در جیرفت و یکی در منوجان واقع شده است عنوان کرد: از مصرف غیرمجاز سموم در کشاورزی جلوگیری شده و نظارت بر این مسئله انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه "خوشبختانه تاکنون هیچ محصول صادراتی برگشتی از خارج از کشور نداشتیم و این نشان می‌دهد که محصول جنوب استان کرمان بسیار باکیفیت است" گفت: برای اولین بار در ایران حبوبات با آبیاری طیف در جنوب استان کرمان تولید می‌شود و این روش بسیار مؤثر بوده است.

موسوی با بیان اینکه متأسفانه این روزها با سیاه‌نمایی خبرهای خوبی از وضعیت کشاورزی جنوب ارسال نمی‌شود اضافه کرد: همه این اخبار سیاه‌نمایی و انتقام‌جویی سیاسی است.

وی با اشاره به‌ اینکه تولید گندم، جو و ذرت افزایش پیدا کرده است چرا که این محصولات از محصولات استراتژیک هستند عنوان کرد: اصلاح الگوی کشت در دستور کار است در حالی که کار بسیار سختی است.

مدیرکل جهادکشاورزی جنوب استان کرمان ادامه داد: بنا به اعلام کارشناسان وزارتخانه بالاترین کارایی مصرف آب مربوط به کشاورزان جنوب استان کرمان به‌ویژه کشاورزان جیرفتی است.

وی با اعلام اینکه کشت هویج سیاه یا بنفش برای اولین بار در کشور در سطح 45 هکتار در جنوب استان جایگزین پیاز و هندوانه که آب‌بر بودند، شد عنوان کرد: حدود 100 تن گل محمدی از منطقه جبال‌بارز امسال برداشت می‌شود.

موسوی با ابراز اینکه "امسال، سال بسیار سختی است و بارندگی بسیار کمی داشتیم" افزود: نگران درگیری‌های ناشی از کم‌آبی در منطقه هستیم و پیشنهاد دادیم که تانکر آب در بعضی نقاط و به‌ویژه برای عشایر گذاشته شود و در سال گذشته 186 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آبی در جنوب استان شده است.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه مساحت تلنبه‌های کشاورزی در حریم شهر کرمان در حال افزایش است و از تاغزارها کم می‌شود اظهارداشت: این تلنبه‌ها در محدوده بین جاده هفت‌باغ و جاده قدیم ماهان واقع شده‌اند که به کشت پسته اختصاص داده شده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1719210 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
بایدشده از راه انتقال اب موقت به این کشاورزان اب داده بشه وگرنه خسارات جبران نا پذیری به دنبال دارد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
کشور ما سال هاست دچار کم ابیه
باید به راحتی و هر چه سریعتر نقشه طولانی مدت و بلند مدت مشخص شود برای نمقابله با این بحران
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین