پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
پس از انصراف انصاری لاری از کاندیداتوری شهرداری تهران در روزهای گذشته، محمود حجتی نیز یکشنبه عصر به صورت رسمی از تصدی گری این سمت انصراف داد تا تعداد نامزدهای تصاحب سمت شهرداری تهران به پنج نفر کاهش یابد. پس از ارائه برنامه های افشانی، حسینی مکارم و میرزایی در روز گذشته، اکنون دو نامزد دیگر یعنی حناچی و محود حسینی به ارائه برنامه های خود خواهند پرداخت.
شعارسال: پس از انصراف انصاری لاری از کاندیداتوری شهرداری تهران در روزهای گذشته، محمود حجتی نیز یکشنبه عصر به صورت رسمی از تصدی گری این سمت انصراف داد تا تعداد نامزدهای تصاحب سمت شهرداری تهران به پنج نفر کاهش یابد. پس از ارائه برنامه های افشانی، حسینی مکارم و میرزایی در روز گذشته، اکنون دو نامزد دیگر یعنی حناچی و محود حسینی به ارائه برنامه های خود خواهند پرداخت.

با استعفای شهردار سابق تهران، دوباره اعضای شورای شهر درگیر بررسی سوابق نامزد‌های جدیدی برای شهرداری شدند و حالا در حال بررسی برنامه‌های این نامزد‌ها هستند؛ نامزد‌هایی که از گفته هایشان مشخص است که از عملکرد گذشته شهرداری تهران اصلاً راضی نیستند و بر آن هستند تا با رویکردی جدید به مصاف ابر مشکل های کلانشهر تهران بروند.

پس از برگزاری روز نخست جلسه بررسی صلاحیت نامزدهای شورای شهر امروز و دروز دوم بررسی صلاحیت ها دو نامزد باقی مانده به ارائه برنامه های خود خواهند پرداخت و پاسخ پرسش اعضای شورای شهر تهران را می دهند؛ نامزدهایی که به نظر از شانس برابری نسبت به نامزدهای روز گذشته برای انتخاب شدن به عنوان شهردار برخوردار هستند.

فردا سه شنبه نیز اعضای شورای شهر در مورد آنچه شنیده و دیده اند جمع بندی خواهند کرد و دو گزینه نهایی را انتخاب می کنند تا از بین آن دو و پس از بررسی های دقیق تر گزینه نهایی را انتخاب کنند.

محسن هاشمی صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز دومین روز رقابت کاندیداهای پست شهرداری تهران است گفت: با انصراف حجتی از کاندیداتوری شهرداری تهران، امروز آقایان حناچی و محمود حسینی به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند و فردا سه شنبه نیز از میان این پنج نفر، دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی، پست شهرداری انتخاب خواهند شد.

سید محمود حسینی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه اصفهان است. استاندار اصفهان بود. او در سال ۱۳۷۳ به شرکت ملی گاز ایران پیوست و هم‌اکنون نیز در این شرکت مشغول بکار است.

پیروز حناچی نیز، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به‌قائم مقام ریاست دانشکده هنرهای زیبا، رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، عضو شورایعالی میراث فرهنگی کشور  ،معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ،عضو شورای عالی ترافیک، رئیس مرکزمطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران نیز اشاره کرد.

نیاز نیست شهردار تهران ابر مرد باشد

در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران سیدمحمود حسینی نامزد پست شهرداری تهران درباره برنامه‌های خود اظهار داشت: تهران از یک کلانشهر فراتر رفته و تبدیل به یک ابر شهر شده است.  تهران هم بار پایتختی کشور را به دوش دارد و هم بار عدم آمایش مناسب سرزمینی را برعهده دارد.

حسینی گفت: وقتی که از تهران به عنوان ابرشهر صحبت می‌کنیم به این معنی نیست که کسی سکان اداره آن را باید بگیرد که یک ابر مرد باشد. ما ابر مرد نداریم و بنده هم چنین ادعایی نخواهم داشت ولی معتقدم با یک مدیریت راهبردی مشورت پذیر و همینطور با استفاده از تجربه دنیا در اداره کلانشهرها و استفاده از متخصصان بومی می‌توان این کشتی پرماجرا را به ساحل نجات رساند.

نامزد شهرداری تهران گفت: علی‌رغم تمام امکاناتی که تهران در اختیار شهروندان و مسئولان خود قرار داده است ولی می‌توانیم بگوییم شهری زیست‌ناپذیر است و می‌توانیم بگوییم کیفیت زندگی در این شهر به شدت پایین  آمده است و باید از این پیچیدگی‌ها به هر قیمت خارج شد. با شیوه سنتی، سخت‌افزاری و نگاه کالبدی به شهر نمی‌توان این ابرشهر را اداره کرد.

حسینی گفت: شورای شهر دوره پنجم با ترکیبی و رویکردی اصلاح‌طلبانه توسط مردم انتخاب شده و انتظاراتیبرای مردم بوجود آورده است که اعضای شورا به دنبال آن هستند که پاسخگوی مطالبات و نیازها باشند و مدیریت شهری نیز موظف است به این انتظارات پاسخ دهد.

نامزد شهرداری تهران گفت: اصلاح‌طلبی دو عنصر مهم مردم‌سالاری و نقش‌ دادن به مردم در سطوح مختلف را مطرح کرده است و در مدیریت شهری این رویکرد اجرایی نشده است و چنین انتظاری را باید با برنامه‌ریزی لازم اجرایی کرد.

وی افزود: حکمروایی خوب شهری به این معنی است که مشارکت شهروندان نهادینه شود و همه ذی‌نفعاننقش‌شان در اجرا تعریف شود.

حسینی یادآور شد: نقش سازما‌ن‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران باید شفاف شود و موازی‌کاری‌هایی در شهرداری وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب مدیران باید کانون‌های ارزیابی را مشخص کنیم، گفت: شهر هوشمند به معنی استفاده از دوربین‌های مداربسته و یا اینترنت نیست بلکه استفاده موثر از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های مهم موجب ایجاد یک شهر هوشمند می‌شود.

نامزد شهرداری تهران گفت: باید از ابزارها و فناوری‌های نوین بهره برد تا کیفیت زندگی بهتر شود و همینطور یکپارچه‌سازی خدمات و سازمان‌های مرتبط تحقق پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما بحث شفافیت را از طریق شهر هوشمند مدیریت خواهیم کرد.

از داده های شهرداری به صورت مناسب استفاده نمی شود

حسینی گفت: یکی از سرمایه‌های شهرداری که شاید از آن کمتر استفاده شود داده های شهرداری است و به صورت مناسب از این داده‌ها استفاده نمی‌شود و الگوی تصمیم‌گیری مدیران از سلیقه‌گی باید به داده‌محوری تبدیل شود.

نامزد شهرداری تهران افزود: بنده سه برنامه بازآفرینی شهری با رویکرد محله‌محوری، اقتصاد شهری، کاهش مساله ترافیک و آلودگی هوا را دارم.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری با رویکرد محله‌محوری یک الزام است و نیاز به ساختار جدیدی در اداره شهر دارد. باید در شهر مردم مشارکت داشته باشند تا بتوان شهر را در محله‌های مختلف بهتر اداره کرد.

حسینی به موضوع اقتصاد شهری و منابع پایدار در تهران اشاره کرد و گفت: باید مدیریت منابع و مصارف شهر تهران مورد بازبینی قرار بگیرد. در حکمروایی خوب شهری بعضی از موارد باید به خود مردم واگذار شود.

نامزد شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران بزرگراه‌ زدن و سازه‌های سنگین ساختن باید مسیرش عوض شود و اخیرا وزارت کشور لایحه‌ای را تهیه کرده و به تصویب رسانده که براساس آن شرکت بهسازی به سازمان بازآفرینی کشور تغییر نام خواهد داد و وزارت راه نیز طرحی را در نظر دارد که سازمان عمرانی با سازمان بهسازی ادغام شود و درنهایت سازمان عمران و بازآفرینی شکل بگیرد و در افق برنامه ششم دیده‌ام که 1334 محله را شکل بدهند.

وی به بازآفرینی شهری، ایمنی و تاب‌آوری اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان بسیار سخت می‌شود و باید راهکاری برای مدیریت بحران شهر تهران اندیشیده شود.

حسینی افزود: با توجه به نقش مهم مشارکت‌های مردمی در امور شهری بنابراین سند همکاری بین تشکل‌های مردم‌نهاد و شهرداری تشکیل می‌شود. در استان‌ها شورای اجتماعی وجود دارد ولی در سطح شهر این شورا را نداریم بنابراین نیاز است که شوراهای اجتماعی در شهرها نیز تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ما مردم‌سالاری را فقط در انتخابات نباید ببینیم گفت: باید در بخش‌های مختلف دموکراسی و مردم‌سالاری لحاظ شود.

نامزد شهرداری تهران تاکید کرد: در تهران 1300 ابنیه تاریخی وجود دارد که یادآور بینش تحول ایران است. باید در این زمینه درآمدها شفاف و انضباط مالی در شهرداری اتفاق بیفتد.


حناچی : در دولت به بد شانسی خوردیم

 پیروز حناچی کاندیدای شهرداری تهران صبح امروز به صحن علنی شورای شهر آمد و برنامه‌های خود را در قالب کتابچه‌ای 65 صفحه‌ای تقدیم اعضای شورای شهر کرد و گفت: شعار من" تهران شهر خلاق، دوباره امید و دوباره شکوفایی" است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که در پایان دوره کاری خود از کرده‌ها و دستاوردهایمان صفحات پر و پیمانی داشته باشیم، گفت: پس فرقی نمی‌کند که با چه نیتی وارد عرصه شده باشیم اما وقتی قرار است کسی مدیر یا مسئول شود اولین دغدغه این است که چه کار کند تا پس از ترک مدیریت همه بگویند که چه خوب کار کرد.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه تهران تنها پایتخت سیاسی ایران نیست، بلکه میراث دار تاریخ، فرهنگ و شهر مدرن است، گفت: 79 درصد منابع کلانشهرها به ساخت و ساز وابسته است و این نشان دهنده وضعیت ناپایدار است هر چند که وضعیت تهران حادتر است و این وابستگی به 82 درصد می‌رسد و ما شاهدیم کمیسیون ماده 100 که روزگاری محلی برای ممنوعیت تخلفات بود حالا به ردیف درآمدی بدل شده است.

حناچی با اشاره به بدنه فربه شهرداری گفت: بدنه شهرداری فربه است اما چابک نیست و معتقدم برای آنکه بهترین کارها را انجام دهیم باید از بهترین افراد استفاده کنیم،‌ نه اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده متوجه شویم که 11 درصد کارمندان یک منطقه مدرک روابط عمومی، آن هم از دانشگاه علمی - کاربردی شهرداری دارند.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه ما نیازمند آن هستیم که در این دوره شورا منابع متعدد مالی تعریف کنیم، گفت: یکی از چالش‌های اصلی تهران مشکلات ساختاری و عدم ارتباط با سطوح حاکمیتی است که طی 12 سال اخیر قطع شده است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین سرمایه معنوی شهرداری، سرمایه اجتماعی است که متاسفانه در این مدت کاهش یافته است، گفت: وقتی صادق خان شهردار لندن به تلویزیون می‌آید و در مورد مشکلات شهر با مردم صحبت می‌کند و مردم هم قبول می‌کنند این نشان دهنده ارتباط خوب با مردم است.

حناچی در مورد به کارگیری زنان نیز با بیان اینکه 50 درصد جامعه ما را بانوان تشکیل دادند، گفت: باید سلسله مراتب در انتصابات رعایت شود و اینگونه نباشد که یک زن مدیرکل شود اما قائم مقامی و مدیریت را تجربه نکرده باشد.

وی با بیان اینکه ناتوانی در مدیریت هزینه علی رغم شعارها یک واقعیت است، ادامه داد: ما شاهد نظام ناکارآمدی هستیم. چرا که می‌بینیم بدنه نیروی انسانی فربه است اما کیفی نیست.

حناچی با بیان اینکه 79 درصد مردم اعلام کرده‌اند که به وسایل ارتباط جمعی همچون موبایل دسترسی دارند، گفت: این یک فرصت است و می‌توانیم با توسعه بسترهای موبایل محور نسبت به فرهنگسازی و ارتباط با مردم اقدام کنیم و زیرساخت مناسبی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به سابقه حضورش در دولت و اجرای برخی طرح ها گفت: در دولت دشانسی آوردیم و فرصت نشد که طرح هایمان را با منابع مالی کافی به پایان برسانیم.

حناچی با بیان اینکه سه مطالبه اصلی مردم کاهش آلودگی هوا، ترافیک و کاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب است،‌گفت: ما عادت داریم که نیمه خالی لیوان را ببینیم؛ اما دقت داشته باشید که مردم تهران را دوست دارند.

بازچرخانی آب راه حل بحران آب تهران است

وی با بیان اینکه بسیاری از بحران‌ها با راه حل‌های ساده حل می‌شود گفت:‌ به عنوان مثال بحران آب با پروژه بازچرخانی آب قابل حل است و با بازیافت مواد نیز می‌توانیم مشکل پسماند را حل کنیم.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه 3268 هکتار بافت فرسوده در تهران داریم که عمدتا در منطقه 10 است که تبعات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد، گفت: باید برای حل این مشکل در سطوح ملی تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی من در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های سبز تهران،‌ توسعه پروژه قطار برقی سبک شهری، توسعه محور پیاده، احیای مکان رویدادهای شهر و احیای میراث صنعتی تهران متمرکز شده است،‌گفت: معتقدم رقابت‌های حزبی یک اصل است اما اگر منجر به کیفیت زندگی نشود به بیراهه رفته است.


انتخاب دو کاندیدای نهایی شهرداری در جلسه فردای شورا

 علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه طی امروز و روز گذشته پنج  نفر از کاندیدای شهرداری تهران به ارائه برنامه خود پرداختند گفت:‌درجلسه فردا سه شنبه 18 اردیبهشت از میان این افراد، دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب می ‌شوند و از میان آنها نیز در روز یکشنبه 23 اردیبهشت شهردار تهران انتخاب می‌شود.

وی در مورد عدم ابلاغ ممنوعیت ولغو مصوبه برج باغ از سوی معاونت شهرداری به مناطق گفت:  طبق آخرین اخبار این مصوبه به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است و لازم اجرا برای همه مناطق است.

وی با اشاره به مدت زمانی که این مصوبه ابلاغ نشده بود، گفت: اگر در این مدت پروانه‌ای صادر شده باشد از ادامه فعالیتش جلوگیری خواهیم کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 97، کدمطلب: ۷۹۶۷۴۵  ،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
از همین الان اقدامی رو برای رو برای کاندید کردن زن ها در این پست ها انجام بدیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین